Oswald Chambersin kirjoittama
"Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäväinsä edestä."
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.
Joh. 15:13, 15
Jeesus ei pyydä minua kuolemaan Hänen puolestaan, vaan antamaan henkeni Hänen puolestaan. Pietari sanoi:Joh. 13:37 "Henkeni minä annan sinun edestäsi", ja hän tarkoitti sitä; hänen sankarillisuuden tajunsa oli suurenmoinen. Olisi huono asia olla kykenemätön antamaan sellaista julistusta kuin Pietari teki; velvollisuutemme taju toteutuu vain sankarillisuuden tajumme kautta. Onko Herra koskaan kysynyt sinulta: "Annatko henkesi minun tähteni?" On paljon helpompaa kuolla kuin antaa elämä päivästä toiseen korkean kutsumuksen tunteen vallassa. Meitä ei ole luotu loistavia hetkiä varten, vaan meidän on vaellettava niiden valossa tavallisilla tavoilla. Jeesuksen elämässä oli vain yksi loistava hetki, ja se oli Kirkastusvuorella; sitten Hän tyhjensi itsensä toisen kerran kirkkaudestaan ja laskeutui demonien riivaamaan laaksoon. Kolmenkymmenenkolmen vuoden ajan Jeesus antoi henkensä tehdäkseen Isänsä tahdon, ja Johannes sanoo: "Meidän tulee antaa henkemme veljiemme puolesta." Se on ihmisluonnon vastaista.
Jos olen Jeesuksen ystävä, minun on harkitusti ja huolellisesti annettava henkeni Hänelle. Se on vaikeaa, ja kiitos Jumalalle, että se on vaikeaa. Pelastus on helppoa, koska se maksoi Jumalalle niin paljon, mutta sen ilmentäminen elämässäni on vaikeaa. Jumala pelastaa ihmisen ja antaa hänelle Pyhän Hengen ja sanoo sitten käytännössä: "Työskentele nyt, ole uskollinen minulle, vaikka ympärilläsi olevat asiat tekisivätkin sinusta uskottoman." "Olen kutsunut teitä ystävikseni." Pysy uskollisena Ystävällesi ja muista, että Hänen kunniansa on vaakalaudalla ruumiillisessa elämässäsi.