Helluntai ilman Kristusta

pitkät kirjoitukset

ViestiKirjoittaja iikku » 03.11.2025 19:16

Seuraava on profeetallinen varoitus Azusa Streetiltä 75 vuotta sitten kristittömän helluntain vaaroista!

Frank Bartleman oli silminnäkijä Pyhän Hengen vuodattamiselle vuonna 1907 Azusa Streetillä Los Angelesissa. Häntä on luonnehdittu Azusa Streetin herätyksen raportoijaksi. Lähes 75 vuotta sitten, vuodatuksen aikana, hän kirjoitti traktaatin, jossa varoitettiin kristuksettomasta helluntaista.

Hän varoitti: "Emme saa pitää oppia tai etsiä kokemusta muuten kuin Kristuksessa. Monet ovat valmiita tavoittelemaan valtaa tehdäkseen ihmeitä, kiinnittääkseen ihmisten huomion ja ihailun itseensä, riistämällä siten Kristukselta Hänen kirkkautensa ja näyttämällä lihallisesti. Suurin tarve näyttäisi olevan sävyisän ja nöyrän Jeesuksen todellisille seuraajille. Uskonnollinen innostus menee helposti siemeneen. Ihmishenki hallitsee niin paljon pröystäilyä, uskonnollista henkeä. Mutta meidän on pysyttävä tekstissämme – Kristuksessa.

"Mikä tahansa työ, joka korottaa Pyhän Hengen tai 'lahjat' Jeesuksen yläpuolelle, päätyy lopulta fanaattisuuteen." Mikä tahansa saa meidät ylistämään ja rakastamaan Jeesusta, on hyvä ja turvallista. Päinvastainen pilaa kaiken. Pyhä Henki on suuri valo, mutta se keskittyy aina Jeesukseen Hänen ilmestymistään varten.

"Missä Pyhä Henki todella hallitsee, Jeesus julistetaan Pääksi - Pyhäksi Hengeksi, Hänen toimeen panijakseen."

Toisessa kohdassa veli Bartleman varoitti:

"Kiusaus näyttää olevan ulkoisiin ilmentymiin . Tämä ei vaadi mitään erityistä ristin kautta kuolemaa itse elämälle. Siksi se on aina suosittua.

"Emme saa asettaa valtaa, lahjoja ihmeitä, Pyhää Henkeä tai itse asiassa mitään muutakaan Jeesuksen edelle. Mikä tahansa lähetystyö, joka korottaa jopa Pyhän Hengen Herran Jeesuksen Kristuksen yläpuolelle, on matkalla erehdyksen ja fantasian kallioille."

"Näyttää olevan suuri vaara unohtaa se tosiasia, että Jeesus on 'kaikki kaikessa'. Golgatan työn, sovitustyön, on oltava huomiomme keskipisteenä. Pyhä Henki ei koskaan saa viedä huomioamme pois Kristuksesta itsettään, vaan pikemminkin ilmoittaa Kristuksen täydemmällä tavalla. Olemme vaarassa väheksyä Jeesusta – saada Hänet 'hukkumaan temppeliin' Pyhän Hengen ja Hengen lahjojen ylistyksen kautta. Jeesuksen on oltava kaiken keskipiste."

En ota veli Bartlemanin varoitusta kevyesti. Kristuksettoman helluntain vaara on hyvin todellinen tänä päivänä. Sanon teille, että on mahdollista koota Hengen täyttämiä ihmisiä yhteen paikkaan ylistämään ja nostamaan käsiään – ja silti saada Kristus kävelemään heidän keskuudessaan muukalaisena! :thumbup:

On totta, että Hän sanoi: "Missä kaksi tai kolme on kokoontunut minun nimeeni, siellä minä olen heidän keskellään." (Matt. 18:20) Mutta Hän voi olla keskellämme muukalaisena! Huomiotta jätettynä, tunnistamattomana – jopa niiden keskuudessa, jotka kokoontuvat Hänen nimessään! Juutalaiset kokoontuivat joka sapatti synagogaan puhumaan Hänen nimestään ja profetoimaan Hänen tulemisestaan. He ylistivät Isän nimeä, joka oli luvannut lähettää Hänet. He lausuivat Messiaan nimen kunnioittavasti ja kunnioittavasti. Sitten, kun Hän tuli ja käveli heidän keskellään – Häntä ei tunnistettu! Hän oli heille muukalainen!

Kristus, muukalainen Hengen täyttämän seurakunnan keskellä? Muukalainen niiden keskellä, jotka lausuvat Hänen nimeään – jotka palvovat Isää, joka lähetti Hänet? Muukalainen niille, jotka laulavat Hänen hoosiannaansa, jotka kutsuvat Häntä "Herra, Herra"? Matt.7: 22-23.

Kyllä! Ehdottomasti kyllä! Se ei ole ainoastaan mahdollista – se tapahtuu Jumalan valitun kansan keskuudessa tänäkin päivänä!

Anna minun näyttää teille kolme tapaa, joilla me teemme Kristuksesta muukalaisen keskuudessamme! Pyhä Henki poistakoon hengellisen sokeutemme, jotta voimme jälleen nähdä Hänet sellaisena kuin Hän todella on - KAIKKIEN HERRA!

I. Me teemme Kristuksesta muukalaisen - antamalla Pyhälle Hengelle etusijan ennen Häntä!
Kristuksen, ja yksin Kristuksen, täytyy olla ensimmäinen elämän ja palvonnan keskipiste!

"Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi.." (Kol. 1:18-19)

"Jotta hänellä olisi ensimmäinen sija kaikessa..." Eli - hän on arvostettu ja hänestä puhutaan kaikkien muiden yläpuolella. Hänellä on ensimmäinen sija kaikessa. Edes Pyhää Henkeä ei tule korottaa tuon nimen yläpuolelle! Yläsalin ei saa koskaan varjostaa Ristiä! Emme uskalla ajatella Kristusta pelkästään siksi, joka lähetti Pyhän Hengen. Toisin sanoen: " meidän pitää sanoa.....Kiitos Sinulle, Jeesus, että lähetit avun vaeltaa." Kristus lähetti Pyhän Hengen paljastamaan oman tahtonsa meissä.

Kun Pyhästä Hengestä tulee huomiomme keskipiste, seurakunta menettää huomionsa! Pyhä Henki laskeutui Kristuksen päälle, kun Hän nousi kastevesistä, ja Isä sanoi Hänestä: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt..." Henki laskeutui ruumiillisesti kuin kyyhkynen, mutta huomio keskittyi Jumalan Karitsaan, joka ottaa pois maailman synnit. Ei kyyhkynen, vaan Karitsa!

Kristus kertoi opetuslapsilleen tulevasta helluntaista, jolloin Henki vuodatettaisiin yhtä tarkoitusta varten: Se oli määrä antaa voima Kristuksen nimen korottamiseksi! "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teihin, ja te tulette olemaan minun todistajani..."maan ääriin asti..." (Apostolien teot 1:8) :thumbup:

Jeesus teki selväksi, että kun Henki tulee, Hän ei kiinnitä huomiota itseensä, vaan keskittyy tuomaan Kristuksen neuvot, tahdon. Hän kirkastaa Kristusta meille.

"Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa. Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille. Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille." (Joh. 16:13-15)

Jeesus sanoi: "Hän näyttää teille minun kirkkauteni, minun voimani ja minun valtakuntani. Hän muistuttaa teitä kaikista minun sanoistani." Pyhän Hengen ensisijainen työ ei ole meidän ihmisten yhteys, vaikka Hän tuokin uskovat yhteen yhdeksi Kristuksessa. Se ei ole ekstaasia. Se ei ole vain opettaa meille oppimatonta kieltä. Henki on tullut ylistämään Kristusta! Ohjaamaan koko ihmiskuntaa totuuteen, että Kristus on Herra! Ei riitä, että sanotaan, että Henki on tuonut meidät lähemmäksi toisiamme - Hänen täytyy tuoda meidät lähemmäksi Kristusta! :thumbup: :thumbup:

Hengen täyteys on Kristuksen täyteys. Jos sinulla ei ole kuluttavaa rakkautta Kristusta kohtaan, sinulla ei ole Pyhän Hengen kastetta! Kristus, kastaja, lähetti Pyhän Hengen sytyttämään sielumme kadonneen ihmiskunnan ylle, viemään meidät ulos teille ja aitovierille tavoittamaan pelastumattomat. Ravistamaan laiskaa elämän tapaamme ja saamaan meidät tekemään Hänen työtään. Kuinka usein Pyhä Henki tulee murheelliseksi ja lopulta vetäytyy heti, kun ihmiset yrittävät korottaa Hänet Jumalan Pojan yläpuolelle! Hän ei salli niiden väärinkäyttää voimaansa, jotka haluavat vain lahjoja ja siunauksia eivätkä Kristusta, niihen Antajaa! :thumbup:

Mikä on todellinen Pyhän Hengen kokous? Onko se paikka, jossa kaikki ihmiset puhuvat kielillä? Vai paikka, jossa ihmiset paranevat? Paikka, jossa pyhät hyppivät ilosta? Paikka, jossa pyhät profetoivat? Enemmän ilmiöiden paikka– se on paljon enemmän kuin se! Se on paikka, jossa Kristus korotetaan, jossa Hänen pyhyytensä lävistää sielun, jossa miehet ja naiset lankeavat Hänen pyhän valtaistuimensa eteen, murtuneina, nöyrtyneinä – huutaen: "Pyhä, pyhä." Pyhän Hengen todellisuus on liikkumista lähemmäksi Kristusta, syvemmälle Kristuksessa, suuremmalla alistumisella Hänen Herruuteensa!

II. Kristuksesta tulee muukalainen, kun ihmiset ylistävät häntä, mutta eivät rukoile häntä!
Me ylistämme Kristusta, jota emme rukoile! Meistä on tullut ylistävä kansa, mutta ei rukoileva kansa. Monille Jumalan kansaan kuuluville rukous kammio on menneisyyden jäänne. "Miksi pyytää Jumalalta sitä, minkä hän on jo luvannut? Tartu vain lupauksiin ja armon vapautusta!" Emme enää halua Kristusta niin paljon kuin haluamme, mitä hän voi tehdä antaa tehdä hyväksemme. Haluamme pakoa tuskasta ja kärsimyksestä. Haluamme murheidemme katoavan, terveyttä, onnellisuutta, Ja olemme niin uppoutuneita pakoomme tuskasta, että kadotamme ristin todellisen merkityksen. Kieltäydymme kuolemamme itse elämältämme ja menetyksistä - ei Getsemanea meille! Ei tuskien öitä! Emme edes tunne tätä kärsivää, verta vuotavaa, ylösnoussutta Kristusta! :think:

Me haluamme Hänen parantavan voimansa. Me haluamme Hänen lupauksensa vauraudesta. Me haluamme Hänen suojeluksensa. Me haluamme lisää tämän maan hyvyyttä. Me haluamme Hänen onneaan. Mutta emme todellakaan halua Häntä yksin!

Seurakunta tunnusti kerran syntinsä – nyt se tunnustaa oikeutensa.

Kuinka moni meistä palvelisi Häntä, jos Hän tarjoaisi vain itsensä? Ei parantumista. Ei menestystä. Ei vaurautta. Ei maallisia siunauksia. Ei ihmeitä, merkkejä tai ihmetekoja. Entä jos – jälleen kerran meidän pitäisi iloiten ottaa vastaan omaisuutemme turmeltuminen? Entä jos – selkeän purjehduksen ja ongelmattoman elämän sijaan kohtaisimme haaksirikon, sisäisiä pelkoja ja ulkoisia taisteluita? Entä jos – kivuttoman elämän sijaan kärsisimme julmaa pilkkaa, kivittämistä, verenvuodatusta – meidät sahattaisiin kappaleiksi? Entä jos – kauniiden kotiemme ja autojemme sijaan meidän pitäisi vaeltaa aavikoilla lampaannahoissa, piiloutuen luoliin? Entä jos – vaurauden sijaan olisimme köyhiä, ahdistettuja ja piinattuja? Ja ainoa parempi asia, joka meille tarjottiin, olisi Kristus?

Hyvin harvat Jumalan kansasta rukoilevat enää! He ovat liian kiireisiä työssään, jotta Jeesus voisi puhua Hänelle! Erityisesti pastorit ovat tulleet niin kiireisiksi valtakunnan työssä, että heillä on vain vähän tai ei ollenkaan aikaa rukoilla. On aikaa vierailla, rakentaa, matkustaa, lomailla, osallistua kokouksiin, virkistäytyä, lukea, neuvoa - mutta ei aikaa rukoilla!

Saarnaajista, jotka eivät rukoile, tulee mainostajia. Heistä tulee turhautuneita rakennus urakoitsijoita. Kun he menettävät yhteyden Jumalaan, he menettävät yhteyden ihmisiinsä ja heidän tarpeisiinsa. Saarnaajilla, jotka eivät rukoile, on ego, joka riistäytyy käsistä. He haluavat oman tiensä. He korvaavat hien voitelulla. :think:

Evankelistoista, jotka eivät rukoile, tulee suosikki tähtiä, tarinan kertojia. Heiltä puuttuu nöyryyttä, joten he manipuloivat väkijoukkoja tunne pitoisten temppujen avulla. Monien pastorien huuto on: "Oi Jumala, mistä löydän evankelistan, joka ei välitä rahasta tai joka ei mainosta jotakin? Sellaisen, joka voi kaataa taivaan ja tehdä Kristuksesta todellisen! Oi Jumala - anna minulle rukoileva mies saattamaan seurakuntani polvilleen!" Tämän sukupolven häpeä on, että meillä on liikaa ulkoisesti lahjakkaita Jumalan miehiä ja vain harvat ovat koskettaneet Jumalaa rukouksessa.

Seurakunnassa rukoilemista on vielä vähemmän! Olen täysin rukouksen palauttamisen kannalla julkisissa kouluissamme! Mutta se ei ole Jumalan todellinen ongelma! Hänen ongelmansa on rukouksen palauttaminen koteihimme! Hänen ongelmansa on saada omat valitut kansansa rukoilemaan! Ja sinä olet teeskentelijä, jos taistelet koulu rukouksen puolesta ja laiminlyöt itse salaisen rukouksen!

Rukoilemmeko? Oi kyllä! Kun tarvitsemme jotain. Meillä on valmiina kaava - "Jeesuksen nimessä". Tarvitsemme Häntä vain allekirjoittamaan anomuksemme Isän edessä. :sick:

Olen kyllästynyt kuulemaan ihmisten sanovan: "Tämä on niin kiireinen aika – minulla ei ole aikaa rukoilla. Haluaisin, mutta minulla ei ole aikaa." Ei! Kyse ei ole ajan puutteesta, vaan halun puutteesta. Me varaamme aikaa sille, mitä todella haluamme tehdä. Katsokaa kristittyjä nuoriamme! He tuhlaavat tuntikausia aikaa pelaamalla Pac-Mania ja Galaxy Waria, hölmöilevät, ovat tylsistyneitä, levottomia, etsivät toimintaa! Mutta ei ole aikaa rukoilla! Ei aikaa Jeesukselle! Oi, Jumala! Jotenkin! Jollakin tavalla! Saakaa tämä sukupolvi polvilleen. Ei vain Isä meidän -rukous, vaan päivittäinen yhteys Kristukseen.

Vapahtajallamme rukoilee, Ja jolla on välinpitävyys ja kiinnostus monin kertaistuneista universumeista, on aikaa rukoilla juuri teidän puolestanne! Hän ottaa aikaa rukoillakseen teidän puolestanne Jumalan valtaistuimen edessä (Hepr. 7:25), ja te sanotte, ettei teillä ole aikaa rukoilla Häntä!

Me työskentelemme kuumeisesti Kristuksen puolesta, jonka jätämme huomiotta. Me menemme minne tahansa, teemme mitä tahansa Hänen nimessään. Mutta emme rukoile. Me laulamme kuorossa. Me käymme sairaiden ja vankien luona. Mutta emme rukoile. Me neuvomme haavoittuneita ja apua tarvitsevia; me valvomme koko yön lohduttaaksemme ystävää, mutta emme rukoile. Me taistelemme korruptiota vastaan! Me käymme ristiretkeä moraalin puolesta! Me nousemme ydinaseita vastaan! Mutta emme rukoile!

Ennen kaikkea emme rukoile, koska emme todellakaan usko sen toimivan. Rukous on verinen taistelu kenttä! Se on paikka, jossa saavutetaan voittoja! Paikka kuolla itselleen! Paikka, jossa pyhä Jumala paljastaa salaisen synnin! Ei ihme, että Saatana yrittää estää rukousta! Rukoileva mies lähettää väristyksen helvetin läpi. Tuo mies tai nainen on merkitty, koska Saatana tietää, että rukous on voima, joka murskaa hänen valtakuntansa. Saatana ei pelkää vallan himoisia pyhimyksiä, mutta hän vapisee rukoilevan pyhimyksen äänestä!

III. Kristus tehdään muukalaiseksi keskellämme - kun haluamme hänen voimaansa enemmän kuin hänen puhtauttaan!
Lukija Harris, englantilainen ja Helluntailaisen rukousliiton johtaja, haastoi kerran seurakunnan tässä voiman ja puhtauden asiassa. Hän sanoi: "Ne, jotka haluavat voimaa, asettukoot riviin minun oikealle puolelleni. Ne, jotka haluavat puhtautta, asettukoot riviin minun vasemmalle puolelleni." Seurakunta asettui riviin suhteessa 10 yhteen – VOIMAN puolesta! :think:

Apostolien teoissa helluntai oli synonyymi enemmän puhtaudelle kuin vallalle. Pietari kertoi Jerusalemin neuvostolle, mitä Jumala teki Korneliuksen talossa: "Jumala...antaen heille Pyhän Hengen, niin kuin hän antoi meillekin...puhdistaen heidän sydämensä uskon kautta..." (Apostolien teot 15:8-9) :thumbup:

Kuka on se Jumalan mies tai nainen, jolla on voima? Onko se, joka voi parantaa sairaita ja herättää niin sanostusti kuolleita? Onko se, joka osaa parhaiten puhua kielillä ja profetoida? Onko se, joka vetää puoleensa eniten ihmisiä ja rakentaa suurimman seurakunnan? Ei! Se, jolla on voima – vaan se, jolla on puhtaus! "...vanhurskas on rohkea kuin leijona..." (Sananlaskut 28:1)

Profeetta Malakia ennusti yliluonnollisesta puhdistuksesta, joka on tulossa Jumalan huoneeseen.

"...Katso, minä lähetän sanansaattajani, ja hän on valmistava tien minun eteeni. Ja äkisti on tuleva temppeliinsä Herra, jota te etsitte, ja liiton enkeli, jota te halajatte. Katso, hän tulee, sanoo Herra Sebaot. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän, ja kuka voi pysyä, kun hän ilmestyy? Sillä hän on niinkuin kultasepän tuli ja niinkuin pesijäin saippua. Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa." (Malakian kirja 3:1-3)

Tämä on kaksoisprofetia. Hän puhuu Kristuksen ensimmäisestä tulemuksesta ja myös toisesta tulemuksestaan! Hän tulee jälleen äkkiä kuin varas yöllä. Mutta ensin hän puhdistaa seurakuntansa.

Emme ole valmiita Kristuksen tulemukseen! Onko tämä seurakunta voitokas? Ahneet, avioeroa pohtijat, masentuneet, maailmalliset, materialismin ja menestyksen tavoittelemat, kilpailu henkiset, penseät, avionrikkojat, rikkaat ja omaisuudella rikastuneet, tietämättömät hengellisestä sokeudesta ja köyhyydestä, nautinnon haluiset, virkistys mieliset, urheilun, politiikan ja vallan lumoissa olevat – onko tämä se seurakunta, jota Jeesus tulee hakemaan? Yksinkertaisesti tämän laatuiset selviytyvät, ovat täynnä pelkoa ja ahdistusta, tyytyväiset vain kun on hyvä terveys ja onnellisuus?

Raamattuni sanoo, että Hän palaa voittavan seurakunnan luo! Seurakunnan, jossa ei ole tahraa eikä ryppyä! Kansan, jonka kiintymys on ylhäällä oleviin! Kansan, jolla on puhtaat kädet ja puhdas sydän. Kansan, joka odottaa Hänen tulemistaan! Kansan, jolla on "uusi Jerusalemin" -mielentila.

Kysymys ei ole enää: "Mitä uskoni voi minulle antaa? Minkä ihmeen Hän tekee minulle?" Kysymys on nyt: "Kuinka kestän Hänen edessään? Kuinka selviän tuomiosta?" "... kuka kestää, kun Hän ilmestyy?" (Malakian kirja 3:2)

Kysymys ei ole enää: "Miltä minusta tuntuu – kuinka saan onnen? Kuinka saan sydämeni halun?"

Kysymys kuuluu: "Pystynkö kestämään sen hetken, kun seison Kristuksen tuomioistuimen edessä? Kuinka voin kestää, kun olen elänyt niin huolimattomasti, niin itsekkäästi, niin laiminlyönyt tahtoaan Hänen suurta pelastustaan?" Keskeisellä kysymyksellä ei nyt ole mitään tekemistä tämän maailman kanssa. Kysymys kuuluu: "OLENKO LAITTANUT KRISTUKSEN TÄNÄ KESKIYÖN HETKENÄ ENSINMÄISEKSI?"

Puhdistus alkaa saarnatuolista! "...Hän puhdistaa Leevin pojat..." (Malakian kirja 3:3) Jumala aikoo saada aikaan sen "kääntämällä kuumuutta" niin, että Jumala tekee asioista niin kuumia, niin tulisia, niin voimakkaita, että Jumalan miehet polvistuvat! Tämä on Pyhän Hengen tuli! Se on vainon tuli. Se on ahdistuksen tuli. Uskomattomien vaikeuksien, pilkan, juorujen ja taloudellisten ongelmien tuli.Hän aikoo ravistella kaikkea, mikä voidaan ravistella! Hän aikoo ravistella, hankaa, polttaa ja puhdistaa – ja puhdistaa!

Yksikään Jumalan mies tai nainen ei vältä puhdistusta! Jumala on päättänyt poistaa meistä kaiken kuonan ja saastan. Puhdistus leviää saarnatuolista penkkiin! Valmistautukaa, pyhät! Jumala valmistautuu paljastamaan kaiken synnin, kaiken aviorikoksen, kaiken tyhmyyden! Pyhä Henki aikoo nuhdella meitä synnistä. Kuinka voitte leikkiä, kun Jumala laittaa teidät sulatusastiaansa ja kääntää tulen yli? Pyhän Hengen kasteenne syttyy nyt tuleen!

Malakia sanoi: "..Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi. Ja kaikki julkeat ja kaikki, jotka tekevät sitä, mikä jumalatonta on, ovat oljenkorsia; ja heidät polttaa se päivä, joka tuleva on, sanoo Herra Sebaot, niin ettei se jätä heistä juurta eikä oksaa. " (Malakian kirja 4:1)

Jumala lupaa myös kukistaa vihollisen linnoitukset! Hän aikoo kerta kaikkiaan antaa paholaisen ja maailman tietää, kenellä on valta!

Jos Jumala aikoo tehdä kaiken, mitä profeetat ennustivat - MITÄ LOISTAVA TULEVAISUUS EDESSÄ ON!

Puhdistettu, puhdistettu palvelutyö!

Seurakunta, jota Jumala kutsuu takaisin katumukseen ja pyhyyteen.

Pesty ja puhdistettu kansa - joka tarjoaa ylistystä todellisessa vanhurskaudessa.

Herätys nuortemme keskuudessa! Huumeiden linnoitukset kaatuvat! Alkoholi ja avioerot eivät enää ole yleisiä Jumalan kansan keskuudessa.

Rukouksen ja esirukouksen ääni!

Jumalan kansa, joka erottaa pyhän epäpyhästä!

Kaikkialla Jumalan kansa kääntyy jälleen Sanan puoleen.

Koeteltu, koeteltu kansa, jälleen kerran omistautunut Jeesuksen Kristuksen persoonalle!

Hänen nimensä korotetaan vetämään kaikki ihmiset luokseen!

Kristus ei ole enää muukalainen keskuudessamme, vaan KRUUNATTU - YLIVOIMAINEN!

Helluntai, joka todella ylistää Jeesuksen Kristuksen, kaikkien Herran, nimeä ja voimaa.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä