Demonien opit

Rakentavia kirj...

Demonien opit

ViestiKirjoittaja iikku » 19.12.2025 11:02

Demonien opit

Paavali kirjoittaa paholaisesta, että " emme ole tietämättömiä hänen juonilleen " 2. Kor. 2:11 , mutta näyttää siltä, ​​että monet meistä ovat tietämättömiä temppuista ja keinoista, joita paha käyttää yrittäessään estää Jumalan suunnitelman. Saatana tietää, että monia ei voida suostutella tai pelotella luopumaan hyvästä taistelusta, joten hän käyttää suunnitelmia, jotka palvelevat hänen tarkoitustaan ​​yhtä hyvin. Yksi niistä on poikkeaminen keskeisestä asiasta.

Jotkut ihmiset puhuvat "kanien jahtaamisesta", kun menetämme silmistämme todellisen tavoitteen ja alamme seurata silakkaa ja muita asioita, joiden tarkoituksena on saada meidät pois kurssilta.
Perimmäisenä tavoitteemme tulisi olla Herran Jeesuksen Kristuksen tunteminen, kunnioittaminen ja mukautuminen hänen kanssaan. Paavali sanoi:
"Niinpä minä todella luen kaikki tappioksi tuon ylen kalliin, Kristuksen Jeesuksen, minun Herrani, tuntemisen rinnalla, sillä hänen tähtensä minä olen menettänyt kaikki ja pidän sen roskana - että voittaisin omakseni Kristuksen
ja minun havaittaisiin olevan hänessä ja omistavan, ei omaa vanhurskautta, sitä, joka laista tulee, vaan sen, joka tulee Kristuksen uskon kautta, sen vanhurskauden, joka tulee Jumalasta uskon perusteella;
tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,
jos minä ehkä pääsen ylösnousemiseen kuolleista.” ( Filippiläisille 3:8-11 ).

Kaikki muu on pieni asia. Saatana tietää, voiko hän saada meidät keskittymään johonkin muuhun kuin Kristukseen, hän antaa meille pääaineena sivuaineen ja olemme poissa Jumalan tarkoituksesta elämällemme. Siksi hän käyttää monia asioita, jopa hengellisiä, raamatullisia ja hyviä asioita saadakseen meidät tuhlaamaan aikaamme turhiin harrastuksiin, jotka vievät aikaa ja omistautumista, joka kuuluu yksin Jumalalle. :thumbup:

Yksi näistä alueista, joka vangitsee yhä enemmän kristittyjä ja johtajia, on Saatanan ja demonien tutkiminen. Olen kuullut saarnaajien sanovan, että meidän on tunnettava vihollinen, jos aiomme käydä tehokasta hengellistä sodankäyntiä. Todella? Raamattu on siis käsikirja, joka kertoo meille kaiken paholaisesta ja demoneista, mistä ne tulevat ja miten ne toimivat? Itse asiassa. Raamattu kertoo meille hyvin vähän Saatanasta, hänen alkuperästään, demonien alkuperästä, kuinka ne toimivat jne. Se yksinkertaisesti hyväksyy hänen olemassaolonsa Jumalan ja Hänen kansansa vihollisena.

Tässä on mitä Raamattu kertoo meille Saatanasta: Hän sijoittui voimakkaaseen paikkaan taivaassa, mutta hänet karkotettiin ylpeyden ja kunnianhimonsa vuoksi (Jesaja 14, 1. Tim. 3:6 ). Hän kiusasi Eevaa, Aadamia (1. Moos. 3) ja Jeesusta ( Matteus 4:1 ). Jobissa hänellä oli pääsy Jumalan luo ja valta vaivata Jobia (Jumalan vallan alaisena). Hänellä on monia suunnitelmia, hän vastustaa Jumalan työtä ihmisissä ( Luuk. 8:12 ), kiusaa ja pettää ihmisiä ( Ilmestys 12:9 ), ja uskottomat ovat hänen lapsiaan ( 1Joh. 3:8 , 10) .). Saatana lyötiin ristillä, mutta hyökkää silti kristittyjen kimppuun (Ef. 6), vahvistaa Antikristuksen ja väärän profeetan voimaa ja lopulta heitetään tulijärveen ( Ilmestys 20:10 ).

Siinä kaikki. Emme tiedä, milloin hän kaatui ja heitettiin ulos taivaasta, missä hän "asuu" tällä hetkellä tai miltä hän näyttää. Tiedämme hyvin vähän ja paljon emme tiedä.

Tiedämme demoneista seuraavaa: He työskentelevät Saatanan johdolla ( Matt. 12:24 ), jotkut ovat kahlittuina syvyyteen ja toiset ovat "vapaita" ( Luuk. 8:31 ; 2. Piet. 2:4 ). He myös kukistettiin ristillä ( Ef. 1:21 Kolossalaiskirje 2:15 ). Demonit voivat hallussaan hallita ihmisiä, mutta ne voidaan ajaa ulos Jeesuksen nimessä ( Matteus 10:8 , Markus 16:17 ). Epäjumalat edustavat demoneita ( 1. Korinttolaisille 10:20 , 21 ). Demonit ovat väärien oppien lähde ( 1Timoteukselle 4:1 , Jaakob 3:15 ). Heidät heitetään ikuiseen tuleen Saatanan kanssa ( Matteus 25:41 ). He ovat "taivaallisia paikkoja" ( Ef. 3:10 , 6:12 ).

Jälleen kerran, tämä on kaikki, mitä tiedämme: summa, mitä Jumala ilmoitti Sanassaan Saatanasta ja demoneista, voidaan sisällyttää kahteen kappaleeseen! Emme edes tiedä, mistä demonit tulevat, miltä ne näyttävät ja milloin ne heitetään tulijärveen. On tärkeää huomata, että emme voi edes olla varmoja siitä, että demonit ovat samoja kuin langenneet enkelit - Raamattu ei yksinkertaisesti sitä sano.

Kyllä, tiedän, että saatat ajatella, että tiedämme paljon enemmän, mutta emme tiedä. Tässä on asia. Suurin osa siitä, mikä täyttää monet kirjat ja saarnat aiheesta, on puhdasta olettamusta ja spekulaatiota. Emme voi rakentaa mitään oppia oletuksiin, analogioihin tai vinoihin viittauksiin. Tästä huolimatta merkittävä osa siitä, mitä kristityt pitävät oppina ja julkaistaan ​​kirjoissa, on puhdasta spekulaatiota. Kyllä, voimme spekuloida ja arvailla, mutta tämä ei voi koskaan olla sana oppia, ja meidän pitäisi mieluummin käyttää aikamme tottelemaan sitä, mitä tiedämme, kuin kietomaan sitä, mitä emme tiedä.

Mutta vielä pahempaa, demonologiaa (demonien tutkimusta) koskeva tietopohjamme laajenee nopeasti Raamatun ulkopuolisten lähteiden, yliaktiivisen mielikuvituksen, tieteiskirjallisuuden ja jopa Hollywoodin avulla. Kaikki nämä oudot ideat lisätään nopeasti Raamattuun muodostamaan kuva, jota Jumala ei koskaan paljasta. Jotkut kirjoittajien ja saarnaajien levittämistä ideoista näyttävät huomattavan samanlaisilta kuin hirviöt, joita shamaanit, noidat ja huumeidenkäyttäjät "näkevät" huumeiden aiheuttamissa harhaluuloissaan! Näihin kuuluu eloisia kuvia maan ulkopuolisista eläimistä, hybridisuper-ihmisistä, UFO-olennoista, kimeerihirviöistä, mytologisista jumalista, haamuista ja kuolleiden ilmestyksistä, keijuista ja haltioista, Bigfootista ja jättiläisistä.

Kilpaileminen tällaisten ihmisten kanssa on mahdoton tehtävä. Kuinka saada joku hallusinogeeniä käyttävä vakuuttuneeksi siitä, että hänen näkemänsä hirviö ei ole todellinen? Sillä hetkellä, kun hylkäämme Raamatun turvallisuuden ja rajat, kaikesta tulee suhteellista. Kun jätämme Raamatun valon, astumme maallisen ja demonisen viisauden hämmennykseen ja pimeyteen ( Jaak. 3:15 ). Ilman kiinteää Raamatun päivämäärää looginen ja järkevä päättely lentää ulos ikkunasta. Kerran kysymys "missä se on kirjoitettu?" hylätään merkityksettömänä; ja kun Raamatun ulkopuolisia lähteitä pidetään yhtä arvovaltaisina kuin Raamattua, kaikki Raamattuun perustuvat vasta-argumentit käyvät turhaksi.

Mutta miksi Raamattu ei anna meille enemmän tietoa Saatanasta, hänen demoneistaan ​​ja langenneista enkeleistä? Pitäisikö meidän etsiä muita lähteitä riittävien raamatullisten tietojen puuttuessa? Ei.

Raamattu ei kerro meille enempää, koska se on häiriötekijä keskeisestä sanomasta – Kristuksesta. Raamattu ei ole käsikirja demoneista, vaan se on Jumalan ilmoitus Pojastaan: ” Sinä tutkit kirjoituksia, sillä niissä luulet saavasi iankaikkisen elämän; ja nämä ovat ne, jotka todistavat minusta ." ( Joh. 5:39 ). Jeesus sanoi nämä sanat juutalaisille, jotka väittivät olevansa Raamattuun perustuvia, mutta hylkäsivät Hänet ja korvasivat Hänet painottamalla muita pieniä asioita, kuten loputonta keskustelua sanojen merkityksestä, teknisiä yksityiskohtia laeista ja niin edelleen.

Yksi asioista, joita tiedämme, on, että demonit keksivät vääriä oppeja. Väärän opin kehittämisprosessi saa monia muotoja, mutta yksi tunnistetuimmista (ainakin sen pitäisi olla) menetelmistä on totuuksien liiallinen korostaminen niiden Jumalan asettaman prioriteetin ulkopuolella. Juuri tästä on kyse demonien, langenneiden enkelien, Nefilimien ja Saatanan nykyajan painottamisesta. Vaikka se, mitä he sanovat, on oikein, painotus on itsessään ja itsessään virheellinen.

"Mutta Henki sanoo suoraan, että myöhempinä aikoina jotkut luopuvat uskosta kiinnittäen huomiota petollisiin henkiin ja riivaajien oppeihin." ( 1Timoteukselle 4:1 )
"Saatana antaa heille energiaa. Tämä on ainoa paikka, jossa demonit mainitaan pastoraalisissa kirjeissä. Aivan kuten on olemassa "jumalisuuden salaisuus" koskien Kristusta ( 1. Timoteukselle 3:16 ), niin on olemassa "laittomuuden salaisuus" , joka ympäröi Saatanaa ja hänen työtään ( 2. Tessalonikalaiskirje 2:7 ).

Saatana on jäljittelijä ( 2. Kor. 11:13–15 ); hänellä on omat palvelijansa ja oppinsa, ja hän yrittää pettää Jumalan kansan ja johtaa heidät harhaan ( 2. Kor. 11:3 ). Minkä tahansa uskonnollisen opin ensimmäinen koe on se, mitä se sanoo Jeesuksesta Kristuksesta ( 1. Joh. 4:1–6 ). Raamattu sanoo, että nämä asiat ovat "mysteereitä", eikä meidän pitäisi syventyä Raamatun ulkopuolisiin lähteisiin yrittääksemme ymmärtää niitä. Erityisesti meidän ei pitäisi lukea okkulttisia kirjoituksia, mytologiaa ja muita muinaisia ​​ja nykyaikaisia ​​Raamatun ulkopuolisia "hengellisiä" kirjoituksia. "Hengellinen erehdys johtuu harvoin viattomista virheistä. Se johtuu useammin Jumalan hengellisten vihollisten tietoisista strategioista

(vrt. Ef. 6:12 ). Demonien opetukset ( didaskaliais ) ovat vääriä oppeja, joita opettavat erehdykset, joiden näkemykset ovat demonien yllyttämiä." Mitä meidän sitten pitäisi sanoa kirjailijoista ja saarnaajista, jotka ovat demonien "asiantuntijoita"? Jokaista, joka kirjoittaa kirjan Saatanasta ja demoneista, on vältettävä, vaikka heidän kirjoittamansa näyttäisikin täysin raamatulliselta. Tämä johtuu siitä, että pelkästään sellaisen kirjan tutkiminen ja kirjoittaminen on määritelmän mukaan antikristus. Kirjojen kirjoittaminen ja teoretisointi Paholaisesta on juuri sitä mitä hän haluaa – Jeesus ei ole enää valokeilassa. Tällaisten kirjojen julkaiseminen ja myynti palvelevat Saatanan tarkoituksia, koska uskovat on vietelly ottamaan katseensa pois Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta ja keskittämään heidät pimeyden valtakuntaan. Tällaisen materiaalin kulutuksen ja nykyajan hirviöiden, noituuden, kuoleman ja makaaberin kiehtomisen välillä on vain vähän eroa. Saatanaa ja demoneja tuskin mainitaan Vanhassa testamentissa, ja he saavat vain muutaman pinnallisen viittauksen Uudessa testamentissa, lukuun ottamatta Ilmestyskirjaa, joka osoittaa heidän lopullisen tappionsa. Vaikka Saatana oli ihmisen lankeemuksen takana, joka johti siihen, että Kristuksen täytyi kuolla, ne ovat todella sivuseikka Jumalan armon ja Pelastushistorian loistokkaassa suunnitelmassa. Joillekin ihmisille saattaa tulla järkytys, että Saatana käyttää kristityiksi tunnustautuvia kirkossa työnsä suorittamiseen. Mutta Saatana käytti kerran Pietaria yrittääkseen johtaa Jeesuksen väärälle tielle ( Matteus 16:21–23 ). Paavali varoitti, että vääriä opettajia nousisi seurakunnan sisältä ( Apostolien teot 20:30 )

Osallistuminen tällaiseen materiaaliin ei ylistä Kristusta, jonka pitäisi olla perimmäinen tavoitteemme, mutta se kirkastaa pimeyden valtakuntaa. Teknisesti ei ole eroa kaikesta pimeästä kiehtovan gootin ja "kristityn" välillä, joka itse asiassa maksaa rahaa ostaakseen kirjan demoneista, avaruusolennoista ja saatanasta.

Todellinen Jumalan palvonta tapahtuu antamalla Hänelle aikamme, huomiomme, rahamme, ajatuksemme ja energiamme, jotka Hän ansaitsee. Kun omistamme mitä tahansa (mukaan lukien vain 5 minuuttia ajastamme) Saatanalle, olemme ryöstäneet Herralta sen, mikä on Hänen ja antaneet sen Hänen viholliselleen. Todellisuudessa olemme alkaneet palvoa Saatanaa.
Vaikka tunnustammekin, että Saatana on voimakas ja että hän aiheuttaa suurta vahinkoa kristityille ja seurakunnalle, hän on voitettu vihollinen, jonka yli Kristus lopulta voittaa. Meidän ei silloin pitäisi tuhlata aikaamme kiehtovaan lyötyyn viholliseen, vaan kiinnittää jakamaton huomiomme Valloittavaan Kuninkaan, herrojen Herraan, suureen "minä olen"!

Jokaisen kristityn täytyy omistaa enemmän aikaa tunteakseen paremmin Herran Jeesuksen, mutta tuhannet ihmiset ovat joutuneet tutkimaan fiktiota, vääristyneiden mielien hallusinaatioita ja paholaisten oppeja sen sijaan, että he katsoisivat vain Jeesusta.

Ilmestys paljastaa Kristuksen alfana ja omegana – alkuna ja lopuna. Sanomalla, että Hän on alku ja loppu, Henki sanoo, että Hän on myös kaikki siltä väliltä.

"Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa.
Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen.
Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa. " ( Kolossalaisille 1:16-20 )

" Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistystäni epäjumalille. ... ." ( Jesaja 42:8 )

Anton Bosch
Los Angeles 6. syyskuuta 2013
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä