Ray Yungenin kirjoittama

On asioita jotka ei ole sanan mukaisia

Ray Yungenin kirjoittama

ViestiKirjoittaja iikku » 29.04.2025 13:37

Ray Yungenin kirjoittama

Läpi kristillisen elämäni olen ajoittain kuullut muiden kristittyjen vihjaavan, että elämme viimeisiä päiviä. Usein nämä kommentit saivat alkunsa ajankohtaisista väkivaltarikoksista, seksuaalisista perversioista, sodista tai luonnonkatastrofeista. Koska tiesin, että historia oli toistuvasti kohdannut näitä onnettomuuksia, tällaiset ennustukset Kristuksen välittömästä paluusta kuulostivat tyhjiltä.

Vuonna 1984 minulla oli kuitenkin odottamaton kohtaaminen, joka muutti koko näkemykseni. Uusi ystäväni kertoi minulle New Age -liikkeestä ja sen lopunajan vaikutuksista. Tutkittuani asiaa jonkin aikaa aloin uskoa, että tämä voisi hyvinkin olla Ilmestyskirjan esittelemä ajanjakso. Epämääräisen ja hämärän profetian ilmentymän sijaan näin jotain selkeää ja läpitunkevaa tapahtuvan kirkoissamme ja yhteiskunnassamme. Ja uskomatonta kyllä, tämä muutos on ennustettu molemmilta puolilta kamppailua.

Kristittyjen on muistettava, että kristinuskon aitous perustuu sen profetioiden toteutumiseen. Jeesus Kristus, apostoli Paavali sekä useat Vanhan ja Uuden testamentin apostolit ja profeetat viittaavat selkeisiin ja suoriin tulevaisuuden tapahtumiin. Jos nämä tapahtumat ovat vain fantasioita, niin kaikkea muutakin voitaisiin pitää yhtä lailla fiktiivisenä. Uskon, että nykyiset trendit vahvistavat Jeesuksen Kristuksen ja apostoli Paavalin profeetalliset väitteet aikakauden lopusta. Todisteiden tarkastelu osoittaa selvästi, että yhteiskuntamme (seurakuntamme ja kirkkojemme) suunta on ennustettu apostolien kirjoituksissa.

Apostoli Paavali puhui ”Herran päivästä” viitaten ”aikoihin ja ajanjaksoihin” 1. Tessalonikalaiskirjeen viidennessä luvussa. Hän kuvailee, kuinka Jumala puuttuu asiaan nopeasti ja viipymättä. Paavali toteaa:

Mutta ajoista ja hetkestä, veljet, ei teidän tarvitse kirjoittaa teille. Sillä te itse aivan hyvin tiedätte, että Herran päivä tulee niin kuin varas yöllä.

Sillä kun he sanovat: "Nyt on rauha ja turvallisuus", silloin heidät yllättää äkillinen tuho, niin kuin synnytyskipu raskaana olevan naisen, eivätkä he pääse pakoon.

Mutta te, veljet, ette ole pimeydessä, niin ettekä se päivä teitä yllättäisi niin kuin varas. Te olette kaikki valon lapsia ja päivän lapsia. Me emme ole yön emmekä pimeyden lapsia. Älkäämme siis nukkuko niin kuin muut, vaan valvokaamme ja pysykäämme raittiina. (1. Tessalonikalaiskirje 5:1-6)

Paavali sanoo, että maailmanloppu tulee maailman ylle kuin varas yöllä. Toisin sanoen, se hiipii ihmisten kimppuun. Sitten apostoli vertaa mielenkiintoisesti kahta ryhmää: "Mutta te, veljet [Kristuksen seuraajat], ette ole pimeydessä [tietämättömyyden ihmiset], niin että se päivä yllättäisi teidät kuin varas [tietämättömät]" (jae 4). Tässä Paavali sanoo, että Kristukseen uskovilla on käytettävissään tietoa (Raamattua) valmistautuakseen "sitä päivää" varten.

Valossa vaeltavat voivat nähdä sekä minne he ovat menossa että mitä on edessä. Sitten Paavali varoittaa hengellisestä unesta ja juopumuksesta, jotka voisivat johtaa siihen, että tuo päivä yllättää ihmisen tietämättömänä: "Älkäämme siis nukkuko niin kuin muut, vaan valvokaamme ja olkaamme raittiit" (jae 6). Sana raitis tarkoittaa valppaana olemista tai tietoisena totuutena olemista. Jos meitä kehotetaan valvomaan ja olemaan tietoisia, täytyy olla jotain, mitä pitää silmällä – muuten Paavalin kehotus olisi hyödytön. Mutta keitä ja mitä meidän pitäisi tarkkailla? :think:

Mielenkiintoista kyllä, apostoli Paavali julisti jonkun, jota kutsuttiin "laittomuuden mieheksi" ja "kadotuksen lapseksi", julistavan itsensä Jumalaksi (2. Tessalonikalaiskirje 2:3,4). Uskon, että tämä tuleva Vesimiehen messias on se kadotuksen poika, josta Paavali puhuu 2. Tessalonikalaiskirjeessä. Lisäksi olen vakuuttunut siitä, että New Age -liike on hänen hengellinen alustansa. Liian monet asiat sopivat yhteen, jotta tämä olisi vain sattumaa. Siksi meidän on seurattava maailmamme uudelleenjärjestelyä niiden toimesta, jotka valmistavat tietä hänen saapumiselle ja henkilöllisyydelle.

Danielin kirjan 8:23 mukaan tämä mies on pimeiden sanojen mestari. Hepreaksi tämä tarkoittaa ovelaa ja monitulkintaista puhetta taitavaa miestä. Maailma näkee hänet merkittävänä ja hengellisesti loistavana henkilönä. Pidä tämä mielessäsi lukiessasi seuraavaa kuvausta:

Tuleva ei ole kristitty, hindu, buddhalainen, ei amerikkalainen, juutalainen, italialainen tai venäläinen – hänen tittelinsä ei ole tärkeä; hän on koko ihmiskunnan puolesta, yhdistämässä kaikki uskonnot, filosofiat ja kansakunnat.1

Ainoa, joka voisi saada tämän aikaan, on se, joka sopii Danielin kirjassa mainittuun kuvaukseen. Tämä selittää New Agen kaikenkattavan ponnistelun, joka kyllästää yhteiskuntaamme meditaatiolla juuri nyt. Kun tämä mies astuu esiin, kaikki ne, jotka ovat yhteydessä korkeampaan itseensä, ne, jotka ovat heränneet , tunnistavat hänet selvästi yhdistäjäkseen ja antavat hänelle uskollisuutensa. Hänellä on valmis kannattajakunta (monet avainasemissa) auttamaan häntä yhteiskunnan uudelleenrakentamisessa. Tämä on lopullinen huipentuma käynnissä olevalle paradigman muutokselle.

Langenneet enkelit eivät johda harhaan vain muutamia yksilöitä, vaan he pettävät koko maailman omaksumaan uuden järjestelmän. Saatana (jonka nimi tarkoittaa vastustajaa) on "Tulevan" - suuren Antikristuksen - takana oleva voima. Antikristuksen uskonnollisen järjestelmän alkuperä paljastuu selvästi apostoli Johanneksen kautta Ilmestyskirjan luvussa 17:5:

Ja hänen otsaansa oli kirjoitettu nimi: Salaisuus, Suuri Babylon, maan porttojen ja kauhistusten äiti.

Toinen nimitys Babylonille Vanhassa testamentissa oli Kaldea. Kaldealaiset olivat tunnettuja metafyysisten taiteiden käytöstään. He perustivat ensimmäiset mysteerikoulut. Danielin kirjan 4:7 sanoo: "Sitten tulivat tietäjät, tähdistäennustajat, kaldealaiset ja ennustajat." Tämä mysteeri-Babylon olisi siis nykyisen New Age -metafysiikan alkuperäinen lähde tai äiti.

Uskon, että Raamatussa on tärkeä kohta, joka selvästi osoittaa, että aikojen ja ajanjaksojen muutos saattaa todellakin olla käsillä. Matteuksen evankeliumin luvussa 24:3-5, joka käsittelee ahdistuksen aikaa, Jeesus puhui opetuslapsilleen tulemuksensa ja maailman lopun merkeistä:

Ja kun hän istui Öljymäellä, opetuslapset tulivat hänen luokseen erikseen ja sanoivat: "Sano meille, milloin tämä tapahtuu? Ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"

Jeesus vastasi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni ja sanoo: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta.

Ottaen huomioon monet, jotka tulevat Kristuksen nimessä, uskon myös, että okkultisti Alice Baileyn profetiat voivat antaa lisätietoa siitä, mitä apostoli Paavali kutsui 2. Tessalonikalaiskirjeessä luopumukseksi. Bailey ennusti innokkaasti sitä, mitä hän kutsui "seurakuntien uudestisyntymiseksi".2 Hänen perustelunsa tälle oli ilmeinen:

Kristillinen kirkko monine haaroineen voi toimia kuin Johannes Kastaja, kuin huutavana äänenä erämaassa ja kuin ytimenä, jonka kautta maailman valaistus voi toteutua.3

Toisin sanoen, kristinuskon vastustamisen sijaan okkultismi kaappaisi harhat ja sulautuisi kristinuskoon ja käyttäisi sitä sitten ensisijaisena välineenään New Age -tietoisuuden levittämiseen ja juurruttamiseen! Eri kirkoilla olisi edelleen kristinuskon ulkoiset ansojaan ja ne käyttäisivät edelleen paljon samaa kieltä. Jos heiltä kysyttäisiin tiettyjä kysymyksiä perinteisestä kristillisestä opista, vastaukset annettaisiin samat. Mutta kaikki olisi ulkona suun sanana; sisäpuolella New Age -kontemplatiivisen hengellisyyden tulisi vetää puoleensa niitä, jotka ovat sille avoimia.

Maailma avaa sylinsä omaksuakseen täysin hengellisyyden, joka tulee vallitsemaan mystiikan kauniin sateenvarjon alla. Yhteenkuuluva teema on – me kaikki olemme Yhtä. Kun laittomuuden ihminen nousee valtaan yhden maailman talouden ja poliittisen tukikohdan kanssa, hän viettelee monia etsimään omaa Kristus -tietoisuuttaan Messiaan, Jeesuksen Kristuksen, sijaan.

Mitä minulle tulee mieleen kaikki mieluinen on niin kivaa tämän päivän monessa kristityistä mutta ei oikein tutkita sitä mitä Raamatun sana sanoo uskon kaiken mitä eri julistajat levittävät jopa räikeitäkin oppeja joita pitäisi jo nuortenkin Jumalan lapsin käsittää, mutta tosin jos uskoon tulo on alusta asti vinoitunut vähän tähän tyyliin "tule mukaan armo riittää Jumala on rakkaus.."

Myös tuli ja on monesti tullut ennenkin, en olen kirkon vihaaja enkä muitakaan "uskontoja" kirkossa havaitsin heti lapsikasteen armon joka on todella vaarallinen harha monet lapsena kastetut luulevat että taivaspaikka on taattu kun olen kastettu. Ei kaste itsessään pelasta ei siinä syntejään saa anteeksi,Raamatun sanan mukaan
Ap.t. 2:38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.

1Piet. 3:21 Tämän vertauskuvan mukaan vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena - joka ei ole lihan saastan poistamista, vaan hyvän omantunnon pyytämistä Jumalalta - Jeesuksen Kristuksen ylösnousemuksen kautta,

yhteys näkyy olenvan tärkeämpi kun totuuden sana eikö tämän pitäisi tuoda meille jotka tahdomme totuudessa vaeltaa murheen :think:
Niinkuin sana sanookin jo VT, puolella
1Moos. 11:6 Ja Herra sanoi: "Katso, he ovat yksi kansa, ja heillä kaikilla on yksi kieli, ja tämä on heidän ensimmäinen yrityksensä. Ja nyt ei heille ole mahdotonta mikään, mitä aikovatkin tehdä.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä