Tottelevaisuus

Luuk.12:34 siellä on myös teidän sydämenne.

Tottelevaisuus

ViestiKirjoittaja iikku » 10.11.2025 18:15

: Tottelevaisuus
Kirjoittanut J. Owen?

Palaamme siis rukoillen tämän aamun aiheeseen, seuraavaan avainsanaan ja luultavasti viimeiseen nykyisessä sarjassamme, tottelevaisuuteen. Onko sinun helppo totella? Se on kysymys, jonka esitämme lapsille, mutta se on kysymys, joka meidän on esitettävä toisillemme. Voisiko suhdettamme Herraamme Jeesukseen Kristukseen kuvailla hän itse tai muut katsojat, jotka katsovat tottelevaisuutemme häntä kohtaan? Tunnetaanko meidät muiden kristittyjen keskuudessa miehinä ja naisina, jotka pyrkivät tietämään Jumalan tahdon ja sitten tekemään sen? Onko tämä asia ja kuuluuko se nimellä tottelevaisuus? Onko minun ja sinun elämääsi kirjoitettu, että meidät tunnetaan niinä, jotka ovat luvanneet totella? George Macdonald kirjoitti: Huomaan, että Jumalan tahdon tekeminen ei jätä minulle itselleni aikaa väistellä hänen suunnitelmastaan. Joku oli sanonut hänelle, ettei hän ollut koskaan varma Jumalan tahdosta. Hänen vastauksensa näillä sanoilla on tämä: Hänellä oli hyvin vähän aikaa ajatella Jumalan tahtoa, hän oli niin kiireinen sen tekemisessä. Toinen on kirjoittanut: Jumala on liian suuri vastustettavaksi, liian oikeudenmukainen tehdäkseen väärin, liian hyvä iloitakseen kenenkään kurjuudesta. Meidän tulisi siksi nopeasti alistua hänen armotalouteensa parhaimpina. Hengellinen kehitys ja kypsyys eivät tule millään tavalla, joka välttää kuuliaisuutta. Voimme puhua tästä pyhyyden oikopolusta tai jostakin muusta väitetystä keinosta oikaista kulmia. Kuu tottelevuuden kulmaa ei voi oikaista. Se on kirjoitettu raamatullisen kristinuskon loimeen ja kuteeseen alusta loppuun, ja se on kaksinkertaisesti niin myös Uudessa testamentissa. :thumbup:

Kaksi pääkohtaa tänä aamuna, ja ensimmäinen on tämä: kuuliaisuus on välttämättömyys kristillisessä elämässä. Ei ylellisyys, ei oman valinnainen lisäys, kuuliaisuus on välttämättömyys uskovan elämässä. Apostoli Pietari puhuu ensimmäisen kirjeensä lukijoille Jumalan valittuina. Sitten hän jatkaa, jotka on valittu Isä Jumalan ennalta tietämyksen mukaan Hengen pyhittävän työn kautta kuuliaisuuteen Jeesukselle Kristukselle ja hänen verensä pirskotukseen. Älkää nyt ohitttko sitä. Mitä tahansa Jumala on tehnyt hyväksemme ja Henki tekee meissä, kaiken on tarkoitus johtaa tähän, kuuliaisuuteen Jumalan tahdolle ja Jumalan sanalle, sellaisena kuin se on ilmoitettu hänen ainoassa Pojassaan, Jeesuksessa Kristuksessa. Pelastuksen koko tarkoitus on saada meidät tottelemaan. Tottelevaisuuden velvollisuutta ei voi ohittaa Raamatun mukaan. Kuuliaisuus on siis selvästi välttämätöntä Raamatussa, kuten näemme hetken kuluttua. Esitän tämän lausunnon nyt ja todistan sen matkan varrella.

Se on välttämätön hedelmä Jumalan armon pelastavasta työstä, jonka Jumala tekee ihmissydämissämme. Ellen ole kuuliainen Jumalalle, kuten se on ilmoitettu Kristuksessa ja hänen sanassaan, ellen ole kuuliainen, minulla ei ole erehtymätöntä tapaa todistaa, että Jumala on todella minun Jumalani. Hän on Jumala minulle, kun tottelen häntä. Minulla ei ole todellista tapaa todistaa, että Jeesus Kristus on minun Vapahtajani, paitsi kuuliaisuuden kautta hänelle. Voin puhua hänestä, voin laulaa hänestä, mutta ainoa tapa todistaa, että hän on minulle enemmän kuin puheenaihe, on totella häntä. Minulla ei ole muuta tapaa todistaa, että Pyhä Henki on sydämessäni, kuin tottelemalla häntä, niin että Hengen hedelmät, Hengen lahjat ja Hengen armo kasvavat ja kypsyvät elämässäni ja Isän tahtoon, joka ilmaistaan ​​Pojassa, toistuu minussa ja minun kauttani. :thumbup:

Tottelevaisuus on välttämätöntä. Armo ei tee niin, armo ei kumoa tottelevaisuuden välttämättömyyttä. Kun taas tottelemattomuus turmeli Jumalan ja hänen luomustensa välisen alkuperäisen onnellisen suhteen, kuten Aadamin ja Eevan välillä puutarhassa ja Kainin kanssa, joka murhasi veljensä 1. Mooseksen kirjan luvussa 4, sekä suuren osan Nooan aikaisilla olevista ihmisistä ja muiden kanssa.Tottelevaisuus tekee täysin päinvastoin. Tottelemattomuus vie asiat pieleen. Tottelevaisuus on tapa saattaa elämämme Jumalan hallintaan ja tahtomme hänen tahtonsa kanssa.

Tottelevaisuus tekee täysin päinvastoin kuin tottelemattomuus. Tottelevaisuus yhdistää ihmiset Jumalaan purkamattomalla yhteyden ja läheisyyden Hengen siteellä, ja meistä tulee, kuten Paavali asian ilmaisee, Jumalan työntekijöitä. Tämä käy jälleen ilmi Vanhasta testamentista. Abel uhrasi uhrin, joka oli Jumalalle mieluisa. Hän totteli. Hanok vaelsi Jumalan kanssa. Nooa rakensi arkkinsa Jumalan ohjeiden mukaisesti ja Aabramiin asti ja edelleen.Tämä on kirjan raamatun sanoma.

Tottelemattomuus tekee asiat väärin, kääntää asiat ylösalaisin. Tottelevaisuus liikkuu päinvastaiseen suuntaan. Se oikaisee kaiken ja tuo meidät kokemukseen sovinnosta Jumalan kanssa ja yhteydestä hänen kanssaan, joka on syvempää kuin sovinto. Yhteys hänen kanssaan, joka tuo taivaan maan päälle.
Nyt kun synti levittää rumaa vaikutustaan ​​ihmiskuntaan, olemme hämmentyneitä ja jopa murskaantuneita nähdessämme, että se vaikutti kaikkein etuoikeutetuimpiin ihmisiin. Ei vain Vanhan testamentin etuoikeutetuimpiin, vaan myös kaikkein etuoikeutetuimpiin. Huolimatta loistavasta Aabramista, joka uskoi Jumalaan ja totteli häntä sekä käveli tuhat mailia Eufratin laaksoa pitkin paikkaan, jonne Jumala veisi hänet.

Aabramin uskosta huolimatta Aabramin jälkeläiset vastustivat ajoittain avoimesti väkivaltaisesti Jumalan tahtoa. Vaikka he tiesivät, mitä se oli, Ja he tunsivat lihan kiusaukset ja he tiesivät jotakin paholaisen voimista. Ja he tiesivät jotakin siitä, mikä maailmallisuuden voima oli. Sillä he elivät pakanallisen yhteisön keskellä suurimman osan päivistään. Ja heidän oli hyvin vaikeaa, joskus heillä ei ollut halua. Joskus heillä ei ollut päättäväisyyttä. Joskus heillä ei ollut kykyä eikä kapasiteettia tehdä sitä. Annetaan Raamatun puhua puolestaan. Jumala lupasi jotakin, joka käsittelisi kaikki nämä ongelmat. Eikö olekin ihmeellistä? Yksi asia, jonka löydät Raamatusta, on tämä. Kaikenlaisia ​​ongelmia kasaantuu jostakin suunnasta. Sitten Jumala yhtäkkiä paljastaa itsensä Jumalana, jolla on vastaus myös tähän ongelmaan. Jumala ilmoittaa itsensä näkyvänä ja valmistaneena etukäteen vastauksen tähän kyvyttömyyteen, miehissä ja naisissa tehdä hänen tahtonsa.
Ja hän lupasi heille uuden liiton. Ja uuden liiton määräykset eivät ainoastaan kertoisi heille, mitä tehdä, vaan myös antaisi heille mahdollisuuden tehdä sen. Anna minun lukea. Nämä ovat varmasti tuttuja sanoja useimmille teistä.Jeremia 31 ja jae 31 33.

Jer. Jer. 32:40 Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.

Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.Ja minä teen heidän kanssansa iankaikkisen liiton, niin etten käänny heistä pois, vaan teen heille hyvää; ja minä annan pelkoni heidän sydämiinsä, niin etteivät he minusta luovu.Jeremia 32 ja 40:ssä. Meillä on nämä lisäsanat, jotka selittävät samoja periaatteita.Ja minä sanon Jumala, ja minä inspiroin heitä pelkäämään minua, jotta he eivät koskaan käänny pois minusta. Hesekiel lisää siihen vielä jotain. Se on sama kuva, mutta

Hesekiel lisää siihen jotain aivan uutta.
Hän ilmaisee sen näin. Jumala sanoo: "11:19 Ja minä annan heille yhden sydämen, ja uuden hengen minä annan teidän sisimpäänne, ja minä poistan kivisydämen heidän ruumiistansa ja annan heille lihasydämen," ja vaikuttaa tämän."niin että he vaeltavat minun käskyjeni mukaan ja noudattavat minun oikeuksiani ja pitävät ne; ja he ovat minun kansani, ja minä olen heidän Jumalansa. Ymmärrättekö nyt kuvan? Se on kaikki miten he toimivat oli tottelemattomuutta.

En halua tehdä Jumalan tahtoa. En pidä Jumalan tahdosta. En voi olla samaa mieltä Jumalan tahdon kanssa.
Minulla ei ole voimaa tehdä Jumalan tahtoa. No, ystäväni, kun tulet nauttimaan
uuden liiton siunauksista kristillisessä pelastuksessa, alat pitää Jumalan tahdosta jos haluat.

Koska hän kirjoittaa lakinsa mieleesi ja sydämeesi. Ja hän antaa Henkensä sisimpääsi,
jotta se saa sinut liikuttamaan sinua ja inspiroimaan sinua säädösten tiellä. Jos toteutat uuden testamentin ehtoja.

Paavali kertoo filippiläisille, että "Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, että olisitte moitteettomat ja puhtaat, olisitte tahrattomat Jumalan lapset kieron ja nurjan sukukunnan keskellä, joiden joukossa te loistatte niinkuin tähdet" Tai kun hän sanoo, "sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi." Juuri siitä hän puhuu.

Kristitty on mies tai nainen, joka on ottanut haltuunsa uuden liiton
pelastuksen. Ja se tarkoittaa halua tehdä Jumalan tahtoa ja totella häntä. Kykyä tehdä se Hänessä
ja jatkaa sen tekemistä loppuun asti.

Tällaiset luvatut järjestelyt olivat siunaus Jumalaa pelkääville. Tietenkin uskolliset pystyivät
jo ammentamaan armoa Jumalalta. Hanok teki.

Iisak teki. Aabaham teki. Mutta tämä on jotain muuta.

Tämä on jotain sen lisäksi, että Jumalan laki on kirjoitettu sydämeesi. Niin että
syvyys kutsuu syvyyttä. Kun nyt tulemme uuteen testamenttiin, aloitamme siitä.
Emme ole siinä tilanteessa, missä israelilaiset olivat Siinain rinteillä. Olemme muuttunut kansa. Uudestisyntynyt kansa.
Jumala on ottanut meiltä kivisydämen ja antanut meille lihasydämen. Hän on pannut oman Pyhän Henkensä sisimpäämme. Luotan siihen, ettei täällä tänä aamuna ole ketään miestä tai naista, joka ei tietäisi, mitä se tarkoittaa.

Jos olet uskova, Jumala on pannut henkensä sydämeesi. Ajattele nyt, mitä se tarkoittaa. Juuri se Henki Jumalassa, joka saa hänet toimimaan niin kuin hän toimii, on sinussa. Ja jos Jumalan Henki on sinussa, haluat tehdä sen, mitä Jumala haluaa tehdä. Ja haluat olla sitä, mitä Jumala haluaa. Ja Jumalan hengen tullessa ihmiselämäämme.

Tottelevaisuudesta tulee paitsi välttämättömyys, myös mahdollisuus elää totuudessa.
Toinen asiani tänä aamuna on tämä. Tottelemattomuus on erittäin moitittavaa niissä, jotka ovat uuden liiton, uuden testamentin, määräysten perillisiä. Juuri sitä me olemme. Sanotaanpa selvästi, vaikkapa vain nuorten uskovien vuoksi tänä aamuna, josta olemme aina iloisia voidessamme toivottaa tervetulleiksi. Tervehdimme teitä, jotka olette tulleet Herran eteen. Jeesuksen luokse viime aikoina, ja olen iloinen voidessani teidät toivottaa tervetulleiksi. Sanotaanpa, vaikkapa vain nuorempien kristittyjen vuoksi, joille tämä on uutta, että kaikki uskovat tällä puolella Betlehemiä, tällä puolella Golgataa, tällä puolella ylösnousemusta, tällä puolella helluntaita, kaikki uskovat, ei ole poikkeusta, kaikki uskovat, jotka ovat ottaneet vastaan

Kristus otti leivän ja viinin pääsiäisaterialta, josta evankeliumeissa kerrotaan, hän ilmoitti, että tämä malja on uusi liitto minun veressäni. Se oli symbolista, mutta hän ei pysähtynyt siihen. He lauloivat virren ja menivät Öljymäelle, ja hän pani liikkeelle koneiston, joka lopulta toi hänet Golgatalle, jossa se, mitä yläsalissa symboloitiin, toteutui vanhalla karulla ristillä, ja liitto, Jumalan lupaama uusi liitto, allekirjoitettiin ja sinetöitiin siellä julkisesti hänen Poikansa kallisarvoisella verellä. On kirjoitettu, että uuden liiton aika on koittanut ja helluntai alkoi todistaa sitä. Apostolien tekojen kertomus on juuri sitä.
Se on todistus maailmalle siitä, että elämme uuden liiton päivissä. Sanotte, miten niin? No, koska Apostolien tekojen kirjassa eivät ainoastaan ​​heikot ihmiset kykene tottelemaan Jumalaa, vaan myös Jumalan viholliset, hänen tahtonsa viholliset, hänen sanansa viholliset, hänen kansansa viholliset muuttuvat sydämissään niin, että he liittyvät Jumalan kansaan ja rakastavat totella häntä. Tämä on jännittävä tarina, eikö olekin? Tässä kohtaa löydät nämä heikot opetuslapset, heikoimmista heikoimmat, jotka lukitsivat ovet, jotka muistat Jeesuksen ristiin naulissimisen jälkeen, ja he todellakin pelkäsivät mennä ulos. Ja jos minä olisin ollut heidän kanssaan, minä olisin pelännyt ja sinäkin olisit pelännyt, joten älä, älkäämme olko heille liian ankaria, mutta huomioimme sen tosiasian, että he pelkäsivät.
Mutta helluntaina tapahtui jotain, liiton lupaukset pidettiin ja Jumala pani Henkensä heidän sydämiinsä. Hän lähetti Pyhän Henkensä, hän tuli asumaan heidän sisimpäänsä, :clap: :clap: ja katso, he marssivat Jerusalemin kaduille, missä heidän Herraansa syytettiin ja tuomittiin ja hän kuoli ja nousi ylös taivaaseen vihollisen päämajassa. He tekevät juuri tätä tänäänkin Herran omille.

Katso, valta on nyt tullut. Heillä ei ole vain halua, heillä on kyky tehdä mitä Jumala heiltä vaatii. Heikkous on antanut tietä vallalle. Mutta ei siinä kaikki, jännittävä tarina Apostolien teoista kertoo, kuinka heikoista miehistä ei ainoastaan tehty vahvoja, vaan vihollisista tehtiin ystäviä kun. Evankeliumi julistettiin se on tapa muuttaa vihollisiaan ja käyttää heitä oman valtakuntansa rakentamiseen. Ajattele Saulus Tarsolaista. Hän on klassinen, hän ei ole ainoa. Jos luet tarinan läpi, löydät paljon paljon lisää, mutta ajattele vain Saul Tarsolaista. Siellä hän tuhosi seurakuntaa parhaansa mukaan ja oli valmis tuhoutumaan sen samalla.

Hänellä oli ylipapeilta, lupa valta tehdä mitä tahansa tarvittavaa päästäkseen eroon tästä lahkosta. Ratsastaen korkealla hevosellaan kuvaannollisesti ja muutenkin hän lähestyi Damaskoksen kaupungin porttia. Ja siunattu Herra Jeesus Kristus ilmoitti kirkkautensa hänelle. Ja Herran kirkkaus, suurempi kuin keskipäivän auringon kirkkaus, valtasi Paavalin loisteellaan hänelle ja hän sokeutui fyysisesti. Mutta jos hän sokeutui fyysisesti, hän valaistui hengellisesti ja uusi ihminen syntyi. Ja vanha viha ja vanha vihamielisyys ja vanha kiihkoilu kuolivat pois. Ja syntyi uusi mies, ei enää Saulus Tarsolainen, vaan apostoli Paavali. :thumbup:

Ja hän alkoi rakentaa seurakuntaa, jota hän oli repinyt palasiksi. Ja hän alkoi rohkaista pyhiä, joita hän oli niin lannistanut. :thumbup:

Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä

Re: Tottelevaisuus

ViestiKirjoittaja iikku » 10.11.2025 20:18

Näitkö, miten Jumala käsittelee asioita? Nämä ovat uuden liiton siunauksia. Mikä tekee ihmisestä tällaisen? Mikä muuttaa miehet ja naiset tällaisiksi? No, se on tämä. Jumala lupasi jotain, ja tämä on se, mitä hän lupasi. Minä teen uuden liiton, hän sanoo, ja uusi liitto on sellainen, että Hän kirjoittaa lakinsa teidän sydämeenne. Ja te lakkaatte tekemästä niitä asioita, joita ennen teitte. Ja te alatte tehdä niitä asioita, joita Hän rakastan, koska minun Henkeni on teissä Ja Hän johdattaa teidät vaeltamaan säädösteni mukaan. Siinä on uskova. Ei missä tahansa kääntymyksessä, jonka sinä ja minä voimme väittää kokeneemme, joka ei ole tuonut meitä todellisesti Hengen hallintaan ja kokemukseen halusta miellyttää Jumalaa, vaikka olisimmekin epäonnistuneet monta kertaa muiden asioiden vuoksi, joita en mainitse tänä aamuna.

Ellemme ole päässeet kasvussa tähän pisteeseen, kokemuksemme ei ole pelastava. Uudella testamentilla on monia tapoja tuoda tämä esiin. Monilla, monilla, monilla eri tavoilla. Haluan mainita yhden tavan tänä aamuna hyvin lyhyesti. Meidän on kannettava Uuden testamentin vastuumme. Uuden liiton vastuut on.
Kuuliaisuus. Mitä tahansa Jumala käskee meitä tekemään. Jotkut teologit ovat käyttäneet mielellään kahta termiä, ja aion käyttää niitä tänä aamuna.
Toivottavasti en hämmennä teitä. Mutta he puhuvat Uuden testamentin indikatiiveista =tositapa) ja imperatiiveista = käsky/ kehotus) . Ja sillä tarkoitetaan tätä.
Uudessa testamentissa törmäät usein indikatiivisiin lausuntoihin, jotka koskevat jokaista kristittyä miestä ja naista, joka on koskaan ollut ja tulee olemaan. Ne ovat indikatiiveja. Mutta jos olet tarkkana näiden indikatiivien seuraamisessa, huomaat jokaisessa yhteydessä tiettyjä imperatiiveja. Imperatiivi on käsky. Se kertoo sinulle, että tämä on mitä sinun on tehtävä. Jos olet indikatiivin perillinen, sinun on toteltava imperatiivia. Saanen nyt havainnollistaa tätä. Roomalaiskirjeen luvussa 6: on useita esimerkkejä tästä, mutta anna minun antaa teille vain yksi. Jatkan jakeen 2 alapuolella, jossa Paavali sanoo: "Ja tämä tietenkin pätee jokaiseen kristittyyn."

Tämä on nyt viittaus. Me kuolimme synnille. Kristitty on henkilö, joka kuoli synnille Kristuksen kuolemassa.
Yhteydessään Kristuksen kanssa. Kuinka voimme enää elää siinä? Vai ettekö tiedä, että me kaikki, jotka olemme kastetut Kristukseen Jeesukseen, olemme hänen kuolemaansa kastetut? Niin olemme siis yhdessä hänen kanssaan haudatut kasteen kautta kuolemaan, että niinkuin Kristus herätettiin kuolleista Isän kirkkauden kautta, samoin pitää meidänkin uudessa elämässä vaeltaman. Sillä jos me olemme hänen kanssaan yhteenkasvaneita yhtäläisessä kuolemassa, niin olemme samoin myös yhtäläisessä ylösnousemuksessa, kun tiedämme sen, että meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;

Älkäämme nyt menkö yksityiskohtiin tänä aamuna, mutta asian ydin on tämä. Paavali sanoo, että kasteella kaste se on vertauskuva Pyhän Hengen kasteesta, jonka kautta meidät liitetään Kristukseen. Meidät on tehty yhdeksi hänen kanssaan, ja koska olemme tulleet yhdeksi hänen kanssaan, me jaamme hänen kuolemansa, me jaamme hänen ylösnousemuksensa, me jaamme jopa sen yli, sanoo Paavali efesolaisille, hänen taivaaseenastumisensa ja hänen hallituskautensa isän oikealla puolella, ja Paavali tarkoittaa sitä myös Roomalaiskirjeen luvussa 8, kun hän sanoo, että me olemme enemmän kuin voittajia hänen kauttaan, joka rakasti
meitä.

Siinäpä se vahvistus. Indikatiivi. No mitä sitten? Okei, ihanaa, meillä on osallisuus Kristuksen kuolemassa, osallisuus hänen ylösnousemuksessaan, me jaamme kaikki hänen tekojensa hyödyt. Tämän indikatiivin perusteella apostoli kuitenkin ilmoittaa tiettyjä velvoitteita. Anna minun lukea teille. Annan teille toisen esimerkin menemättä yksityiskohtiin. Jakeet 12 ja 13 Roomalaiskirjeen luvussa 6: Siksi hän sanoo: "Älköön siis synti hallitko teidän kuolevaisessa ruumiissanne, niin että olette kuuliaiset sen himoille, älkääkä antako jäseniänne vääryyden aseiksi synnille, vaan antakaa itsenne, kuolleista eläviksi tulleina, Jumalalle, ja jäsenenne vanhurskauden aseiksi Jumalalle. . Ymmärsitkö asian? Uskon kautta me kuulumme Herralle Jeesukselle ja olemme osallisia hänen kuolemansa, ylösnousemuksensa ja taivaaseenastumisensa ansioihin.

Se on suuntaa antava. Se pätee kaikkiin. Et ehkä ole tietoinen siitä, nuori kristitty tänä aamuna. Et ehkä ole täysin tietoinen kaikesta, mitä sinulle on tapahtunut, kun sinusta tuli kristitty. On monia ihmisiä, jotka ovat siinä tilassa. He eivät ole vielä koskaan ymmärtäneet, mitä minulle todella on tapahtunut. No, tämä on raamatullinen selitys sille. Olet yhtä Kristuksen kanssa. Olet mies tai nainen Kristuksessa, kuten Paavali niin usein ilmaisee. :thumbup:

Mutta nyt, ymmärrätkö sen tai et, tulee esiin välttämättömyys. On tiettyjä asioita, joita et voi tehdä nyt, mutta on tiettyjä asioita, jotka sinun on tehtävä. Yksi, jonka hän sanoo, on: älä anna ruumistasi käyttää vanhoille tavollesi, olipa kyseessä sitten itsesi valinta, Saatana tai joku muu, vaan luovuta ruumiisi ja ruumiinjäsenesi Jumalan välikappaleiksi. Nämä ovat käskyjä hengelliset opit. Joten katsot ruumistasi. Katsot käsiäsi ja käsivarsiasi ja vartaloasi ja jalkojasi ja varpaitasi ja suutasi ja korviasi ja silmiäsi ja luovutat kaiken nyt Jumalalle. Tämä on käsky-kehotus. Kaikki kuuluu nyt Jumalalle.

Nyt minulla on Roomalaiskirjeen luvuissa 8, 3 ja 4 Paavali sanoo muun muassa tämän. Lainaan Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa, että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.Jotta emme elä syntisen luonnon mukaan, vaan hengen mukaan. Tai taas Roomalaiskirjeen luvussa 13, jakeissa 8–10. Joka rakastaa lähimmäistään, Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Tiedätkö, mitä Paavali sanoo näissä lausunnoissa ja monissa muissa paikoissa? Hän sanoo tämän. Että kun Jumalan uuden liiton lupaama henki tulee sydämiimme ja tämä syvällinen työ, jossa Jumalan laki kirjoitetaan ihmisen sisäiseen luontoon, Kun tämä tapahtuu, meillä ei ole vain kykyä, vaan olemme myös yhteydessä kaikkiin tarvittaviin resursseihin totellaksemme Jumalan lakia. Tottelevaisuus Jumalan laille ja hänen tunnetulle tahdolle on siksi välttämätön Uudessa testamentissa. Se ei ole pelkästään Paavalin painotus. Se on Jeesuksen kautta. Pietarissa. Se on Johanneksessa. Se oli heillä kaikkialla.

Muistat Herramme Jeesuksen tässä kohdassa kysymässä, Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? . Minä näytän teille, millainen hän on, joka tulee minun luokseni ja kuulee sanani ja toteuttaa ne käytännössä. Joten meillä oli tarina, jonka luimme tänä aamuna, kuin mies. Hän on kuin mies. Hän sanoo talon rakentamisesta, että joka kaivoi syvälle ja laski perustuksen kalliolle, ja myrsky tuli, eikä myrsky tietenkään voinut koskettaa häntä, koska hän oli rakennettu kalliolle, mutta mies, joka kuulee kaiken eikä tottele. Hän on kuin mies, joka Matteuksen mukaan rakensi hiekalle tai Luukkaan kuvauksen mukaan maan pinnalle eikä kaiva syvälle laskeakseen perustusta kalliolle, ja kun vedenpaisumus tulee ja myrsky nousee, hän horjuu ja horjuu ja kaatuu. Jeesus sanoo, että kuuliaisuus on välttämätöntä. Johannes sanoo ensimmäisessä kirjeessään, että tiedämme, että olemme tunteneet hänet, jos tottelemme hänen käskyjään. Mikään vähempi kuin kuuliaisuus ei todista, että kuulumme Kristuksen perheeseen.

Joka tekee taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.

Matteus 12:50. Ei jokainen, joka sanoo minulle Herra, Herra, pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon.
Matteus 7:21-23. Juudas kuuli kaiken, mitä muutkin kuulivat. Oi sielut olkoon pyhä tämän ihmeellisen totuuden edessä.
Juudas Iskariot kuuli kaiken, mitä muut kuulivat, mutta hän ei ollut tottelevainen. Meidän täytyy olla
tottelevaisia. Kuuliaisuus on siis implisiittisesti osa evankeliumin kutsua.

Kuinka usein mekään jätämme tämän huomiotta, mutta se on totta. Kuuliaisuus on implisiittinen osa evankeliumin kutsua. Viime
Herran päivän aamuna Herra sanoi Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? saarnasi ja "Tulkaa minun luokseni kaikki te, jotka olette
uupuneet ja kuormitetut, niin minä annan teille levon". Muistatteko, mitä sanotaan heti sen jälkeen? Ottakaa minun ikeeni harteillenne. Mitä se tarkoittaa? Liittykää minuun. Antakaa minun johdattaa teitä. Tulkaa kumppanikseni, niin minä johdatan teitä. Vien teidät, minne haluan teidän menevän.

Kristuksen ikeen alla se on implisiittinen osa evankeliumin kutsua. Tai jos haluatte toisen, antakaa Paavalin antaa meille käännös. Hänen kauttaan Paavali sanoo Roomalaiskirjeen luvussa 15: Hänen kauttaan, eli Jeesuksen Kristuksen kautta ja hänen nimensä tähden me saamme armon ja apostolinviran. Kutsua ihmisiä kaikista pakanoista mihin? Kuuliaisuuteen, joka tulee uskon kautta. Jos haluat ymmärtää Paavalin evankeliointia, niin siinä se on. Hän pyysi ihmisiä uskomaan Herraan Jeesukseen Kristukseen, jotta he pelastuisivat.

Kyllä kyllä, mutta tässä minä olen sen tuolla puolen. Uskon, jotta kuuliaisuus kumpuaisi uskosta. Jos usko todella yhdistää minut Kristukseen, Vapahtajaan, tuo usko tuo minulle uuden elämän. Iankaikkinen elämä ja tuo iankaikkinen elämä minussa on elämää, joka haluaa miellyttää Jumalaa. Se voi olla hyvin
vaikeaa. Minun on kannettava ristini päivittäin.

Mutta et ota ristiä mistään muusta syystä kuin kuollaksesi itsellesi ja maailmalle. Tämä on tie totuus elämä. Lopuksi, ettei kukaan joutuisi kiusaukseen ajatella, että Jumalan lain noudattaminen on sielua vahingoittava tai hengellisesti kouristava kokemus.

Saanen väittää, ettei se ole. Monet ihmiset ja erityisesti psykologit ja psykiatrit, jotka eivät ole kristittyjä, usein väittävät, että kristillisen elämän kurinalaisuus kouristaa persoonallisuuttasi. Et voi todella kasvaa aikuiseksi, ellet ole täysin vapaa tekemään mitä tahansa, mitä jokin sisäinen impulssi sinulta vaatii. Ja mikä tahansa intohimo sinulla on tai mikä tahansa halu, ilmaise se. Ja jos et ilmaise sitä, kärsit siitä myöhemmin. :-x

Ystäväni, minulla on sinulle uutisia. Ainoa täydellinen mies, joka on koskaan elänyt tässä maailmassa.
:thumbup: Ainoa psykologisesti tasapainoinen ja kypsä mies, jonka olen koskaan tuntenut.
Jeesus Nasaretilainen
asetti itsensä Jumalan lain alaisuuteen. Nuoruudessa nuoresta miehuudesta 33-vuotiaaksi asti.

Tuo tottelemattomuus Jumalan sanalle ja kuuliaisuus langenneen luontoni himoille.
Kaikkia tätä meiltä odotetaan 1900-luvulla. Ja se on oikein 1900-luvulla ja eteen päin.
Joten sinun ei tarvitse panna kaulaasi ikeen alle. Sinun ei tarvitse ottaa ristiä ja kuolla itselleen, synnille ja saatanalle. MUTTA Jeesus kuoli itselleen ja tuli kirkkauteensa ristin kautta. Kutsutteko minua opettajaksi ja Herraksi? Hän sanoo, ja aivan oikein, sillä sitä minä olen. Nyt kun minä, teidän Herranne ja opettajanne, olen pessyt teidän jalkanne, tehkää tekin niin kuin minä olen teille tehnyt. Minä sanon teille totuuden: ei palvelija ole suurempi kuin hänen isäntänsä, eikä sanansaattaja suurempi kuin se, joka hänet lähetti. Nyt kun tiedätte nämä asiat, te tulette siunatuiksi, jos teette ne. Ja Paavali on samaa mieltä. Hän kehottaa filippiläisiä ottamaan asenteen, että sen tulisi olla sama kuin Kristuksen Jeesuksen. No, mikä oli Kristuksen Jeesuksen asenne? Joka oli Jumalan olemuksessa. Ei
pitänyt Jumalan vertaistaan ​​tavoitteluna, vaan teki itsestään tyhjän. Otti palvelijan orjan muodon luonteen, tuli ihmisen kaltaiseksi ja oli ulkonäköisesti ihminen. Hän nöyryytti itsensä ja odotti sitä. Ja oli kuuliainen kuolemaansa asti, ristin kuolemaan asti.

Kuuliaisuus Jumalan sanalle ja tahdolle ei tee sinusta mielipuolta. Se ei estä kasvuasi tai kehitystäsi. Päinvastoin, se on portti, joka johtaa
iankaikkiseen elämään. Olipa se kuinka ahdas tahansa, se avautuu kaikkiin iankaikkisuuden näkymiin. Ja tämä on ainoa elämä, joka ei ahtaudu lopussa.
Ja on parempi lopussa kuin alussaan. Veljet ja sisaret, meillä on ihmeellinen pelastaja. Vaalikaa häntä.

Meillä on ihmeellinen evankeliumi, julistakaa sitä. Käyttäkää aikaanne. Käyttäkää kykyjänne.
Antakaa aarteeni. Yksi asia on minulle täysin itsestäänselvyys. Ja se on pyytää Jumalan pyhiä antamaan varojansa Jeesuksen Kristuksen evankeliumin levittämiseen.
Mutta meidänkin täytyy panostaa siihen. Sillä evankeliumimme mahdollistaa paitsi tottelemattomien kuuliaisuuden. Ja heikkoutensa voittamisen tullakseen
kuuliaisiksi. Vaan hän myös muuttaa viholliset. Tahtonsa tielle. Tämä on uusi liitto. Nämä ovat sen siunauksia. Jumala suokoon meille julistajina ja kansana. Ja meille kaikille, jotka palvomme täällä tänä aamuna.,Uuden ymmärryksen siitä, mitä hän meiltä odottaa. Ja niistä järjestelyistä, joita hän on meille tehnyt.
Jotta pystyisimme tekemään, mitä hän käskee.

Ja kunnioita ja kirkasta hänen nimeään. Rukoilkaamme. Oi Herra, kuule meitä, kun tunnustamme usein hämmennyksemme. Sanaasi lukiessamme ja erityisesti tahtoasi toteuttaessamme. Kuinka usein olemmekaan käyttäneet voimattomuuttamme tottelemattomuuden tekosyynä. Ja joskus tietämättömyyttämme
pätevänä syynä elää niin kuin meidän ei pitäisi elää. Ja jättäessämme tekemättä käskyjäsi. Elävän Jumalan Henki. Laskeudu uudelleen päällemme.
Anna kuvasi kirkkaaksi sydämissämme ja Henkesi tuntea hengessämme. Tee meissä töitä sekä tahtomisen että tekemisen eteen, että sinun hyvästä tahdostasi. Ole meidän Jumalamme, meidän Vapahtajamme, meidän elämämme tälläkin viikolla. Anna meidän tuntea iankaikkinen elämä sielussamme. Se leikkaa asioiden virtaa vastaan. Se synnyttää ja herättää pyhiä haluja epäpyhissä ympäristöissä. Ja tekee meidät kykeneviksi olemaan enemmän kuin voittajia Hänen kauttaan, joka rakasti meitä. Oi Jumala, kuule huutomme kaikki voipaisen Poikasi, meidän Herramme Vapahtajamme, kautta. Aamen.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä