Miten meidän pitäisi sitten elää?

Rakentavia kirj...

ViestiKirjoittaja iikku » 30.10.2025 18:24

"Herra, meidän Herramme, kuinka korkea onkaan sinun nimesi kaikessa maassa, sinun, joka olet asettanut valtasuuruutesi taivaitten ylitse!” (Psalmi 8:2)
Jos Jumalan korkein tarkoitus on, että Hänet kirkastetaan, mitä tavoitteidemme, päämääriemme ja kunnianhimomme tulisi olla? Varmasti sen täytyy olla sama kuin Jumalan – ylistääkseen Häntä?

Mutta juuri tässä ongelma piilee. Kristittyinä olemme enimmäkseen hämmentyneitä elämämme tarkoituksesta, juuri lukuisten kirjojen ja saarnaajien vuoksi, jotka kukin saarnaavat omaa ideaansa. Näyttää siltä, ​​että suurin osa kristityistä on petetty uskomaan, että heidän korkeimman tavoitteensa tulisi olla onnen ja täyteläisen elämän saavuttaminen. Raamattu ei kuitenkaan opeta lainkaan, että tavoitteemme tulisi olla henkilökohtainen onnellisuus. Itse asiassa henkilökohtainen onni on tavoite, joka on suorassa ristiriidassa Jumalan tarkoituksen kanssa.

Jos tavoitteemme elämässämme eroavat Jumalan tavoitteista, kuinka voimme odottaa Hänen siunauksensa elämässämme? Ja kuinka voimme odottaa Hänen vastaavan rukouksiimme, jos ne ovat suoraan Hänen tahtonsa vastaisia? Jokainen kristitty, jonka tavoitteena on saavuttaa henkilökohtainen onnellisuus, on matkalla pettymykseen, koska Jumala ei aio auttaa häntä saavuttamaan tämän tavoitteen. :think:

Uskovat, joilla on suurempi hengellinen arvostelukyky, korostavat sielujen pelastusta, kun taas toiset painottavat kirkon rakentamista, suhteen luomista Jumalaan, Raamatun tuntemista tai Jumalan tuntemista. Jotkut pitävät hyväntekeväisyys työtä tai toistensa rakastamista tärkeimpänä työnä. Jokainen näistä tavoitteista on kiitettävää enemmän kuin henkilökohtainen onni, mutta onko se todella se, mitä Jumalalla on mielessämme? Vaikka jokainen näistä tavoitteista voidaan perustella Raamatun avulla, ne eivät silti ole Jumalan tarkoituksia. Kyllä, sielujen pelastaminen (ja kaikki muut raamatulliset pyrkimykset) on tärkeää. Mutta vaikka menestyisitkin erittäin hyvin minkä tahansa kansa, usean tai jopa kaikkien niiden saavuttamisessa, sinulta silti puuttuu Jumalan korkein kutsu elämästäsi. :think:

Jokaisen kristityn korkein kutsumus on ylistää Jumalaa: " kaikki, jotka ovat otetut minun nimiini ja jotka minä olen kunniakseni luonut, jotka minä olen valmistanut ja tehnyt. " (Jesaja 43:7). :thumbup:

Monet luulevat ylistävänsä Jumalaa laulamalla ylistyslauluja ja palvomalla. Tämä ei ole täysin totta. Ylistys ja palvonta voivat tuoda kunniaa Jumalalle, mutta se on usein enemmän ihmiskeskeistä kuin Jumalakeskeistä. :shifty: Tämä pätee erityisesti silloin, kun palvonnan tasoa arvioidaan sen perusteella, miltä se saa meidät tuntemaan, :thumbdown: tai kun lauluissa on enemmän viittauksia "minään" ja "minään" kuin viittauksia Jumalaan. Ylistyksen ilmaiseminen on vain hyvin pieni osa velvollisuudestamme kunnioittaa Jumalaa. Valitettavasti on kuitenkin niin, että meidän elämäntyylimme häpäisee Jumalaa usein enemmän kuin ylistys tuo Hänelle kunniaa. :silent:

Voimme kunnioittaa Jumalaa ojentamalla kätensä kadonneiden puoleen, rakastamalla rakkaudettomia tai seisomalla suhteessa Hänen kanssaan. Mutta voit tehdä kaikki nämä asiat etkä silti anna Jumalalle sitä kunniaa, joka hänelle kuuluu. Näin tapahtuu, kun näiden asioiden tekeminen vaikuttaa lopulliseen päämääräämme tai tapaan, jolla kiinnitämme huomiota itseemme. :think:

Voidaksemme todella tuoda kunniaa Jumalalle, jokaisen elämämme puolen on keskityttävä tähän tarkoitukseen ja päämäärään. " Syötpä tai juotte tai mitä tahansa teetkin, tehkää kaikki Jumalan kunniaksi " (1 Korinttolaisille 10:31). Kaikki mitä teemme, tulee tehdä Jumalan ylistämiseksi. "Kaikki" sisältää jopa alkeellisimmat asiat, kuten syömisen ja juomisen. Jos syöminen ja juominen sisältyvät, ei ole mitään muuta pois suljettua. Meillä on jälleen tapana pyrkiä omiin päämääriimme elämässämme, mutta Jumalan tahto on, että Hänet kirkastetaan, jopa silloin, kun syömme.

Useimmat ihmiset ajattelevat, että Jumalan kirkkaus rajoittuu hengellisiin asioihin. Mutta Paavali sanoi, että meidän tulee myös kirkastaa Herraa ruumiissamme. "[Sinut] ostettiin, ja hinta maksettiin. Kirkastakaa siis Jumalaa ruumiissanne " (1 Korinttolaisille 6:20). Tästä syystä meidän täytyy tehdä kaikki, mitä teemme, jopa mitä teemme ruumiissamme, Jumalan kunniaksi – koska Hän lunasti meidät suurella ja kauhealla hinnalla.

Meidän tulee kunnioittaa Jumalaa ei vain elämämme kaikilla osa-alueilla, vaan myös kuolemassamme. " Haluan ylistää Kristusta kaikesta sydämestäni, sekä elämässä että kuolemassa " (Filippiläisille 1:20). Näin ollen mikään elämämme osa-alue ei ole suljettu velvollisuudesta tehdä kaikki Hänen kunniakseen. :thumbup: Ja se on haaste. Tapa, jolla olemme vuorovaikutuksessa perheidemme kanssa, kuinka teemme liiketoimintaa, virkistys- ja työelämässämme - kaiken pitäisi ylistää Jumalaa.

Tapahtuu, että monet kristityt eivät vain tuo kunniaa Jumalalle elämällään, vaan he usein häpäisevät Häntä. On tarpeeksi pahaa, kun emme anna Hänelle kunniaa, mutta on ehdoton häpeä, kun elämän tapamme häpäisee Häntä. "Te, jotka kerskaatte laista, ettekö häpäise Jumalaa rikkomalla hänen lakiaan? Todellakin, kuten on kirjoitettu, "tekojenne tähden Jumalan nimeä pilkataan pakanain keskuudessa " (Room. 2:23-24). Syynä siihen, että Jumalan nimeä pilkataan ja häpäistään, täytyy varmasti olla yksi pahimmista synneistä, jonka kristitty voi tehdä. Silti se on jotain, joka tapahtuu tuhat kertaa päivässä, joka päivä.

Häpäisemme Jumalaa syntisellä elämäntavallamme, myötätunnon puutteella, itsekeskeisyydellä, kiittämättömyydellä, laiskuudella, jakautumisella, vihalla, katkeruudella ja monilla muilla tavoilla. Kuinka tuskallista onkaan Isällemme, että ne, jotka Hän osti kalliisti kunnioittaakseen Häntä, häpäisevät Häntä. Rukoilen, että pysähdyisimme joskus kysymään itseltämme, tuovatko asiat, joita teemme, ja tapamme elää, todella kunniaa Hänelle vai häpäisemmekö Häntä.

Mutta on muutakin. Meidän täytyisi elää niin, että jopa epäuskoiset kunnioittavat Häntä nähdessään, kuinka me elämme! ”ja vaeltamaan nuhteettomasti pakanain keskuudessa, että he siitä, mistä he parjaavat teitä niinkuin pahantekijöitä, teidän hyvien tekojenne tähden, niitä tarkatessaan, ylistäisivät Jumalaa etsikkopäivänä.” (1. Piet. 2:12).

Luulen, että on monia uskovia, jotka luulevat tehneensä varsin hyvin Herran palveluksessa, mutta jotka ovat erittäin pettyneitä tuomiopäivänä. Ei siksi, että he eivät tehneet kovasti töitä palvellakseen Herraa tai koska he eivät menestyneet kristillisessä työssä, vaan koska heidän työnsä ei ylistänyt Herraa tai koska heidän elämänsä kovasta työstään huolimatta häpäisi Herraa.

"Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra, väkevä ja voimallinen, Herra, voimallinen sodassa.
Nostakaa päänne, te portit, nostakaa päänne, te ikuiset ovet, kunnian kuninkaan käydä sisälle!
Kuka on se kunnian kuningas? Hän on Herra Sebaot, hän on kunnian kuningas. Sela.! (Psalmi 24:7-10 AMEN

Kuva
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä