Käänny synnistä ja usko evankeliumia

Luuk.12:34 siellä on myös teidän sydämenne.

ViestiKirjoittaja iikku » 27.12.2025 15:18

Jeesus ei koskaan saarnannut helppoa evankeliumia, pehmeää, kompromisseja pelastusta. Ennen kuin pelastumme, elämme miellyttääksemme itseämme. Kun pelastumme, luovumme omista tavoistamme ja pyrimme miellyttämään Jumalaa.

"Ei kukaan voi palvella kahta herraa" (Matt. 6:24). " Niin ei myös teistä yksikään, joka ei luovu kaikesta, mitä hänellä on, voi olla minun opetuslapseni. " (Luuk. 14:33).

""Kilvoitelkaa päästäksenne sisälle ahtaasta ovesta, sillä monet, sanon minä teille, koettavat päästä sisälle, mutta eivät vo " (Luuk. 13:24). Tämä viimeinen oli vastaus kysymykseen: "Herra, onko vähän niitä, jotka pelastuvat?" Luukas 13:23).

Ei ole missään mielessä vaikeaa pelastua, kun ihminen tulee koko sydämestään Herran tykö ja on valmis luopumaan synnin kahleista, antamaan elämänsä ja kaikkensa Herralle. Mutta tämän koko sydämisen täytyy olla, ennen kuin ihminen voidaan pelastaa.

Pelastuminen on riittävän helppoa, kun ihminen on valmis antamaan itsensä ja kaiken, mitä hänellä on, varauksetta Herralle ja luottaa Herraan pelastuksensa vuoksi. Mutta ilman tätä antautumista kuka tahansa ihminen joutuu harhaan, jos hän luulee olevansa pelastettu pelkällä älyllisellä hyväksynnällä tiettyihin Raamatun totuuksiin.

Ihmiset puhuvat "uskomisesta" Herraan Jeesukseen Kristukseen, kun he eivät ole koskaan todella edes katuneet luopuneet synneistään. Pelkkä järjen hyväksyntä Raamatun totuuksiin ei koskaan ole pelastanut ketään eikä koskaan pelasta. Sinä uskot, että Jumala on yksi. Siinä teet oikein; riivaajatkin sen uskovat ja vapisevat." (Jaak. 2:19), mutta eivät pelastu.

Jeesus asetti parannuksen uskomisen edelle: "Tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (Mark. 1:15). Ylösnousemuksensa jälkeen Hän edelleen käskee, että "parannusta ja syntien anteeksiantamista... on saarnattava... kaikille kansoille" (Luuk. 24:47).

Paavali seuraa Herraansa: "Todistaen sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannuksesta Jumalan edessä ja uskosta Herraamme Jeesukseen Kristukseen" (Apostolien teot 20:21).

Myös kristittyjen täytyy tehdä parannus, jos he tekevät syntiä. Jeesus, Jumalan Poika, seurakunnan pää, puhuu taivaasta ja käskee katumusta hyvin innokkaalle ja toimivalle seurakunnalle: "Mutta se minulla on sinua vastaan, että olet hyljännyt ensimmäisen rakkautesi. Muista siis, mistä olet langennut, ja tee parannus, ja tee niitä ensimmäisiä tekoja; mutta jos et, niin minä tulen sinun tykösi ja työnnän sinun lampunjalkasi pois paikaltaan, ellet tee parannusta." (Ilm. 2:1-5).

Monet petetty

, että monet ovat jo pelottavalla tavalla petetty ja jatkavat lähes käsittämättömässä harhassa aina tuomiopäivään asti, paljastavat Jumalan Pojan hämmästyttävät sanat tuossa:

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. " (Matt. 7:21-23).

Jeesus tuli pelastamaan kansansa heidän synneistään (Matt. 1:21), ei heidän jatkaen synneissään elämisestä.

Vance Havner, amerikkalainen herättäjä, kirjoitti: "Meneisyyden suuria heräämisiä on seurannut syntiä vastaan ​​saarnaaminen - ja saarnaaminen vakaumuksesta, parannuksenteosta, jumalisesta surusta, synnin tunnustamisesta ja hylkäämisestä, ja, paluusta ensimmäisiin tekoihin eikä, paluuta syntiin. Kirjoitukset ja rukoileminen ja todistaminen totuus ja kuuliaisuus jumalalliseen elämään."

EE Shelhamer, joka kirjoittaa aiheesta "Matala herätys", kuulostaa voimakkaalta varoituksella, jota tarvitaan kipeästi tänä päivänä, kun on niin laajalle levinnyt väärinkäsitys siitä, mitä todellinen pelastus, usko on.

Hän sanoo: "Ei ihme, että Wesley huusi ja sanoi: 'Kuinka kauheaa tämä on! kun Jumalan lähettiläät kääntyvät paholaisen agentiksi! kun ne, jotka on valtuutettu opettamaan ihmisille tietä taivaaseen, opettavat itse asiassa tien helvettiin. .'

"'Jos koskaan kysytään: "Miksi, kuka tekee tämän?" Minä vastasin: "Kymmenen tuhatta viisasta ja kunniallista miestä, kaikki ne, jotka kuuluvat mihin tahansa kirkkokuntaan, jotka rohkaisevat ylpeitä, vähäpätöisiä, intohimoisia, maailman rakastajia, mielihyväisiä, epäoikeudenmukaisia ​​tai epäystävällisiä, helppoja, huolimattomia, harmittomia,eivät ojenna synnistä, hyödyttömiä olentoja, miehiä, joka eivät kärsi vainoa vanhurskauden tähden, kuvitteletko olevasi tiellä taivaan." :think:

"'Nämä ovat vääriä profeettoja sanan korkeimmassa merkityksessä. Nämä ovat pettureita sekä Jumalalle että ihmiselle... He elävät jatkuvasti yön valtakunnissa; ja aina kun he seuraavat tuhoamiaan syntisiä sieluja, helvetti siirretään pois. täällä alhaalla kohtaamaan heitä heidän tullessaan loppuun.""

Varoitus jokaisesta ihmisestä

Paavali "ei lakannut varoittamasta joka yö ja päivä kyynelein" (Apostolien teot 20:31). Hän sanoo: "Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, " (2. Kor. 5:11). Nykyään ei ole tarpeeksi Herran pelkoa saarnatuolissa tai penkissä, ei tunnustavien kristittyjen tai syntisten keskuudessa, jotka eivät tee tunnustusta.

Jumala on todella pyhä, vanhurskas ja hyvä, armollinen ja ystävällinen; mutta Hän vihaa syntiä. Se tosiasia, että Hän antaa ihmisille tilaa katua, ei suinkaan tarkoita, että kaikkein kauheimmat tuomiot eivät kohtaisi niitä – kaikkia niitä – jotka halveksivat Hänen armoaan.

On kauheaa tallata jalkoihinsa Jumalan Pojan veri ja jättää huomiotta Kaikkivaltiaan armo.

On mahdotonta "saarnata täydellisesti" evankeliumia (Room. 15:19) ja "julistaa... kaikkea Jumalan neuvoa" (Apostolien teot 20:27) - varoittamatta ihmisiä tulevasta tuomiosta! Jopa Feeliks vapisi, kun Paavali "puhui vanhurskaudesta, raittiudesta ja tulevasta tuomiosta" (Apt. 24:24-25).

Jokainen, joka tuudittaa kristittyjä vielä syvempään hengelliseen uneen kuin he jo ovat, ei ole Kristuksen opetuslapsi. Jeesus sanoo: "Miksi nukutte, nouskaa ja rukoilkaa" (Luuk. 22:46). Jeesus sanoo omilleen: "Tutkikaa itsestänne... valvokaa siis ja rukoilkaa aina" (Luuk. 21:34,36).

Ellemme halua, että meidät "leikataan erilleen" ja että osuuttamme jaetaan tuomittujen kanssa, missä itketään ja kiristetään hampaita (Matt. 24:51), meidän on otettava huomioon Herramme varoitus ja "valvokaa" - oltava valppaita , herää, ole hengellisesti hereillä ja "ole...valmiina" - Jeesuksen toiseen tulemiseen! (Matt. 24:42-50).

Vähintään, mitä Jumala haluaa meidän tekevän, on tärkeämpi kuin mikään muu koko maailmassa! On parempi jättää väliin mitä tahansa kuin olla huolimaton ja olla valmis Herran tulemiseen. "Sinä hetkenä, jona ette usko, Ihmisen Poika tulee" (Matt. 24:44). :thumbup:

Jotkut saattavat sanoa, että Jeesus puhui nämä varoitukset vain opetuslapsilleen sinä päivänä, mutta Jeesus on seurakunnan pää (Ef. 5:23). "seurakunta on Kristukselle alamainen" (Ef. 5:24). Hän opetti opetuslapsiaan opettamaan kaikkia kansakuntia noudattamaan kaikkea, mitä Hän oli käskenyt heille (Matt. 28:18-20).

Jeesus on Uuden testamentin (Uuden liiton) Välimies, jonka alaisuudessa me nyt elämme, kuten Mooses oli Vanhan liiton välimies (Hepr. 8:8,13; Hepr. 9:11-15).

Jeesus sanoo, että kun Pyhä Henki tulee, "Hän nuhtelee maailmaa synnistä ja vanhurskaudesta ja tuomiosta" (Joh. 16:18). Synnistä tulee parannuksen teko, kun Pyhä Henki liikkuu vapaasti keskellä.

Jumala ei käske meitä yrittämään tehdä asioista mukavia ja miellyttäviä ihmisille, jotta he voivat nauttia olostaan ​​ja olla omahyväisiä. Hän sanoo: " Voi suruttomia Siionissa" (Aamos 6:1).

Jeesus sanoo: "Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua" (Matt. 16:24). Mieti, mitä Jeesuksen seuraaminen tarkoittaa. Yrittikö Hän saada elämästä kaiken nautinnon, jonka hän olisi halunut? Oliko Hän oma hyväinen?

"Mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää" (Gal. 6:7). Nykyään monet ihmiset ovat petetty, itse asiassa kuvitellen, että he voivat antaa jonkinlaisen henkisen hyväksynnän Raamatun totuudelle ja sitten elää synnissä avoimesti ja räikeästi ja odottaa pääsevänsä taivaaseen kuoltuaan!

Ellet kadu syntejäsi, niin sitä varmasti niittää mitä kylvää! Lakatkaamme nyt elämisestä itsellemme ja synnille ja tehkäämme parannus, ja rukoilkaamme Jumalaa, ennen kuin on liian myöhäistä saada anteeksi, Jeesuksen Nimessä. Jeesus sanoo: "Sitä, " joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos" (Joh. 6:37).

WC Moore

Amen tässä oli totinen EVANKELIUMI!!!!! :clap:
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä