En ole tästäkään kuulut mitä nämä asiat tarkoitta???

mitä mieleen nousee

En ole tästäkään kuulut mitä nämä asiat tarkoitta???

ViestiKirjoittaja iikku » 13.04.2025 16:17

Ja rohkenen jotain tuoda 2 eri sanan paikasta jotain ajatuksia tosin se saattaa olla monesta outo mutta laitan silti mitä koen.... :think:
Ensinnäkin tuon nämä sanan paikat...Jossa on jyrkä kielto
2Moos. 22:18 Velhonaisen älä salli elää.
3Moos. 19:31 Älkää kääntykö vainaja- ja tietäjähenkien puoleen; älkää etsikö heitä, ettette tulisi heistä saastutetuiksi. Minä olen Herra, teidän Jumalanne.
3Moos. 20:27 Jos jossakin miehessä tai naisessa on vainaja- tai tietäjähenki, niin heidät rangaistakoon kuolemalla; heidät kivitettäköön, he ovat verivelan alaiset."
5Moos. 18:10 Älköön keskuudessasi olko ketään, joka panee poikansa tai tyttärensä kulkemaan tulen läpi, tahi joka tekee taikoja, ennustelee merkeistä, harjoittaa noituutta tai velhoutta,

Ensimmäinen on Saul joka oli Israelin kuningas joka tosin oli epävakaa kuuliaisuudessa ja kun meni noidan
1Sam. 28:
28:6 Ja Saul kysyi Herralta, mutta Herra ei vastannut hänelle, ei unissa, ei uurimin eikä profeettain kautta.
28:7 Niin Saul sanoi palvelijoillensa: "Etsikää minulle joku vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki, niin minä menen hänen luoksensa ja kysyn häneltä". Hänen palvelijansa vastasivat hänelle: "Katso, Een-Doorissa on vaimo, jolla on vallassaan vainajahenki".
28:8 Silloin Saul teki itsensä tuntemattomaksi, pukeutui toisiin vaatteisiin ja lähti matkalle, mukanansa kaksi miestä. He tulivat yöllä vaimon luo, ja hän sanoi: "Ennusta minulle vainajahengen avulla ja nostata minulle se, jonka minä sinulle sanon".
28:9 Mutta vaimo vastasi hänelle: "Sinä tiedät kyllä, mitä Saul on tehnyt, kuinka hän on hävittänyt vainaja- ja tietäjähenkien manaajat maasta. Miksi virität minulle ansan tuottaaksesi minulle kuoleman?"
28:10 Niin Saul vannoi hänelle Herran kautta ja sanoi: "Niin totta kuin Herra elää: tästä asiasta ei sinulle tule mitään syytä".
28:11 Vaimo kysyi: "Kenen minä nostatan sinulle?" Hän vastasi: "Nostata minulle Samuel".
28:12 Mutta kun vaimo näki Samuelin, huudahti hän kovalla äänellä. Ja vaimo sanoi Saulille: "Miksi olet pettänyt minut? Sinähän olet Saul."
28:13 Kuningas sanoi hänelle: "Älä pelkää. Mitä sinä näet?" Vaimo vastasi Saulille: "Minä näen jumal'olennon nousevan maasta"

Itse uskon että ei ollut kyseessä Samauel vaan vainaja henki jonka meedio-noita toi esille jonka ääntä ym jota meedio jäljitti vainaja hengessä
näitä piritismisiä istuntoja on edelleen kun omaiset menevät puhelemaan vainaja henkien ja pitäjä saa jopa puhuessaan vainajan äänen

Luuk. 16: toinen tapaus jossa myös yritettin että vainaja lähtisi liikelle eli pimeyden henki matkisi Lasarusta
Myös tuli mieleeni rikas mies ja Lasarus sielläkin on yhtymä kohta jossa rikas mies tuonelassa pyysi "Aabrahamin helmassa, Lasaruksen laitamaan Lararuksen mennä rikkaan miehen veljien tykö, eli tuonelassa rikkaalla miehellä ilmeni vainaja henki olihan hän esikasranossa odottamassa sitä aikaa kun siirretään kadotukseen tuonela on pimeyden lapsien paikka monet sanoo et tämä on vertaus mutta tämä on tosi tapaus jonka Jeesus kertoi, muissa vertauksissa ei mainita ihmisten nimiä

Löysin yhden joka ....lainaan sitä Lainaus on Olavi Peltolalta
Aluksi Saul oli nöyrä (1 Sam 9:21; 10:22, 15:17) ja turvasi Herraan ja sai loistavia voittoja vihollisistaan. Hän itse tunnusti: "Herra on antanut apunsa Israelille" (11:13). Saul koki myös Jumalan yliluonnollista johdatusta ja Jumalan Hengen voimaa omassa elämässään. Hänet johdatettiin Samuelin luokse aasien etsintämatkalla ja yllättäen Samuel voiteli hänet kuninkaaksi (10:1). Hän sai Herran antamien merkkien avulla vahvistuksen tähän voiteluun (10:1­8).

Tärkeä merkki Saulille oli hurmoksissa olevan profeettajoukon kohtaaminen. Raamattu sanoo, että Herran Henki valtasi Saulin ja hänkin joutui hurmoksiin (10:10). Hurmos tarttui joukosta. Saulista sanottiin, että hän muuttui toiseksi ihmiseksi ja Jumala antoi hänelle uuden sydämen (1 Sam 10:6,9). Kuitenkaan hän ei uskollisesti kaikesta sydämestään palvellut Herraa (vert. 12:24). Jumalan Hengen valtaamaksi joutuminen merkitsi Saulille ennen kaikkea yliluonnollista kokemusta, hurmosta, ekstaasia. Hänestä tuli hurmoksen heittelemä mies niin, että siitä tuli sananparsi (10:11; 19:24). Hän jopa "riehui hurmoksissa kotonaan" (18:10). Hurmoskokemus oli sama kuin aikaisemmin, mutta sitä lopulta käyttikin paha henki. Myöhemmin näemme, että Jumalan Hengen vaikuttama uusi ja voimakas hurmoskokemus ei tukahduttanut Saulin murhanhimoa Daavidia kohtaan (19:23­24; 20:30-34). Jumalan Hengen tuleminen ihmiseen sai aikaan voimakkaan kokemuksen, mutta ihminen ei antanut Hengen hallita omaatuntoaan. Hurmoskokemuksesta huolimatta ihminen jatkoi matkaansa väärällä tiellä (10:23). Samanlaisen Jumalan Hengen valtaamaksi tulemisen kyvyn näemme Bileamissa (4 Moos 24:2­4). Kuitenkin hän vietteli tuhoisalla tavalla Jumalan kansan syntiin (2 Piet 2:15).

Saulin sisäinen tasapainottomuus ja haluttomuus sitoutua yksin Jumalan sanaan (1 Sam 15:26) tulee esiin jokaisessa hänen lankeemuksessaan (13:11­13; 14:18­19; 14:24,28­29,32; 15:9­11,19). Saulista tuli Jumalasta luopunut uskonnollinen ihminen (15:10). Samuelin sanat olivat ehdottomat: "Sinä olet hyljännyt Herran sanan, ja siksi Herra hylkää sinut: et saa olla Israelin kuningas" (15:26). Jumalan Henki jätti hänet ja Jumalan lähettämä paha henki alkoi ahdistaa (16:14). Daavidin harpunsoitto helpotti hänen tuskaansa (1 Sam 16:23). Hän alkoi kuitenkin koko sydämestään pelätä ja vihata Daavidia (18:12) ja halusi surmata hänet (19:1). Alkoi vuosia kestänyt Daavidin vainoaminen. Saulin kruununperijä Jonatankaan ei säästynyt isän vihalta, kun ilmaisi puolustavansa Daavidia (20:30­34). Tunteet hallitsivat kuitenkin Saulia niin, että hän saattoi puhjeta itkuun kuullessaan Daavidin äänen ja tunnustaa oman pahuutensa (24:17­19, 26:21). Kuitenkin hän jatkoi Daavidin vainoamista.

Kun Saul joutui jälleen umpikujaan, hän etsi apua Herralta. Herra ei suostunut vastaamaan unien, arpomisvälineiden eikä profeettojen kautta (1 Sam 28:6). Mutta Saul halusi saada yhteyden hinnalla millä hyvänsä yliluonnollisiin voimiin ja niin hän meni vastoin Jumalan sanan varoituksia noidan luo. Pystyikö todella spiritistinen henkien manaaja kutsumaan vanhurskaan lepoon päässeen Samuelin esiin? Saul ja noita uskoivat niin, me emme usko. Siitä huolimatta tämä spiritistinen hahmo ennusti aivan oikein Saulin lopun. Spiritismi on voimakas valta tänäänkin.
Saulin elämä päättyi itsemurhaan (1 Sam 31:4).

Sanoisin Että pimeys pystyy jäljitelemään paljon etenkin "armolahjojenkin kautta jos ei elä Jumalan tahdossa" Sanoisin tähän loppuun että en usko näihin taivas matkojen kävijiin ja sanoisin että kun sana sanoo "herättäkää kuoleita" minusta se tarkoittaa pääasissa maallisia ihmisiä hehän ovat kuolleita synnin unessa :think:
Täänään pidetään ihmeitä paljon esillä mutta ihmeet eivät pelasta ja niin sanottuja ihmeitä kykenee pimeyskin tekemään ei pitäisi olla huppu päässä
ja uskoa kaikkia ilmiöitä sielun maailmassa monet janoaa paljolti ihmeitä terveyttä ym ja kuuliaisuus totuudelle jää takaalalle
Sana varoittaa meitä
Matt.
7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

2.Kor. 11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
11:15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Matt. 7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
1Joh. 4:1 Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
2Piet. 2:1 Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.

Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä