Sanoisin itsepetos on pahempia petoksia???

mitä mieleen nousee

ViestiKirjoittaja iikku » 26.10.2025 18:27

sydämen, pahuutta ....? ei peitetä ulkoisella Jumala näkee sydämen
Mark. 7:21-23
Jeesus on sanonut meille selvästi sanassa:
Mark. 7:21-23
21.Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat,
22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys.
23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen.

Olen monesti laittanut merkille kun olen lukenut, kuunellut puheita. Emme ole täydellisiä ja pääsemme pikku hiljaa synneistä kun kasvamme :crazy:
minusta ei sanan mukainen ajatus tyyli. Kun uudesti synnymme saamme vapauden ja anteeksi annon tosin helposti voimme langeta lihamme kautta entisiin asioihin
mutta jos Hänen Henkensä asuu meissä saamme voiman Häneltä ettei tarvitse langeta kun kiusaus tulee

Jaakob. sanoo.. 1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset
Niin joko ollaan käännynnäisiä tai jaetulla sydämellä osa aikainein "opetuslapsi" silloin ei olla vapaita ja sana sanoo....
Joh. 8:32 ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
Joh.8:36 Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.

Rom. sanoo. 6:1 Mitä siis sanomme? Onko meidän pysyttävä synnissä, että armo suureksi tulisi?
6:2 Pois se! Me, jotka olemme kuolleet pois synnistä, kuinka me vielä eläisimme siinä?
6:3 Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut?
sana jatkuu...
6:6 kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on Hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi; 6:7 sillä joka on kuollut, se on vanhurskautunut pois synnistä.
6:12 Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille,
6:13 Älääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle.

Aika selkeä opetus joko tai ei ei ole vaihto ehtoa antautua kokonaan Hänelle ja päästä koko elämäsi synnin tekemisestä vapaaksi Hänen lunastus työnsä ansiosta
saamme kasvaa ja ennen kaikkea "kivi sydämestä " tulee elävä puhdistettu sydän

Jaakob. sanoo.. 1:4 Ja kärsivällisyys tuottakoon täydellisen teon, että te olisitte täydelliset ja eheät ettekä missään puuttuvaiset

tuohon Jaakobin sanaan oma näkemys. On totta että itsessämme omassa voimassa olemme heikot meidän liha taistelee loppuun asti Herran tahtoa vastaan ja haluaa monesti valita helpomman tien, ratkaisun valintaan mutta Herrassa Jeesuksessa Hänen kauttaan voimme hallita sitä
Jeesus on TÄYDELLINEN ja kun tahdomme olla kuuliaisia, vaeltaa tahdossaan voitamme synnin ovelat ansat, jota rakas Paavalikin sanoo meille...
Jokainen meistä ollaan vauvoja kun tulemme Herran omiksi , me olemme samassa tilassa kuin pienet vauvat, he ovat puhtaita viattomia synnistä saman voi verrata Kun Jumalan Pojan veri puhdistaa ja vapauttaa synnistä vauvat eivät jää vauvoiksi he kasvat, samoin mekin saamme kasvaa armossa ja totuudessa,
ja saamme voiman vastustaa pimeyden tekoja ja lihamme haluja ja näin kasvamme tuohon täydellisyyteen joka tarkoittaa minusta saman totuutta ja kuuliaisuutta teeme silloin valinnat Hänen sanansa mukaan, itsessämme olemme vajaita loppuun asti niin kauan kun olemme tässä ajassa.
Joh. 14:15 Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni.

1Kor. 15:57 Mutta kiitos olkoon Jumalan, joka antaa meille voiton meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta!

2.Kor:
10:10 Sillä hänen kirjeensä ovat, sanotaan, kyllä mahtavat ja pontevat, mutta ruumiillisesti läsnäollessaan hän on heikko, eikä hänen puheensa ole minkään arvoista.
11:21 Häpeäkseni sanon: tähän me kyllä olemme olleet liian heikkoja. Mutta minkä joku toinen uskaltaa - puhun kuin mieletön - sen uskallan minäkin.
11:29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
11:30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
12:5 Tästä miehestä minä kerskaan, mutta itsestäni en kerskaa, paitsi heikkoudestani.
12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä