Tosiasiat lähtöni takana Calvary Chapelista (Golgatan Kap...

Tai ei Raamatun mukaisiin oppehin

Tosiasiat lähtöni takana Calvary Chapelista (Golgatan Kap...

ViestiKirjoittaja iikku » 04.01.2026 14:49

Tosiasiat lähtöni takana Calvary Chapelista (Golgatan Kappeli)

Vaikka minua joskus syytetään "katolisten parjaajaksi", tämä ei ole toiveeni eikä tarkoitukseni. Minulla on useita roomalaiskatolisia tuttavia, ja välitän heistä erittäin paljon. Minulla on myös useita evankelisia ja protestanttisia tuttavia, ja välitän heistäkin yhtä lailla. Molemmissa tapauksissa, jos heidän elämässään ei ole todellista ymmärrystä evankeliumista Raamatun mukaisesti, heidän näkemyksensä eivät ole raamatullisia – sillä ei ole väliä, miksi he itseään kutsuvat. Haluan todeta, että haluan seurata Jeesusta Kristusta ja hänen sanaansa eikä ketään ihmistä, olipa hän kuka tahansa. :thumbup: Samoin haluan tuttavieni tekevän samoin. Rakkaus, ei viha, motivoi minua jakamaan evankeliumia edelleen, sillä vain yksi evankeliumi todella pelastaa.

Tässä on näkemykseni, jota puolustan. Pelastava usko riippuu kokonaan henkilökohtaisesta suhteesta Jeesukseen Kristukseen, ei kuulumisesta nimelliseen seurakuntaan. Uudestisyntyminen on kuolemaa vanhalle elämälle, jossa elettiin itselleen ja synnille, ja uudestisyntymistä Jumalan Hengestä, kun tunnustaa kyvyttömyytensä pelastaa itseään, vaan luottaa yksin Kristukseen ja hänen kuolemaansa ristillä pelastuksemme lunastamiseksi.

Monet katolilaiset eivät ymmärrä, että virallinen katolinen opetus ei tunnusta Raamatun evankeliumia pelastuksesta yksin armon kautta, vaan lisää siihen ansioiden ja sakramentteihin osallistumisen lisänä. Samoin monet protestantit eivät ymmärrä sitä raamatullista uskoa, jonka puolesta marttyyrit (opetuslapset, uskonpuhdistajat jne.) elivät ja kuolivat. Toivomme iankaikkisesta kodista taivaassa lepää Kristuksessa ja yksin Kristuksessa, ja se tarjotaan kaikille, jotka lapsenkaltaisessa uskossa ottavat Hänet vastaan.

En ole varma, milloin ensimmäisen kerran tajusin, että roomalaiskatolinen kirkko, erityisesti jesuiitat, olivat tulevan maailman uskonnon taustalla oleva voima. Jos minua painostettaisiin keksimään alkuperäinen aika, se olisi vaikeaa. Tämän oivalluksen saavuttaminen oli minulle enemmänkin prosessi. Raamattu ennustaa porton tulemisen. G. S. McLean aina juurrutti minuun, että portto oli luopiokristinusko. Uskon edelleen, että tämä on oikea määritelmä.

Kirjoittaessani teosta Uusi viini ja babylonialainen viiniköynnös näin, että lopullinen maailmanuskonto tulee olemaan kaikkien uskontojen sekoitus rauhan hyväksi. Tähän sisältyy muinaisen babylonialaisuuden herätys, joka perustuu luomisen palvontaan ja darvinistiseen evoluutioon, joka on juurtunut hindulaisuuteen ja buddhalaisuuteen. ...

Minulle kävi yhä selvemmäksi se rooli, joka roomalaiskatolisella ”Maarialla” ja roomalaiskatolisella ”Jeesuksella” tulee olemaan viimeisessä harhassa, joka valmistaa maailmaa Antikristukselle. . . . .

Noin vuonna 2000, vuotta ennen Brycen [poikani] kuolemaa, törmäsin paavi Johannes Paavalin agendaan "uuden evankelioinnin" edistämiseksi. Tämä on järjestelmällinen agenda, jonka tarkoituksena on ohjata "uskolliset" ja "erossa olevat veljet" ymmärtämään, että Jeesus Kristus on todella läsnä ehtoollisessa. Tämä ohjelma yhdistettynä niin kutsuttuihin ilmestyksiin naiselta, joka väittää olevansa "Maria", Jeesuksen äiti, näyttää olevan sysäys tulevalle maailmanrauhan uskonnolle, jonka päämaja olisi Roomassa. ...

Olin jo tullut siihen tulokseen, että jesuiitoilla on suunnitelma tuoda erossa olevat veljet takaisin "kaikkien kirkkojen äidin" luo muilla tavoilla, erityisesti heidän "kyyhkys"-suunnitelmallaan (ihmeillä ja merkeillä).

Brycen kuoleman jälkeen tapahtuneen ihmeellisen paluuni jälkeen en ainoastaan saanut valmiiksi teosta New Wine and the Babylonian Vine, vaan aloin myös kirjoittaa sen runkoa ja sitten kirjaa Another Jesus: The Eucharistic Christ and the New Evangelization jatkaakseni varoitusta vuonna 2004. Kirjoittaessani tätä kirjaa Mel Gibsonista tuli yhtäkkiä Calvary Chapelin julistama pyhimys elokuvallaan Passion of the Christ . Chuck Smith katsoi osan elokuvasta ennen sen julkaisua ja antoi sille tukensa. Calvary Chapel -liike hyppäsi kelkkaan. Kuten odotettua, he seurasivat "pastori Chuckin" johdatusta. Elokuvaa vastaan oli vain vähän ääniä. Understand The Times oli yksi niistä äänistä, jotka uskalsivat puhua.

Vaikka en aiokaan nimetä pastoreita, jotka vaativat minulta arvostelemaan kantaani elokuvaan The Passion , haluan sanoa, että monet halusivat minun pysyvän hiljaa. UTT:n toiminnan tuki hiipui. Jotkut pastorit jopa eroavat tänäkin päivänä kantani vuoksi. Mel Gibsonin Hollywood-elokuvasta, jossa oli ehtoollinen Jeesus ja sen sisältämä evankelioimistyö, tuli Calvary Chapelille pyhä lehmä. Jos joku puhui sitä vastaan, häntä vastaan hyökättiin kiivaasti, ikään kuin Mel Gibsonin elokuvaa vastaan puhuminen olisi puhumista itse Jeesusta Kristusta vastaan.

Kirja saatiin kuitenkin valmiiksi. Jim Tetlow auttoi minua kirjoittamalla liitteen, jossa selitetään, että ehtoollisleipä on ehtoollisleipä eikä kirjaimellisesti Jeesuksen liha "leivän muodossa", ja että roomalaiskatolinen näkemys transsubstantiaatiosta ei ole raamatullinen. :thumbup:

Kirja varoittaa myös tulevista valheellisista merkeistä ja ihmeistä, joita tapahtuu jo käynnissä olevien ehtoollisen Jeesuksen valheellisten ilmestymisten yhteydessä. Yhdessä muiden valheellisten merkkien ja ihmeiden kanssa ilmestyy nainen, joka väittää olevansa "Maria", Jeesuksen äiti. Ennustimme, että valheelliset merkit ja ihmeet tekisivät vaikutuksen muslimeihin, koska heillä on erityinen rakkaus Mariaa kohtaan – Koraanissa on kokonainen luku Mariasta. Useimmat ihmiset eivät ymmärrä sitä.

Kesäkuussa 2005 Paul Smith suositteli, että kirja Another Jesus: The Eucharistic Christ and the New Evangelization jaettaisiin Golgatan pastoreille Murrietan vuosittaisessa vanhempien pastorien konferenssissa. Kuten UTT teki New Wine and the Babylonian Vine -kirjojen kanssa , kirjat lahjoitettiin Calvary Distributionin kautta ja jaettiin. Kirjan takana on kommentaari nimeltä "Passion Evangelism", joka paljastaa Mel Gibsonin suunnitelman voittaa maailma eukaristiselle Kristukselle.

Monien mielestä konferenssia pidettiin käännekohtana. Eräänä iltapäivänä Golgatan perusteita käsitellyt paneelikeskustelu päättyi avoimeen keskusteluun. Greg Laurie johti tietä stand up -komiikassa Bob Coyn kanssa. Asiat vakavoituivat, kun Greg Laurie nuhteli pastoreita siitä, etteivät he osallistuneet Harvest Crusade -retkiin vain siksi, että hän halusi olla yhteydessä päämäärätietoiseen globalistiseen pastoriin Rick Warreniin. Ainoa pastori, joka näytti kannattavan Raamatun tutkimista jonkun kirjan sijaan, oli Mike Macintosh.

Monet pastorit lähtivät kokouksesta raskain sydämin. Minun sydämeni oli niin raskas, että päätin pakata kirjapöytäni yhtenä iltapäivänä ja yöpyä hotellissani. Myöhemmin samana iltana hotellissa ollessani kännykkäni alkoi soida. Viesteissä oli sama sanoma: "Et voi uskoa, mitä juuri tapahtui!" huudahti eräs eteläcarolinalainen pastori.

”Tämä on harhaoppia!” sanoi toinen innostuneella äänellä.

”Mitä Golgatalle on tapahtunut? Ovatko jesuiitat viekoitelleet meidät?” kysyi toinen, joka soitti minulle. Kaikki tämä hälinä johtui siitä, että Golgatan kappelin pastori Jon Corson, jonka oli määrä toimittaa ehtoollispalvelus kokouksen päätteeksi, muutti sen ehtoollispalvelukseksi.

Konferenssin jälkeen kirjoitin Chuck Smithille sydämestäni lähtevän kirjeen. Ilmaisin syvän rakkauteni häntä ja Calvary Chapelia kohtaan, mutta kerroin hänelle myös vahvoista huolenaiheistani. Tässä on joitakin asioita, joita sanoin kirjeessä:

Raskain sydämin minun on kerrottava teille, että viime vuosina, lukuisten Calvary Chapel -pastorien kanssa eri paikoissa kokemieni lukuisten henkilökohtaisten kohtaamisten ja kokemusten perusteella, olen havainnut Calvary Chapel -liikkeessä muutoksen, joka huolestuttaa minua syvästi. Ehkä jotkut huolenaiheistani ovat tarttuneet teihin muiden kautta. Ennen tämän kirjeen kirjoittamista en ole ottanut teihin virallisesti yhteyttä näiden huolenaiheiden kanssa. Kadun nyt, että olen odottanut niin kauan. Lähdettyäni Murrietan pastorikonferenssista viime viikolla, valvoin useita öitä miettien, mitä minun pitäisi tehdä tai sanoa. Tämä kirje on seurausta tästä.

Selitin Chuckille, että vaikka tiesinkin, että jotkut Calvary Chapelin seurakunnat pysyivät uskollisina Jumalan sanalle, monet olivat toisen evankeliumin vaikutusten alaisia. Annoin hänelle kuusi kohtaa, joissa vakavaa virhettä saattoi esiintyä. Haluan luetella ne tässä, koska jokainen kristillinen kirkkokunta on jollain tasolla näiden alueiden vaikutusten kohteena: :thumbup:

Ekumeenisia ja epäraamatullisia opetuksia kannatetaan ykseyden ja seurakunnan kasvun nimissä. Jeesuksen Kristuksen evankeliumia naamioidaan, jotta se olisi vähemmän loukkaavaa ja hyväksyttävämpää.

Seurakunnat, jotka aikoinaan opettivat Raamattua uskollisesti jae jakeelta ja valmistaen laumaa Jeesuksen Kristuksen välittömään paluuseen, etsivät nyt tapoja tehdä jumalanpalveluksistaan etsijä ystävällisempiä ja ovat vähemmän huolissaan viimeisten päivien profeetallisista merkeistä.

Pastorit ja seurakunnat, jotka aikoinaan uskoivat seurakunnan kasvun riippuvan lampaiden ruokkimisesta ja pelastettujen varustamisesta evankeliumin jakamiseen, edistävät nyt humanistisia keinoja vetääkseen puoleensa massoja kuluttajamaisen evankeliointityylin pohjalta, joka keskittyy "selvittämään, mitä ihmiset haluavat" ja "saamaan heidät ovesta sisään".
Seurakunnat, joita aikoinaan johtivat Raamatun totuuteen sitoutuneet pastorit, palkkaavat nyt asiantuntijoita, jotka käyttävät maallisilta yrityksiltä lainattuja maailmallisia periaatteita, joilla on aineellisia tavoitteita menestyksen saavuttamiseksi. Sen sijaan, että pastorit ja seurakunnan johtajat seuraisivat Jeesusta ja hänen sanaansa, he etsivät menestyneitä miehiä ja heidän menetelmiään, jotta heistä voi tulla osa liikettä, joka perustuu Raamatulle vieraille periaatteille.

Kun huolestuneet uskovat kyseenalaistavat humanististen menetelmien avulla Jumalan valtakunnan perustamiseen maan päälle pyrkivät kirkkojen johtajat, jotka kohtaavat vaaroista varoittavia strategioita, johtajat leimaavat nämä uskovat jakolinjoiksi. Uskon puolesta kilpailemista ei enää pidetä raamatullisena. Raamatullisen totuuden puolesta puolustavaa henkilöä syytetään nyt muiden uskomusten kriittisestä tarkastelusta.

Raamattuun uskovat pastorit, jotka aikoinaan opettivat Raamattua, etsivät nyt tapoja houkutella ihmisiä seurakuntiinsa tarjoamalla Raamatun ulkopuolisia kokemuksia [esim. mietiskelevää] ja ilmapiiriä, johon kuuluvat kynttilät, ikonit, suitsukkeet ja roomalaiskatolisten sakramenttien käyttöönotto. Kun huolestuneet tarkkailijat ehdottavat, että tämä näyttää johtavan kumppanuuteen roomalaiskatolisuuden kanssa, heitä pidetään kielteisinä vastustajina "uudelle asialle", jota Jumala tekee tavoittaakseen sukupolvemme.

Kerroin Chuckille, että joillekin oli selvää, että olemme jälleen kirkon historian risteyksessä, tienhaarassa. Kysyin häneltä, aikoivatko pastorit nousta esiin ja tuoda äänensä kuuluviin, jos heillä on huolenaiheita nykyisten trendien suunnasta. Muistutin häntä: ”Vaikka jotkut sanovat, älä ole negatiivinen – tule tunnetuksi vain siitä, mihin uskot, äläkä siitä, mitä vastustat – Vanhan testamentin profeetat olivat suorapuheisia, kun Jumalan seuraajat harhautuivat pois Jumalan totuuksista, eivätkä koskaan antaneet lampaiden tuntea oloaan mukavaksi synnissään.”

Ennen vuoden 2005 Murrietan konferenssiin tuloani olin puhunut toisessa konferenssissa Tempessä, Arizonassa, nimeltään "Upon This Rock". Konferenssin teemana oli tarkastella roomalaiskatolisen uskon väitteitä sen selvittämiseksi, ovatko ne raamatullisesti perusteltuja ja mikä on niiden rooli luopumuksen ja Raamatussa portoksi kutsutun maailmanuskonnon vakiintumisessa.

Tämä oli ensimmäinen kerta, kun puhuin julkisesti aiheesta ”Nouseva kirkko”. Tähän mennessä minulle oli käynyt selväksi, että nouseva kirkko, nykyisen kirkon yritys tavoittaa postmoderni sukupolvi, oli yksi petollinen ”tie Roomaan”.

Tässä Phoenixin konferenssissa annoin konkreettisia esimerkkejä siitä, kuinka Calvary Chapel joutui pimeyteen entisestä valon paikasta. Vaikka muutamat äänet varoittivat tästä, he olivat erämaassa ja tunsivat olevansa hyvin yksinäisiä. Heitä pidettiin myös hulluina, jotka aiheuttivat eripuraa – ja jotka piti "merkitä" ja erottaa seurakunnasta.

Minulla oli nyt tarpeeksi palvelutyötä takanani tietääkseni, milloin on kirjoitus seinällä. Tässä tapauksessa kirjoitus oli hyvin selvä. Olin ylittänyt rajan. Luontoni ja kutsumukseni mukaisesti en pystynyt istumaan alas ja pysymään hiljaa. Vastarintaani vastattiin ilkeillä sähköposteilla, puhelinviesteillä ja vihjailuilla ihmisiltä ja paikoista, joita pidättäydyn mainitsemasta.

Minulle tämä oli kuin lisäisi polttoainetta palavaan tuleen. Herra näytti innoittavan minua aloittamaan kirjan luonnoksen laatimisen. Syksyyn mennessä sain kutsun puhua tunnetussa konferenssissa Dallasissa, Texasissa, jossa minua pyydettiin kertomaan todisteista siitä, että Raamattuun uskovaa kristillisyyttä hyökkäävät luopiot, jotka tekeytyvät veljiksi ja sisariksi Kristuksessa.

Tuon esityksen runko muodostaisi rungon kirjalle, jota kutsuisin nimellä Uskon purku: nouseva kirkko – uusi uskonpuhdistus vai lopun ajan petos ... Sain kirjan valmiiksi, ja elokuussa 2007 pieni ruohonjuuritason kustantamo nimeltä Lighthouse Trails Publishing julkaisi kirjan.

Välittömästi syntyi myrsky. Kirja oli annettu Chuck Smithille; hän puolestaan luki useita sivuja kirjasta saarnatuolista keskiviikkoillan tutkiskelussa, mutta ei maininnut lähdettä. En luultavasti koskaan saa tietää, yrittikö hän suojella minua Calvary Chapelin "susilta" vai ei. Yksi ystävistäni, joka on pastori Minnesotassa, kuuli Chuckin sanoman ja ilmoitti Calvary-pastorien yksityisellä verkkofoorumilla, että Faith Undone tulisi lukea ja keskustella siitä, koska Chuck Smith oli lainannut sitä. Tämä aiheutti melkoista kohua kyseisellä foorumilla. Nousevan kirkon alaviitteet eivät tietenkään olleet minua varten. Yksi vastasi, että hän oli lukenut Faith Undonen alaviitteet , ja se oli kaikki, mitä hänen tarvitsi tietääkseen, että Roger Oakland oli kerettiläinen...

Seuraavien kuukausien aikana kävi selväksi, että päiväni "Suurella Golgatalla" olivat luetut. Ja miksipä ei? Olin kirjoittanut useita kirjeitä Chuck Smithille ja Paul Smithille (joiden kanssa olin tullut läheisiksi ystäviksi). Paul kertoi minulle, että aina kun hän toimitti joitakin näistä kirjeistä, Chuck joko sanoi "Roger on liian negatiivinen" tai hän vain pyöritteli silmiään. Mietin, johtuiko tämä painostuksesta, jota hän sai omilta Peter Druckerin agendaan osallistuneilta perheenjäseniltään Calvary Chapeliin vaikuttamiseksi. Oli miten oli, Chuck ei ilmeisesti halunnut puuttua asiaan ja ottaa kantaa...

Pyrkimykseni vastustaa Rooman vastareformia johtivat minut huomaamaan, että omaan seurakuntayhteisööni ei vaikuttanut ainoastaan juuri se asia, jota yritin paljastaa ja josta yritin varoittaa, vaan jotkut liikkeen sisällä pyrkivät myös mustamaalaamaan ja vahingoittamaan minua ja Understand The Times -lehden toimintaa, koska yritin paljastaa virheen. Tämä on esimerkki siitä, miten Saatana voi johtaa harhaan kristillisiä järjestöjä, joita Jumala aikoinaan käytti ilman, että vastuussa olevat näyttävät olevan tietoisia siitä. Jos he olisivat olleet tietoisia, he olisivat varmasti tehneet asialle jotain...

Saatana on todella ovela taktiikoissaan. Hän vihaa valkeutta.

(Ote Roger Oaklandin kirjasta Tulkoon valkeus , luku 20) google käännös
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä