Antikristuksen henki -osa-I-3

Sitä on kaiken näköistä oppia
Saarn. 1:9 Mitä on ollut, sitä vastakin on;

Antikristuksen henki -osa-I-3

ViestiKirjoittaja iikku » 25.04.2025 12:56

Antikristuksen henki -osa-I – Jeesuksen lihaan tulemisen kieltäminen

Tiesitkö, että mitä tahansa me teemmekin, joko Kristus tai Paholainen tulee esille elämässämme?
Mikä on Antikristuksen henki? ”Rakkaani, älkää uskoko jokaista henkeä, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta, sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan. Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta. Yksikään henki, joka ei tunnusta Jeesusta, ei ole Jumalasta. Sellainen on Antikristuksen henki, jonka te olette kuulleet olevan tulossa ja joka jo nyt on maailmassa." 1. Joh. 4:1-3.

”Jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristukseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta." Näin ollen se henki, joka ei tunnusta tätä, on Antikristuksen henki, joka vastustaa Jeesuksen lihaan tulemista. Sen hengen kohtaamme kaikkialla. Henki oli vaikuttavana jo Johanneksen aikana ja vielä enemmän tänä päivänä.

"Sillä ne, jotka hän on ennalta tuntenut, hän on myös ennalta määrännyt Poikansa kuvan kaltaisiksi, että Hän olisi esikoinen monien veljien joukossa." Room. 8:29.

Kristus ilmestyy lihassa, kun me muutumme Pojan kuvan kaltaisiksi. Saatana haluaa olla se ainoa, joka ilmestyy lihassa. Kun ihmiset ovat pahansisuisia, loukkaantuneita, rahaa rakastavia, itsekkäitä, huolestuneita, kateellisia jne. silloin Saatana tulee esille heissä. Jumala kutsuu meitä pelastukseen kaikesta tästä, jotta Jeesus sen sijaan ilmestyisi meissä.
"Vaarallinen oppi"

"Sillä siihen teidät on kutsuttu, koska Kristus kärsi teidän puolestanne ja jätti teille esikuvan, että seuraisitte hänen jälkiään, hänen, joka ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta havaittu." 1. Piet. 2:18-23. Saadessamme edellä olevan kehotuksen samassa Antikristuksen henki tulee paikalle sanomineen: "Ei tätä voi ottaa niin kirjaimellisesti. Emme voi seurata Jeesuksen askelia, Hänen, joka ei tehnyt syntiä, koska sittenhän me olisimme synnittömiä. Ei, me olemme syntisiä, ja meidän täytyy vedota veren puhdistukseen jne. jne." Tämän opetuksen kuulemme kaikkialla. "Syntien anteeksisaaminen on mahdollista, mutta Kristus ilmestyneenä lihassa? Ei! Se on vaarallinen oppi -synnitön täydellisyys – väärä oppi."
Kenen ajattelet olevan tuohtunein, jos sinä tulet vapaaksi synnistä? Vastaus on tietenkin: Paholaisen.

Voitko havaita, mitä Antikristuksen henki yrittää saada aikaan? Se koettaa todistella, että on mahdotonta seurata Jeesuksen jälkiä, jotta Saatana ilmestyisi lihassa mieluummin kuin Kristus. Kenen ajattelet olevan tuohtunein, jos sinä tulet vapaaksi synnistä? Vastaus on tietenkin: Paholaisen. Mikäli sinä pelkäät järkyttää häntä, silloin vastustat lihassa ilmestynyttä Kristusta – voittoisaa elämää- niin paljon kuin kykenet. Mutta kuule nyt seuraavat jakeet: "Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta." 1. Joh. 3:8-10.
Terävä kaksiteräinen miekka

Johannes oli erityisen huolestunut siitä, että tulisimme petetyiksi: siksi hänen kirjeensä ovat mitä terävin kaksiteräinen miekka. Antikristuksen hengen valtaamat eivät kiellä Jeesuksen nimeä. He jatkavat toimintaa Jumalan hyväksi, mutta meidän tulee kiinnittää huomiota siihen, tunnustavatko he lihassa ilmestyneen Kristuksen. Johannes esittää joitakin esimerkkejä siitä, miten tällaiset ihmiset ovat tunnistettavissa: "Jos me sanomme, että meillä on yhteys hänen kanssaan, mutta vaellamme pimeydessä, me valehtelemme emmekä toimi totuuden mukaan." 1. Joh. 1:6. "Joka sanoo tuntevansa hänet, mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä." 1. Joh. 2:4. Johanneksen ensimmäisessä kirjeessä on näiden lisäksi useita muita esimerkkejä. Me tunnemme heidät heidän hedelmistään. Ne, jotka tuottavat hyviä hedelmiä (Gal. 5:22-23), – lihassa ilmestynyt Kristus- ovat Jumalan hengessä. Ne puolestaan, joilla on hyvä ulkokuori, mutta jotka eivät tuota lainkaan hyviä hedelmiä, ovat Antikristuksen hengessä.

Avaa silmäsi ja koettele henget. Tulet näkemään pelottavan näyn, niin kauhean, etteivät useimmat ihmiset uskalla katsoa sitä. He sulkevat silmänsä ja sanovat: "Emme saa tuomita, mehän olemme vain ihmisiä." Ja he tulevat tahdottomina näiden "antikristusten" harhaanjohtamiksi.

Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä

Re: Antikristuksen henki -osa-I-3

ViestiKirjoittaja iikku » 25.04.2025 13:02

II osa: Rakennuksen kulmakiven kieltäminen

Jeesus on Kristus, Elävän Jumalan Poika, ja tälle kalliolle seurakunta on määrä rakentaa.
"Jospa sinäkin tänä päivänä tietäisit, mikä tuo rauhan! Mutta nyt se on sinun silmiltäsi salattu. Vielä tulevat sinun osaksesi päivät, jolloin vihollisesi saartavat sinut vallilla, piirittävät sinut ja ahdistavat sinua joka puolelta. He kukistavat sinut maan tasalle ja surmaavat sinun lapsesi eivätkä jätä sinuun kiveä kiven päälle, koska et tuntenut etsikkoaikaasi." Luuk. 19:41-44.

Sen aikakauden porton tuho oli lähellä, kun Jeesus puhui nämä sanat Öljymäellä. Jos he vain olisivat tunteneet ne seikat, jotka toisivat heille rauhan, heidät olisi voitu pelastaa, mutta se oli kätketty heiltä. Heidän epäuskonsa tähden he kompastuivat kompastuskiveen, joka oli Jeesus. Jumala oli antanut Hänet heille kulmakiveksi rakennukseen, joka on Jumalan seurakunta. Se ei ole fyysinen rakennus vaan hengellinen rakennus, joka koostuu niistä, jotka uskovat Häneen "Kristuksena, Elävän Jumalan Poikana" (Matt. 16:15-18). Mutta nuo, joiden olisi pitänyt olla Seurakunnan rakentajia, hylkäsivät Hänet.
Silloiset rakentajat

Silloiset rakentajat olivat fariseuksia ja kirjanoppineita. Heillä oli vastuu kansan opetuksesta ja lasten kasvatuksesta. He olivat yhteiskunnan arkkitehtejä ja istuivat Mooseksen istuimella, mutta he eivät tehneet niin kuin he opettivat. Rakennus ei ollut linjassa. Jeesus tuli, ja Hänet olisi pitänyt asettaa rakennuksen kulmakiveksi, mutta kun rakennuksen suoristamisen aika koitti, se alkoi natista liitoksistaan, ja rakentajat olivat kauhun vallassa.

Jos me luemme vuorisaarnaa, näemme, kuinka Jeesus aikoi suoristaa rakennuksen. "Kuka tahansa vihaa veljeään, on murhaaja." "Jokainen, joka katsoo naista himoiten, on sydämessään jo tehnyt huorin hänen kanssaan." "Rakastakaa vihamiehiänne ja rukoilkaa niiden puolesta, jotka vainoavat teitä." Matt. 5. "Sen tähden jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, on verrattavissa järkevään mieheen, joka rakensi talonsa kalliolle. Tuli sade, virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivtä taloa vastaan, mutta se ei sortunut, sillä sen perustus oli laskettu kalliolle." Matt. 7:24-25.

Rakentajat eivät tahtoneet tunnustaa erehdyksiään, ja siksi oli mahdotonta oikaista rakennusta. He hylkäsivät sen kiven, joka oli Jumalan valitsema ja kallisarvoinen. Niinpä talo sortui, ja sen sortuminen oli suuri. Roomalaiset legioonat tulivat ja piirittivät Jerusalemin. Hätä kävi niin kauheaksi, että he söivät omia lapsiaan, ja temppeli -porton ylpeydenaihe – hävitettiin maan tasalle. Ei jäänyt kiveä kiven päälle.

Läpi aikakausien monet ovat yrittäneet rakentaa samalla tavalla. Ihmiset ovat pystyttäneet suurenmoisia, maailmanvaltoja, mutta he hylkäsivät Jeesuksen kulmakivenä, ja niin valtakunnat ovat raunioituneet. Oppikaamme tästä.
Uusi rakennus

Apostolit alkoivat rakentaa uudella tavalla Jeesus kulmakivenä. He eivät tyytyneet vain kuulemaan Hänen sanaansa, ei, se täytyi toteuttaa. Käsitämme tietenkin, että tämä uhkasi Saatanaa, ja niinpä hän lähetti Antikristuksen hengen rakentajien joukkoon häiritsemään rakentamista, mutta apostolit pystyivät koettelemaan henget, ja niin näiden antikristusten täytyi erota heistä. Vastustajat eivät kuitenkaan luopuneet rakentamisesta. He alkoivat rakentaa aivan apostolien viereen, ja he tahrasivat Jeesuksen nimen iljetyksillään, joita he tekivät.

Yksi "palkeista", joita he eniten käyttävät rakennuksessa, on: "Me emme voi tehdä mitään." Tämä kuulostaa kyllin todelta, ja ihmiset iloisesti ylittävät kynnyksen. Se muistuttaa niin läheisesti Jeesuksen sanaa: "Ilman minua te ette voi tehdä mitään." Joh. 15:5. Mutta Jeesuksen sanojen mukaan ovenpielet muuttuvat äkkiä ahtaiksi, koska Hän on myös sanonut, että jos pysymme Hänessä, tulemme kantamaan paljon hedelmää.

Toinen "palkki", jota he käyttävät, on: "Jeesuksen veri puhdistaa kaikesta synnistä." Tämä muistuttaa likimain apostolien "palkkia": "Jos me vaellamme valossa, niin kuin hän on valossa, meillä on yhteys keskenämme ja Jeesuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä." 1. Joh. 1:7. Ku,n apostolit asettavat "palkkinsa": "Joka tekee syntiä, on Paholaisesta", vastustajat ovat heti siinä "palkkinsa" kanssa: "Missä synti on tullut suureksi, siellä armo on tullut ylenpalttiseksi."
Voitko kuulla eron?

Juuri näin he rakentavat. Monet ihmiset eivät kuule eroa. Huomaatko, että henki apostolien opissa on lihassa ilmestyneen Kristuksen henki, ja että antikristukset tahtovat selittää sen pois? On olemassa muuri näiden kahden välillä. Toinen ovi on ahdas ja toinen avara.

Antikristuksen rakennus on pilviä tavoitteleva rakennelma, ja monet ihmiset menevät sisään sen ovesta. Mutta apostolien talon ovi on ahdas, ja vain harvat löytävät sen. Monin ajoin opetuslapset olivat murheellisia ja huolestuneita, koska he olivat niin yksin, mutta Jeesus sanoo: "Jolla on korvat, se kuulkoon." Matt 11:15. Ja Johannes kirjoittaa: "He ovat maailmasta. Siksi heidän puheensakin on maailmasta, ja maailma kuuntelee heitä. Me olemme Jumalasta. Joka tuntee Jumalan, kuuntelee meitä. Joka ei ole Jumalasta, se ei meitä kuuntele. Tästä me tunnemme totuuden Hengen ja eksytyksen hengen." 1. Joh. 4:5-6.

Huomaa, kuinka maailma on pannut leimansa Antikristuksen kokoontumisiin. Heidän kokouksensa ovat puhdasta viihdettä ja loistavia esityksiä. Se tosiasia, että he eivät ole hengellisiä, on kokonaan merkityksetön. Todellakin he ovat tästä maailmasta; he puhuvat niin kuin maailma puhuu, ja maailma kuulee heitä. Tämä ei muistuta meitä paljoakaan lihaan ilmestyneestä Kristuksesta! Kuule ääntä taivaasta: "Lähtekää sieltä ulos, minun kansani, ettette tulisi osallisiksi hänen synteihinsä ja saisi osaksenne hänen vitsauksiaan." Ilm. 18:4.
Kuva

Ikuinen koti
Siksi tänään kiitän Timi
När Löven Faller
iikku
ylläpitäjä

Re: Antikristuksen henki -osa-I-3

ViestiKirjoittaja iikku » 25.04.2025 13:14

III osa: Kristuksen opin kieltäminen
” Mikä on “Kristuksen oppi”? Jeesus sanoi väkijoukolle, joka seurasi Häntä: “Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.”

"Maailmaan on lähtenyt monia eksyttäjiä, jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristukseksi, lihaan tulleeksi. Sellainen on antikristus, eksyttäjä. Katsokaa, ettette menetä sitä, minkä olemme työllämme saaneet aikaan, vaan saatte täyden palkan. Ei kenelläkään, joka menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, ole Jumalaa. Joka pysyy siinä opissa, hänellä on sekä Isä että Poika." 2. Joh. 7-9.

Mikä on "Kristuksen oppi"? Jeesus sanoi väkijoukolle, joka seurasi Häntä: "Jos joku tahtoo kulkea minun perässäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua." Mark. 8:34. Jos pitäydyt "Kristuksen oppiin", jos "kiellät itsesi", Jeesuksen elämä tulee ilmestymään sinussa; Kristus Silloin sinulla on sekä Isä että Poika.

Antikristusten valheet

Mutta silloin nämä antikristukset tulevat ja saarnaavat sinulle: Etkö huomaa, että se tie, jota ajattelet, on pelkkää orjuutta? Ethän vain luule, että voit auttaa Jumalaa pelastuksesi suhteen? Ei, työ on täytetty. Jeesus on tehnyt kaiken, ja sinun ei tule tehdä mitään. Jeesus tekee sen sinussa. Upottaudu vain enemmän ja enemmän Kristuksen rakkauteen, ja kaikki toimii itsestään. Sinun ei tarvitse ottaa kutakin syntiä yksilöllisesti ja yrittää kieltää sitä! Se kaikki puhdistetaan pois Jeesuksen verellä! Meidät on kutsuttu vapauteen Jeesuksessa; älä salli itseäsi vietävän jälleen orjuuden ikeen alle." jne.

Seuraava katkelma uskonnollisesta aikakausilehdestä on esimerkkinä siitä salakavalasta tavasta, jolla Antikristuksen henki tulkitsee totuutta:

"Jumalan vaatimukset ja ehdot taivaaseen pääsemiselle ovat hyvin perusteelliset. Kuuntele vain Jeesuksen sanoja:" ..ellei teidän vanhurskautenne ole paljon suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, te ette pääse taivasten valtakuntaan. Matt. 5:20 Tämä on lain vaatimus. Mutta ‘ mikä laille oli mahdotonta, koska se lihan vuoksi oli heikko, sen teki Jumala. Hän lähetti oman Poikansa.' Room. 8:3. Toisin sanoen, Kristuksessa Jumala antoi meille täsmällisesti sen, mitä Hän vaati meiltä lain kautta. Nyt Herra Jeesus on vanhurskautemme. Mikä armo! Meidän vanhurskautemme on täydellinen, koska Jeesus on täydellinen.

"Meidän vanhurskautemme on muuttumaton. Vaikka me olemmekin langenneet ja tehneet syntiä, ei Jeesus ole tehnyt syntiä. Meidän vanhurskautemme on ikuisesti taattu. Se on talletettuna turvallisesti taivaassa meitä varten Kristuksessa. Mutta miten on meidän täydellisyytemme laita täällä maan päällä? Jumala vaatii sitäkin. Niin, myös täällä Kristus on meidän elämämme. Täydellinen elämä, jota Hän eli maan päällä, on nyt meidän elämämme Jumalan edessä."

Jos tämä kuulostaa sinusta oikealta, sinut on johdettu ovelasti pois terveestä opista ja olet kääntynyt taruihin. Jakeessa Room. 8:4 sanotaan, että Jumala antoi meille Jeesuksen, jotta "lain vanhurskauden vaatimus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan vaan Hengen mukaan." Antikristuksen henki poistaa kaiken henkilökohtaisen vanhurskauden. Se kertoo meille: "Kaikki vanhurskautemme on Jeesuksessa, ja se on varmassa turvassa taivaassa." Tämän opetuksen vuoksi Saatana voi hallita täällä niin paljon kuin haluaa "kristittyjen" estämättä.

Älä tule petetyksi!

Nämä antikristukset lukevat kyllä Jumalan Sanaa, mutta he eivät selitä sitä. He kertovat ainoastaan joitakin koskettavia tarinoita tai lainauksia, joita ovat kuulleet toisten sanovan ja puhuvat siitä, mitä ovat oppineet raamattukoulussa tai seminaarissa. "Sen tähden, sanoo Herra, minä olen niitä profeettoja vastaan, jotka varastavat minun sanani toinen toiseltaan." Jer. 23:30. "Jos he olisivat olleet mukana minun neuvottelussani, he julistaisivat minun sanani kansalleni ja saisivat sen palaamaan pahalta tieltään ja pahoista teoistaan." Jer. 23:22. :thumbup:

Sinä pidät kaikista näistä kertomuksista. Ajattelet, että ne ovat niin kohottavia, ja niissä on sellainen miellyttävä henki. Aivan totta, mutta näin on, koska niissä ei ole miekkaa eikä ristiä. Sinut on lumottu ja elät autuaassa tietämättömyydessä siitä, kuinka säälittävä elämäsi todella on. Sinut on johdettu harhaan pois ahkeroimasta oman pelastuksesi vuoksi pelolla ja vavistuksella. (Fil. 2:12) Sinut on vedetty pois Kristuksen opista; sinulla ei ole Isää eikä Poikaa. Kun sinä otat ristisi ja kiellät itsesi, sinä saat voiton pelosta, murehtimisesta, tyhjästä puheesta, panettelusta ja turhamaisuudesta. Muutoin menetät palkkasi. Ristin sana on raskasta kuulla, jos olet Antikristuksen hengen vaikutuksen alla. Koet itsesi niin tuomituksi. Tunnet kovan hengen olevan läsnä; niinpä juokset takaisin antikristusten – velhojen luokse.

Olkaa varuillanne! Meidän täytyy huutaa ilmoille tämä varoitus vielä enemmän nyt kuin Johanneksen päivinä. Näemme selvästi, että juuri Antikristuksen henki tekee työtä portossa, ja hänen kauppiaansa ovat antikristuksia. Tietysti useimmat ovat tästä enemmän tai vähemmän tietämättömiä. Heidät on johdettu harhaan. Siksi me tahdomme äänen taivaasta huutavan voimakkaammin kuin koskaan ennen: "Lähtekää sieltä ulos, minun kansani!" Ilm. 18:4. Annamme valon loistaa, maksakoon se mitä vain. :thumbup:

Sigurd Bratlie
julkaistu ensimmäisen kerran Norjassa syyskuussa vuonna 1946
Kuva

Ikuinen koti
Siksi tänään kiitän Timi
När Löven Faller
iikku
ylläpitäjä