Ja tuli yksi niistä seitsemästä enkelistä, joilla oli ne seitsemän maljaa täynnä seitsemää viimeistä vitsausta, ja puhui minun kanssani sanoen: "Tule tänne, minä näytän sinulle morsiamen, Karitsan vaimon".
21:10 Ja hän vei minut hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin, Jerusalemin, joka laskeutui alas taivaasta Jumalan tyköä,
21:11 ja siinä oli Jumalan kirkkaus; sen hohto oli kaikkein kalleimman kiven kaltainen, niinkuin "(Ilmestys). 21: 10-11.
On olennaista, että ymmärrämme todella sen erityisen muodon, jonka Johanneksen palvelus otti, ja tämä oli hänen menetelmänsä enemmän kuin kenenkään muun Uudessa testamentissa. Johannes oli eniten huolissaan aineellisten asioiden takana olevasta hengellisestä merkityksestä. Tiedät kuinka totta se oli hänen evankeliumissaan - jokainen hyväksyy tämän periaatteen hänen evankeliumissaan! Hän kutsui kaikkia Jeesuksen ihmeitä "merkeiksi" eikä vain sanonut: 'Nyt tämä on jotain, mitä Jeesus TEKI', vaan: 'Tätä Jeesus tarkoitti tehdessään sen.' Kun Jeesus muutti veden viiniksi, Johannes tarkoitti sitä opettaakseen meille, että Jeesus voi antaa meille aivan uudenlaisen elämän. Kun vanha viini - tai elämä - pettää ja pettää meidät, Jeesus voi antaa uuden elämän. Kun Jeesus nosti sängystään köyhän miehen, joka oli ollut siellä 38 vuoden ajan, joka ei kyennyt kävelemään, Johannes sanoo: 'Se on merkki.' Jeesus voi ottaa köyhän moraalisen ja hengellisen rampautetun ja laittaa hänet jaloilleen: Hän voi antaa hänelle voiman vaeltaa uudenlaisessa elämässä. Kun Jeesus antoi näön sokealle syntyneelle miehelle, Johannes sanoo: "Se on merkki: merkki siitä, että Jeesus voi antaa meille uuden näön, jotta voimme nähdä hengellisiä asioita, joita emme ole koskaan nähneet." Ja niin on kaikkien Johanneksen evankeliumin kahdeksaan merkin kanssa.
Hyväksyt sen Johanneksen evankeliumissa ja sanot: 'Nyt nämä asiat luonnossa ovat merkkejä jostakin hengellisessä maailmassa.' Mutta jos hyväksyt sen hänen evankeliumissaan, miksi et hyväksy sitä hänen Ilmestyskirjassaan? Tämä kaupunki, uusi Jerusalem, on merkki jostakin muusta. Jokainen sen osa merkitsee jotain hengellistä, jotain suhteessa Herraan Jeesukseen.
Hyväksytkö sen? Jos teet niin, voimme jatkaa.
Tulemme jälleen tähän luvun 21 kymmenenteen jakeeseen: "Ja hän vei minut Hengessä suurelle ja korkealle vuorelle ja näytti minulle pyhän kaupungin Jerusalemin."
No, "suuri ja korkea vuori", ja "hän vei minut pois HENGESSÄ". Hengellisesti se tarkoittaa vain sitä, että Johannes oli elossa hengessä. Luuletko, että tämä enkeli tarttui apostoli Johanneksiin, kun tämä oli Patmoksen saarella, ja nosti hänet heti jollekin suurelle korkealle vuorelle? Patmoksella olisi ollut ongelmia, jos niin olisi tapahtunut! Rooman viranomaiset olisivat sanoneet: "Johannes on paennut!" Ymmärrätkö mitä tarkoitan? Tämä oli henginen kokemus. Se saattoi olla unta tai visio. Tiedät, että unelmissamme voimme matkustaa pitkän matkan. Olen joskus nähnyt unta, että olin Amerikassa, ja sitten olen herännyt muutaman minuutin kuluttua ja huomannut, että olen edelleen Lontoossa, mutta olin matkustanut hyvin pitkän matkan. Hyväksyt sen luonnossa. Miksi et hyväksy sitä henkisesti?
Tässä on nyt kaksi asiaa, ja sinun täytyy muistaa, että nämä ovat Uuden testamentin ja kristillisen elämän peruslakeja.
Ensinnäkin on Pyhä Henki, on suuri todellisuus. Uskot Pyhän Hengen todellisuuteen tosiasiana, mutta et voi nähdä Häntä tai kuulla Häntä luonnollisilla korvillasi, etkä voi tietää Pyhän Hengen todellisuutta ennen kuin sinussa tapahtuu jotain. Evankeliuminsa alussa tämä sama Johannes puhuu "Hengestä syntymisestä". Kun Jeesus puhui Nikodeemukselle uudestisyntymisestä, Nikodeemuksen mieli vain työskenteli luonnollisessa maailmassa ja hän sanoi: 'Mahdotonta!' Jeesus sanoi: "Mikä lihasta syntynyt on lihaa, ja mikä on syntynyt Hengestä, on henki" (Joh. 3:6). Mikä on Hengestä syntynyttä? Se on ihmishenkemme. Koska se on erotettu Jumalasta, sitä katsotaan kuolleeksi, ja kuolema on vain eroa Jumalasta, olipa kyseessä sitten ajallinen tai ikuisuus.
Ilmestyskirjassa Johannes esittää sen tällä havainnollistavalla tavalla - suuresta ja korkeasta vuoresta - ja hän sanoo: 'Tämän kaupungin rakentavat ihmiset ovat taivaallisia, eivät maallisia ihmisiä. He ovat ihmisiä, jotka ovat hengellisesti erotettuja tästä maailmasta. Apostoli Paavali ilmaisi asian näin: "Jos te siis olette herätetty yhdessä Kristuksen kanssa, etsikää sitä, mikä on ylhäällä, missä Kristus on" (Kol 3:1), ja se tarkoittaa vain: 'Nouskaa vuorelle. Jätä tämä maailma hengessä, sydämessä ja tule Herran Jeesuksen kanssa.
Palaan taas siihen, mitä aloin sanoa. Tämä elämä hengessä Kristuksen yhteydessä ei ole vuosien tai iän kysymys. On mahdollista, että synnyit uudesti vasta eilen ja silti olet korkealla vuorella, ja tämä johtuu siitä, että olet sanonut 'hyvästi' tälle maailmalle. Olet hyvin selvä tässä asiassa uudesta elämästä Herran kanssa.
Liikkuessamme tässä maailmassa tapaamme monia ihmisiä, jotka kutsuvat itseään kristityiksi, ja outoa on, ettemme voi puhua heille Herran asioista. Nämä kristityiksi tunnustautuvat avaavat silmänsä ja suunsa, kun alat puhua Herran asioista. Heille tuntuu kuin puhuisit toisen maan kieltä, ja syynä on se, että he eivät ole vielä tulleet vielä hengelliseksi tästä maailmasta. Sallikaa minun sanoa nuorille kristityille, että tämä vuori on teitä varten uudestisyntymis päivästä lähtien.
Nyt haluan sanoa erittäin vahvan asian, ja sinun voi olla vaikea hyväksyä sitä. Ymmärrätkö, että tämä maailma on tuomion alla? Jumala julistaa tuomion tälle maailmalle sellaisena kuin se on, ja mikä on tuomion ilmaus? Turhautumisen laki toimii siellä, missä on tuomio. Menet vain niin pitkälle, etkä voi mennä pidemmälle. Ihmiselämä vain menee niin pitkälle, ja se on loppu. Se ei mene suoraan täyteyteen ja täydellisyyteen. Kaikki on epätäydellistä, ja kuolema on turhautunut. Mies, josta Jeesus Kristus puhui, keräsi elämänsä aikana suuria varastoja, ja sitten hän hieroi kätensä yhteen ja puhui itselleen: "Sielu, voit hyvin voit jäädä eläkkeelle. Sinulla on upeita kauppoja itsellesi, joten syö, juo ja ole iloinen. Lepää nyt, syö, juo ja nauti elämästä! ' Mutta Jumala sanoi hänelle: 'Sinä hullu! Tänä yönä sinun sielusi vaaditaan sinulta takaisin." (Luukas 12:20).
Tuomio ja kuolema tarkoittavat ihmisten kaikkien tarkoitusten turhautumista, ja mikä on totta ihmiselämässä, on totta myös maailmassa. Oi, kuinka paljon ihminen onkaan tehnyt yrittääkseen murtautua turhautumisen äänivallin läpi! Kuinka pitkän matkan hän onkaan kulkenut tänään! Miksi, jos sinulle olisi kerrottu 25 vuotta sitten, kuinka asiat olisivat nykyään, et olisi koskaan uskonut sitä. Kyllä, ihminen on kulkenut hyvin pitkän matkan, jopa kuuhun asti - ja sitten joku vain laittaa sormensa nappiin, ydinpommit alkavat pudota ja kaikki hänen työnsä pyyhitään pois hetkessä. Kaikki tietävät tämän mahdollisuuden, ja Jumalan Sana on kertonut meille aivan selvästi, että juuri niin se tulee olemaan. Koska tuomio lepää tässä maailmassa, se ei voi koskaan mennä täydellisyyteen.
Tarkoitan tätä: Jos sinä ja minä hengellisesti sitoudumme tähän maailmaan, joudumme hengellisen kuoleman alle. Jokainen kristitty, joka on herkkä Pyhälle Hengelle, havaitsee jotain on väärin, kun hän koskettaa tätä maailmaa, ja heidän reaktionsa on: 'Olen tullut alas. Olen koskettanut tätä tuomittua maailmaa ja kuolema on kirjattu hengessäni.
Et tule koskaan näkemään Jumalan asioita ennen kuin pääset tämän maan sumun yläpuolelle. Jos tulet alas omaan elämään, se on turhautumista. Jos kosketat maailman elämää, se on turhautumista, etkä koskaan näe Jumalan asioita ennen kuin pääset hengessä tämän maailman yläpuolelle. Kieli on hyvin yksinkertainen ja hyvin merkittävä: "Olin Hengessä ja olin suurella, korkealla vuorella, ja sitten näin jotain." Näethän, nämä ovat kristillisen elämän hengellisiä lakeja ja ne ovat hyvin todellisia. Toivottavasti tiedämme tästä jotain.
Selittäköön Herra meidän sydämillemme, mitä se tarkoittaa silloin, kun olemme henkilökohtaisesti huolissamme!
T. Austin-Sparks google käännös....