Varoitukset, joita tarvitsemme

ja kolkutan onko Hän sydämemme Herra?

ViestiKirjoittaja iikku » 27.12.2025 15:19

Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa.
Sitä varten minä vaivaa näenkin, taistellen hänen vaikutuksensa mukaan, joka minussa voimallisesti vaikuttaa.. ( Kolossalaiskirje 1:28-29 )

Paavali esittää kolme lähestymistapaa, joita hän käytti saavuttaakseen jokaisen täydellisyyden Kristuksessa: saarnata, varoittaa ja opettaa. Saarnat sisälsivät todennäköisesti sekä varoituksen että opetuksen. Tässä artikkelissa haluan keskittyä siihen, kuinka Uusi testamentti korostaa sitä tarvetta "varoittaa" ihmisiä. Kreikan sana on noutheteo , ja se voidaan kääntää nuhtelemaan. Uusi testamentti on jo tehnyt selväksi, että meidän tulee aina toimia rakkaudessa, joten en käytä aikaa tämän asian selittämiseen. Kaiken tekemämme tulee olla rakkauden motivoitunutta.

Sanat noutheteo tai "varoittaa" ja "varoittaa" opettamisen ja julistuksen yhteydessä korostaa tarvetta varoittaa jotakuta käyttäytymisestä tai uskomuksesta. Valitettavasti ihmisten varoittaminen ei ole enää tavallinen osa kristillistä opetusta ja saarnaamista valtavirrassa. Ehdotan, että tämä puute on ensisijainen syy siihen, miksi muunnokset ovat usein matalia ja lyhyt aikaisia. Ihmisillä ei ole tuomion totuutta asetettuna heidän silmiensä eteen. :roll:

Muistan teini-ikäisenä saarnan, jonka otsikkona oli "Tie sulut tiellä helvettiin". 1970- ja 1980-luvuilla ei ollut harvinaista kuulla tällaisia ​​viestejä. Silti nykyaikana ihmisiä varoitava saarnaaminen on yleensä poissa muodista, ellei aiheena ole "tempaus" . Silti Paavali varoitti kaikkia, myös roomalaisia ​​virkamiehiä, kuten Felix ( Apostolien teot 24:25 ), että tuomio on tulossa. Me kaikki seisomme Jumalan edessä ja annamme tilin ruumiissamme tehdyistä teoista ( Room. 14:10 , 2. Korinttilaisille 5:10 ). Paavalilla oli tapana muistuttaa ihmisiä tästä – käytännöstä, jota nykyään laiminlyödään (ks. 1. Tessalonikalaiskirje 5:12-14 ; 2. Tessalonikalaiskirje 3:15 ; 1. Kor. 4:14 ; Room. 15:14 ). :thumbup:

Varoitus kadonneita

Tietämättömyyden ajat Jumala jätti huomiotta, mutta nyt hän käskee kaikkia ihmisiä kaikkialla katumaan,Noita tietämättömyyden aikoja Jumala on kärsinyt, mutta nyt hän tekee tiettäväksi, että kaikkien ihmisten kaikkialla on tehtävä parannus. Sillä hän on säätänyt päivän, jona hän on tuomitseva maanpiirin vanhurskaudessa sen miehen kautta, jonka hän siihen on määrännyt; ja hän on antanut kaikille siitä vakuuden, herättämällä hänet kuolleista." Apostolien teot 17:30-31 )

Paavali keskittyy vaikutukseen, joka Kristuksen ylösnousemuksella pitäisi olla ajattelu prosessiimme. Olemme vakuuttuneita siitä, että jokainen, ihminen joka on koskaan elänyt, herätetään kuolleista antamaan tilin elämästään jonain päivänä. Jumala ei enää huomaa tietämättömyyttä. Laskun päivä on tulossa kaikille. 2. Kor.5:10 : ssä Paavali muistuttaa korinttolaisille, Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.
Sitten hän lisää: " 2.kor. 5:11 Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette.)

Toistuvia varoituksia

Se ei ollut vain Paavali varoitti meitä; se oli myös Johannes Ilm-kirjassa. Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt. Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan. ( Ilmestys 20:11-12 )

On työskenneltävä ahkerasti piilottaakseen kaikki raamatussa esiintyvät varoitukset lopullisesta vastuustamme Jumalalle. Aika ei pystyisi luettelemaan kaikkia Uuden testamentin varoituksia. Silti elämme aikakautta, jossa paheksutaan kaikkea, mikä aiheuttaa aitoa levottomuutta sielulle. Vihollinen ei halua ihmisten tietävän ja ajattelevan vastuuvelvollisuutta, ja niin tekee myös maailma. Meitä pommitetaan jatkuvasti viesteillä asioista, jotka tappavat kehon, mutta meitä varoitetaan harvoin käytöksistä, jotka voivat tuhota sielun.

Varoitusten ei pitäisi olla vain säännöllinen osa saarnaamistamme ja opetustamme, vaan niiden tulisi myös olla osa vuorovaikutusta toistemme kanssa uskovina. Meidän on muistutettava toisiamme synnin vakavuudesta ja lopullisesta vastuustamme. Meidän tulee yllyttää toisiamme rakkauteen ja hyviin töihin ( Heprealaisille 10:23-25 ). Muistan poikana pyhäkoulun opettajan neuvoneen minua olemaan käyttämättä sanoja, jotka kuulostavat siltä, ​​että käytät Jumalan nimeä turhaan. Hän sanoi: "Se on VAARALLISTA!" Minun täytyy kysyä, milloin viimeksi kerroit jollekulle tai joku kertoi sinulle”, Veli, tuo käytös on vaarallista!”?

Palvonta vai varoitus?

Runsaasti asukoon teissä Kristuksen sana; opettakaa ja neuvokaa toinen toistanne kaikessa viisaudessa, psalmeilla, kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten kiitollisesti Jumalalle sydämissänne. ( Kolossalaiskirje 3:16 )

Palvonta ei voi tehdä sitä, mitä vain varoitus voi tehdä. Kuulin äskettäin erään miehen saarnaavan, että "tämä sukupolvi on opettanut ihmisiä laulamaan ja saarnaamaan, mutta ei elämään oikein totuudessa". Olemmeko jättäneet pois Kolossalaiskirjeen 3:16:n ensimmäisen osan ja tuplaanneet toisen tyylin? Mitä hyötyä on laulamisesta, jos emme tottele? Mitä hyötyä on palvonnasta, jos emme varoita ihmisiä heidän elämänsä synnistä? Meidän on kipeästi noudatettava Paavalin ohjetta: "Kol. 1:28 Ja häntä me julistamme, neuvoen jokaista ihmistä ja opettaen jokaista ihmistä kaikella viisaudella, asettaaksemme esiin jokaisen ihmisen täydellisenä Kristuksessa. "

Robert Wurtz II
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä