Uskomuksia onko kaikki totta mitä kirkoissa opetetaan?

On asioita jotka ei ole sanan mukaisia

Uskomuksia onko kaikki totta mitä kirkoissa opetetaan?

ViestiKirjoittaja iikku » 11.04.2025 17:42

Uskomuksia onko kaikki totta mitä kirkoissa opetetaan? :think:

Monia varmasti voi ihmetyttää miksi minä tuon tämän kaltaisia asioita esille :think: Kun olin muutaman vuoden saanut olla Jeesuksen Kristuksen oma, niin aloin tutkimaan asioita ja luin sanaa monet kerrat ensimmäisin asia jonka havaitsin oli katollisten asettama joulun riitti jota en löydä sanasta, jonka katolliset asettivat Jeesuksen Kristuksen syntymä ajaksi ja se ei pidä paikkaansa se on kristittyjen keskellä omittu käytäntö joka joulu "jeesus-lapsi syntyy heille seimen lapsena, tosin osa on hyljännyt tämän opin.....
Ensinäkin Herramme Jeesus ei ollut pakana syntyessään maailmaan Hän oli juutalainen kun eli maan päällä emme me pakanat voi muuttaa Häntä meidän omien uskomustemme mukaan Alkujaan Hän tuli omalle kansalleen pelastajaksi Ja syntyi juutalaiseksi

Mutta miksi otin tämän esille olen silloin tällöin ajatellut ja yrittänyt etsiä jotain kirjoitusta kristityiltä mutta en ole löytänyt, ja tänään myös yritin mutta tulos oli, 0...ainut mitä löisin oli sanassa Luuk. 2:41 Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille. 2:42 Hänen ollessaan kaksitoistavuotias he niinikään vaelsivat ylös sinne juhlan tavan mukaan.

Miksi tämä ei ole näyttänyt puhuttavan että tässä on ainut paikka jossa tuodaan ilmi Jeesuksen ikä ja juutalaisuuden mukaan pääsiäinen
on maaliskuusta huhtikuuhun välillä, mikä minua tuossa oli entä jos Herramme onkin syntynyt maalis-huhtikuun aikana??? pääsiäisenä?
tosin on kaksi versiota minun tietääkseni joko joulu johon en ainenkaan usko, tai lehtimaja juhlan aikana; mutta sekin on ?? Nämä saatavat olla yhden tekeviä asioita, mutta itse pyrin tyystin irti katollisten laatimista opeista jotka ikävä kyllä vaikuttaa monissa Meidän pitäisi jokaisen palata vain siihen oppiin joka on Jumalan sanan mukaista ja siivota se pois jota ei VT:- UT; puolelta löydy Ja todellisuudessa sen mitä minä ymmärrän, varmaksi emme tiedä Jeesuksen synt, aikaa ja emme myöskään milloin Hän tulee noutamaan omiaan vain Maria tiesi sen milloin Jeesus syntyi, mutta Marian ilmoitusta ei ole sanassa) ja toinen on että vain Isä tietää Tempauksen hetken, asiat joissa pitäisi olla tarkka ettei sano sata varmaksi näitä kahta asiaa eikä muutakaan mihin sana ei anna sitä selkeästi ilmi.

Jeesuksen myöhemmästä lapsuudesta ja nuoruudesta kerrotaan vain yksi tapaus. Luukkaan evankeliumin mukaan hän kävi
Jerusalemin temppelissä pääsiäisen aikana, ja Jeesus, oli iältään 12, ja se tarkoitti että poika lapsi oli täysi-ikäinen" juutalaisen lain mukaan.12-vuotiaana juutalaisena poikana
Ps emme voi laittaa Jeesuksen ym sanan opetuksia pakana kristityjen määritelmän mukaan pelastus meille on tullut juutalaisten välityksellä Jeesus oli juutalainen ja suurin enemistö apostoleista oli juutalaisia.....
abib - nisán = Pääsiäinen

tähkäkuu; muinaishebrealaisten vuoden ensimmäinen kuukausi maaliskuusta huhtikuuhun; vastaava juutalaisten kuukausi on niisan

Nisán on juutalaisessa kalenterissa kuukausi, joka vastaa maalis-huhtikuuta.[1] Ennen Babylonin vankeutta kuukaudesta käytettiin

Moos. 16:1 "Ota vaari aabib-kuusta ja vietä pääsiäinen Herran, sinun Jumalasi, kunniaksi, sillä aabib-kuussa Herra, sinun Jumalasi, vei sinut pois Egyptistä, yöllä.
Rinnakkaisviitteet (KR 1933/-38)
2Moos. 12:2 "Tämä kuukausi olkoon teillä kuukausista ensimmäinen; siitä alottakaa vuoden kuukaudet.
2Moos. 13:4 Tänä päivänä aabib-kuussa te lähditte.
2Moos. 23:15 Pidä happamattoman leivän juhla: seitsemänä päivänä syö happamatonta leipää, niinkuin minä olen sinua käskenyt, määrättynä aikana aabib-kuussa, sillä siinä kuussa sinä olet lähtenyt Egyptistä; mutta tyhjin käsin älköön tultako minun kasvojeni eteen.
3Moos. 23:5 Ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, iltahämärässä, on pääsiäinen Herran kunniaksi.
4Moos. 9:2 "Israelilaiset viettäkööt pääsiäisen määräaikanansa.
4Moos. 28:16 Ja ensimmäisessä kuussa, kuukauden neljäntenätoista päivänä, on pääsiäinen Herran kunniaksi.
2Aikak. 35:1 Sitten Joosia vietti Jerusalemissa pääsiäistä Herran kunniaksi. Pääsiäislammas teurastettiin ensimmäisen kuun neljäntenätoista päivänä.

nimitystä aviv, mutta vankeuden jälkeen kuukauden nimeksi vakiintui nisán.[2]

Nisán-kuun 15. -21. päivinä juutalaiset viettävät pääsiäistä eli pesahia.[1][3][4]
Pesah tai pesach (hepr. ‏פסח‎, pesaḥ) eli pääsiäinen on juutalainen juhla, jolloin muistellaan Tooran eli Mooseksen kirjojen kuvaamaa israelilaisten vapautumista Egyptin orjuudesta. Pesahin vietto alkaa Juutalaisen kalenterin nisan-kuun neljännentoista päivän iltana. Pesahin vieton keskeinen osa on seder-ateria. Pesahin aikana syödään yleensä happamatonta leipää eli matsaa.

Sukkot= lehtimajajuhla
Sukkot (hepr. ‏סוכות‎, katokset tai majat) eli lehtimajajuhla on juutalainen juhla, jonka vietto alkaa tišri-kuun viidentenätoista päivänä. Länsimaisessa kalenterissa juhla ajoittuu syys-lokakuulle. Sen vietto on säädetty kolmannessa Mooseksen kirjassa (3. Moos. 23:34–44
Lähde Wikipedia

Nuo Wipimedia lainaukset VT; aikana juutalaiset pääsivät egyptin orjuudesta vapauteen, toinen vapautus-pelastus synnistä Jeesus Kristus UT:puolella kolmas ikuinen vapautus Pääsy Herramme Jeesuksen Vapahtamme luokse taivaaseen!!! :thumbup:
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä

Re: Uskomuksia onko kaikki totta mitä kirkoissa opetetaan?

ViestiKirjoittaja iikku » 11.04.2025 18:06

Nyt päätteeksi voin sanoa oman mäkemykseni :think: kukaan ei tiedä Jeesuksen syntymän ajankohtaa päivää sitä ei ole selkeästi sanassa ilmoitettu, eikä Hänen tulonsa aikaa ole ilmoittetu...Vain Isä yksin tietää milloin Herra tulee.Jeesuksen kuoleman se on ollut pääsiäinen mutta ei perjantai mutta ei sen mukaan mitä katollisiset ym opettaa . Mutta minä olen oppimaton enkä olen niin sanottu seurakunnan työn tekijä enkä muutakaan mutta näin ymmärrän kukin tekee oman valinnan, päätelmät hengellisessä totuudessa sanan ohjeen mukaan, toivon mukaan itsenäisesti eikä massa mielipiteistä

Tuli mieleeni nämä sanan paikat Paavali toi esille asioita jotka toivat esimielisyyttä ym jotka ja jakoivat eri ryhmiin...Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen". Johon Paavali kysyi.. Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne?
Näkyy olevan nytkin sama tilanne, on monia eri tulkintoja Raamatun opetuksissa
"kirkolla, katollisilla, jopa vapaissa suunnissa on erilaista opetusta, eikö kaikilla luulisi olevan saman kaltainen opin näkemys eli totuuden sana ?
ei kai ole kysymys tämän kaltaisuudesta? :thumbdown: ("Gal. 5:20 riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,"

1Kor.
1:10 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimeen, että kaikki olisitte puheessa yksimieliset ettekä suvaitsisi riitaisuuksia keskuudessanne, vaan pysyisitte sovinnossa ja teillä olisi sama mieli ja sama ajatus.
1:11 Sillä Kloen perheväeltä olen saanut teistä kuulla, veljeni, että teillä on riitoja keskuudessanne.
1:12 Tarkoitan sitä, että yksi teistä sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", toinen: "Minä Apolloksen", joku taas: "Minä Keefaan", joku vielä: "Minä Kristuksen".
1:13 Onko Kristus jaettu? Ei kaiketi Paavali ole ristiinnaulittu teidän edestänne? Vai oletteko te kastetut Paavalin nimeen?
1:14 Minä kiitän Jumalaa, etten ole kastanut teistä ketään muita kuin Krispuksen ja Gaiuksen,
1:15 niin ettei kukaan saata sanoa, että te olette minun nimeeni kastetut.
1:16 Kastoinhan tosin Stefanaankin perhekunnan; sitten en tiedä, olenko ketään muuta kastanut.
1:17 Sillä Kristus ei lähettänyt minua kastamaan, vaan evankeliumia julistamaan - ei puheen viisaudella, ettei Kristuksen risti menisi mitättömäksi.
1:18 Sillä sana rististä on hullutus niille, jotka kadotukseen joutuvat, mutta meille, jotka pelastumme, se on Jumalan voima.
1:19 Onhan kirjoitettu: "Minä hävitän viisasten viisauden, ja ymmärtäväisten ymmärryksen minä teen mitättömäksi".
1:20 Missä ovat viisaat? Missä kirjanoppineet? Missä tämän maailman älyniekat? Eikö Jumala ole tehnyt maailman viisautta hullutukseksi?

Mikä tässä on meille kaikille vaara tekijä, että me uskonmme kaiken mitä julistajat ym hengellisistä asioita kertoo, ilman että myös tuodaan totuuden sana esille, tosin on niitäkin jotka sanan mukaan julistavat jopa niin että meidän pitää jokaisen itse valinta, kiitos Jumalalle heistä. Suhde Jeesukseen on henkilökohtainen Me ihmiset emme voi kasvattaa muuttaa toisiamme, kasvun antaa Herran Henki ja Hänen Henkensä on TOTUUS.
Ja käy usein niin että emme seiso opin jaloin Herrassa vaan tarvitsemme aina nojapuita, ja uskostamme tulee että muut syöttävät, neuvovat ym meitä mutta meitä kasvatetaan eri tavalla olemme yksilöitä.
Mihin Jeesusta sitten tarvitaan jos kaikki otetaan vain määrätyiltä julistajilta,kanssa matkaajilta taidamme tulla vain heidän kopioiksi.On hyvä kun on rinnalla kulkijoita, mutta se ei tarkoita että tulemme sellaiseksi kun tuo toinenkin?
Tiedän että kirjoituksia pidetään vähän hei hei taitaa olla ruuvit tippunut, niin kuin eräs sisko minulle eilen soitti ja sanoi sinä saat nimen olet tullut uskossasi hulluksi no Herra sen tietää olenko hullu ja oikaisee minua kun tarve on :think: ....
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä