Havainto kyky

Rakentavia kirj...

Havainto kyky

ViestiKirjoittaja iikku » 16.01.2026 18:12

Havainto kyky

Taapero lapsi syö mitä tahansa. Sillä ei ole väliä, onko se ravitsevaa vai myrkyllistä. Taapero lapsella ei ole kykyä erottaa ruokaa ja myrkkyä.

Kun kristityt kasvavat uskossaan, heidän oletetaan oppivan erottamaan hengellinen myrkky ja hengellinen ruoka. " Kiinteä ruoka on aikuisille, ihmisille, joilla on ymmärrystä ja jotka ovat kokemuksen kautta koulutettuja erottamaan hyvän ja pahan " (Hepr 5:14). Ongelmana on, että valtaosa nykyaikaisista "kristityistä" joko ei synny uudesti tai heidät pidetään ikuisessa lapsen kengissä, ja siksi heiltä puuttuu kyky erottaa totuus ja valhe. Tämän vuoksi ja myös siksi, että meillä on uusi kirkossa kävijöiden sukupolvi, joka ei tunne Raamattua, väärien opettajien määrä on monin kertaistunut, kun taas miljoonat uskovat sokeasti, mitä nämä saarnaajat heille opettavat.

Totuuden ja valheen erottaminen ei todellakaan ole niin vaikeaa, kunhan pidämme kiinni muutamasta perusperiaatteesta. Ensimmäinen näistä periaatteista on, että totuus on ehdoton. Käytän termiä "absoluuttinen" "suhteellisen" vastakohtana. Useimmille ihmisille - niin kristityille kuin ei-kristityille - totuus on suhteellista. Kuinka usein kuulemme:

"Totuus on suhteellinen jokaisen kokemukseen, taustaan, kulttuuriin ja ympäristöön."
"Se, mikä on totta yhdelle, ei välttämättä ole totta toiselle."
"Se, mikä oli totta Jeesuksen päivinä tai sata vuotta sitten, ei välttämättä ole totta nykyään."
"Se mikä on totta Afrikan viidakoissa, ei ole totta Amerikan betoni viidakoissa."

Mutta totuus on ehdoton. Se on muuttumaton ja yhtä totta jokaisessa ajassa, kulttuurissa ja ympäristössä. Jumalan totuus ei muutu, eikä se saa erilaista merkitystä muuttuneessa ympäristössä.

Mikä on totuus? Jeesus sanoi: " Minä olen tie ja totuus ja elämä "

(Joh. 14:6). Totuus on Jumalan Sama – Jeesus Kristus. Hänen Sanansa on Totuus. Jeesus sanoi: " Olkoon heidän omistautunut sinulle totuuden kautta. Sinun sanasi on totuus " (Joh. 17:17). Totuus,, ei muutu koskaan: " Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti " (Hepr 13:8). Totuus, Sana, ei muutu koskaan: "Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa." (Matt 5:18-19).

Toinen periaate on, että Raamattu on täydellinen. Monet ihmiset ajattelevat, että Jumala antaa jatkuvasti uusia ilmoituksia profeettojen, saarnaajien ja näkyjen kautta. Mutta tämä on vain valhe pimeydestä, jotta ihmiset viedään pois Sanan vankasta perustasta. Heprealaiskirjeestä 1:1-2 luemme: " Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ”Huomaa, että Jumala on puhunut . Kreikan kieli on hyvin tarkka ja ilmaisee menneisyyttä, toisin sanoen päättynyttä. Jumala ei jatka puhumista. Kyllä, joskus viittaamme siihen, että Jumala puhuu meille, mutta sillä tarkoitamme itse asiassa, että Jumala muistuttaa meitä siitä, mitä on jo puhuttu Hänen Sanassaan. Juuda 3 sanoo: "Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu. ”Tämä on tarkka käännös siinä mielessä, että usko luovutettiin lopullisesti (ikuisesti). Sitä ei anneta meille jatkuvasti.

Teologit puhuvat "progressiivisesta (kehittyvästä) ilmoituksesta". Valitettavasti jotkut saarnaajat eivät ymmärrä termiä ja hyväksyvät siksi sen tarkoittavan, että Jumala paljastaa jatkuvasti enemmän ja enemmän itsestään. Ei. Hän antoi meille täyden ilmoituksen Jeesuksessa Kristuksessa ja se kirjoitettiin meille Uuden testamentin muodossa. Ja siinä se. Seuraavan kerran saamme lisätietoja, kun näemme Hänet kasvoista kasvoihin. Voimme olla täysin vakuuttuneita ja varmoja siitä, että Johannekselle annetusta Ilmestyskirjasta Jeesuksen ilmestymiseen Hänen toisessa tulemuksessaan, mukaan lukien, ei tule enää uutta ilmoitusta.

Jokainen, joka väittää saaneensa lisätietoa, jota ei löydy Raamatun 66 kirjasta, on petturi ja harhaoppinen. Itse asiassa löydämme Raamatusta useita kirouksia, jotka lausutaan niille, jotka lisäsivät tai poistavat Jumalan sanaa sellaisena kuin se on kirjoitettu Raamattuun (5. Moos. 4:2; 12:32; Sananl. 30:6; Matt 15:6). -13; Ilm. 22:18). Jos saarnaaja on valmis jättämään pois Raamatun pienimmän osan (kirjaimen tai kirjainrivin), sinun tulee olla varuillaan. Jos hän ottaa pois jotain yhdestä osasta, hän voi lisätä tai ottaa pois mistä tahansa muusta osasta. Kun heikennät Raamatun pienimmän osan, voit yhtä hyvin heittää koko Raamatun ja sen sisällön tuhkakoriin.

Kolmas periaate on, että Jumala ei muuta mieltään. Se, mitä Jumala on sanonut, pysyy ikuisesti eikä sitä voida muuttaa. " Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa. " (Ps 119:89). ('seiso lujana' tarkoittaa vakiintunutta ja muuttumatonta.) " Taivas ja maa katoavat, mutta minun sanani eivät koskaan " (Matt. 24:35). " Jumala ei ole ihminen, jolle hän valehtelee, ihminen, jonka muuttaisi mielensä. Sanoiko Hän jotain eikä tekisi sitä, lupaako jotain eikä toteuttaisi sitä? ” (4 Moos 23:19). Siksi ehdottamalla, että Jumalalla on nykyajan ihmisiä varten erilaiset suunnitelmat kuin Hän on Sanassaan määrittänyt tai että Hän on muuttanut mielensä, tai että Hän laatii suunnitelmansa historian edetessä uudelleen, tekee Jumalasta valehtelijan ja olisi niinkuin ihmisen. Hän ei ole kumpaakaan. Hänen suunnitelmansa on vahvistettu jo ennen maan perustamista. Hänellä on jo aikojen alusta lähtien tietoa kaikista käänteistä, joita ihminen ja historia tekisivät. Hän ei säädä tavoitteitaan ja tuloksiaan ajan myötä. :thumbup:

Jos siis hyväksymme, että Jumalalla ei ole meille muuta suunnitelmaa, tarkoitusta tai tahtoa kuin se, mikä on jo ilmoitettu Raamatussa ja että mikä tahansa poikkeaminen siitä, olipa se teoissa, sanoissa tai periaatteessa, on harhaoppia, meillä ei ole ongelmaa. tunnistaa helposti useimmat nykyajan virheet.AMEN :thumbup:

Älä anna ihmisten yrittää kertoa sinulle, että vain oppineet voivat ymmärtää Raamattua. Me kaikki voimme ymmärtää Sanan. Riippumatta siitä, kuinka taitavasti ja kuinka vakuuttavasti väite esitetään, jos se on vastoin Raamatun selkeää opetusta, se on virhe. MUTTA, on joitain yksinkertaisia ​​sääntöjä, joita meidän on noudatettava tulkitessamme Sanaa, ja usein kun näitä sääntöjä rikotaan, päädymme väärään oppiin. Tiedän, että kaikki eivät tiedä näitä sääntöjä ja siksi osaa soveltaa niitä väärin. Mutta jokainen uskova, joka lukee Raamattuaan säännöllisesti ja uskollisesti, tietää tarpeeksi haistaakseen harhan ja ollakseen valppaana.

Uskon, että kukaan ei voi päätyä harhaan yksinkertaisesti uskomalla Raamattuun ja soveltamalla sitä elämässään. Jumala on antanut meille tarpeeksi tietoa, jotta voimme suojella itseämme uskomme kasvun jokaisessa vaiheessa. Eeva ei tiennyt Jumalan koko neuvoa, mutta hän tiesi, että Jumala oli kieltänyt häntä syömästä hedelmää. Hän kuitenkin joutui vaikeuksiin, kun hän kuunteli Paholaisen versiota siitä, mitä Jumala sanoi. Jos hän olisi pitänyt kiinni yksinkertaisesta totuudesta, mitä Jumala oli hänelle kertonut, hän olisi ollut turvassa.

Jokainen uskova voi kysyä tämän helpon ja yksinkertaisen kysymyksen: "Näytä minulle, missä Raamatussa sanotaan." Jos pastori, saarnaaja tai opettaja ei voi tehdä tätä tai jos hän haluaa vääntää ja manipuloida ajatuksiamme tai Sanaa saadakseen neliön säkeen sopimaan pyöreään reikään, meidän on ryhdyttävä juoksemaan, koska silloin hän on vaarallinen.

Jumalan Sana on " lamppu, joka näyttää minulle tien, valo minun tielläni " (Ps 119:105). Se valaisee meitä ja ohjaa meitä. Se ei tuo meitä pimeyteen eikä hämmennä tai petä meitä. Luota Hänen Sanaansa ja jos joku on ristiriidassa Hänen Sanansa kanssa, muista: " On varmaa, että Jumala on luotettava ja jokainen ihminen valehtelija " (Room 3:4)
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä