Hänen ylösnousemuksensa voima

Kiitos Herralle

ViestiKirjoittaja iikku » 01.02.2026 18:29

Kirjailija: Leonard Ravenhill

Filippiläiskirje 3:10

Filippiläiskirjeen kolmas luku ja jae 10: "Tunteakseni hänet ja hänen ylösnousemisensa voiman ja hänen kärsimyksiensä osallisuuden, tullessani hänen kaltaisekseen samankaltaisen kuoleman kautta,."

Tässä jakeessa on ilmeisesti neljä lausuntoa:
Ensinnäkin, "jotta voisin tuntea Hänet".
Toiseksi "ja Hänen ylösnousemuksensa voima".
Kolmanneksi "Hänen kärsimysten osallisuus".
Neljänneksi "tuleminen Hänen kuolemansa mukaiseksi".

Paavali kirjoittaa tätä Filippissä oleville pyhille. Aleksanteri Suuri nimesi Filipin isänsä Filippuksen mukaan. Meille kerrotaan, että tämä oli todella Rooman valtakunnan syntypaikka, koska täällä käytiin ja voitettiin taistelu. Mutta Paavali pohtii tässä kirjeessä jotain äärettömän suurempaa kuin mikään tuhoutuva ihmisvaltakunta.

Minusta on joka tapauksessa ihanaa, että tässä on tämä iäkäs mies... taistelu arpeutuneena ja kuluneena, mutta huomioi hänen rukouksensa:

hänen pyrkimyksensä ei koskaan kuole
hänen näkönsä ei koskaan himmene,
kuume hänen hengessään ei koskaan, millään tavalla, tylsistynyt
Hän ei rukoile vapautuakseen vankilasta... hän olisi voinut tehdä sen.
Hän ei rukoile edes sitä, että hänellä olisi täällä palvelutyö... vaikka olen varma, että hän pyrki siihen.
Hän ei rukoile, että hänen ruumiinsa parantuisi... Olen varma, että vaikka hän ei ollut sairas, hän oli mahdollisesti hirvittävän heikko kärsimyksestään.
Hänen pyrkimyksensä on tämä: Ensinnäkin, jotta voisin tuntea Hänet.
Yleensä teksti saa sen painon: jotta tuntisin hänet, ja joskus toinen osa: Hänen ylösnousemuksensa voima.

Nyt ei ole epäilystäkään, ainakaan mielessäni, tästä:

Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus on
Uuden testamentin voiman mittapuu. Mitä sen jälkeen on? ... Se on ihmeiden ihme! En usko, että pääsiäinen meni ohi, ei todellakaan mene, koska en muista vain pientä lausetta vanhasta hymnistä: "Tänään hän nousi ja jätti kuolleet, ja Saatanan valtakunta kaatui." Joskus kuulen ihmisten sanovan: "Herra, tuhoa paholaisen työ." Hän on jo tuhonnut paholaisen työn!

Todiste, Jumalan voiman mitta Uudessa testamentissa on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus kuolleista. Jumalan voiman mittapuu Vanhassa testamentissa oli Israelin kansan vapauttaminen Punaisen meren kautta, joka toi heidät lopulta lupauksen maahan. Vanhassa testamentissa ihme on kuolleen kansan herättäminen, koska he olivat vankeudessa, Egyptissä, joka on eräänlainen maailma. He olivat faraon hallinnassa, joka on paholaisen esikuva, ja heidät tuotiin, kuten Jumalan Sana sanoo: "Jumala kutsui heidät vahvalla kädellä. Hän pelasti heidät vahvalla kädellä ja ojennetulla käsivarrella."

Aina Mooseksesta Malakiaan asti puhutaan jatkuvasti "Katso, mitä Jumala teki, kun Hän vapautti Israelin." Onko nyt mitään suurempaa? Onko sinulla tätä suurempi ongelma? Voitko kuvitella mitään, mikä vaatii Jumalalta enemmän kuin sitä? Niin,

Hän toimitti heidät.
Hän toi heidät pois vankeudesta.
Hän katkaisi heidän kahleensa ja
johdatti heitä omalla kädellään ja käsivarreslaan.

Uudessa testamentissa tavallinen ihme, Jumalan voiman mittapuu, on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus kuolleista. Sitten, Jeesuksen Kristuksen kuolleistanousemuksesta, on tietysti yksilön ylösnousemus kuolleista. Näin meille kerrotaan uudestaan ​​ja uudestaan. Efesolaiskirje 2 esimerkiksi sanoo: "Ja Jumala on eläviksi tehnyt teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja synteihinne, ." Nyt hän ei sano, että me kuolemme. Hän sanoo, että olimme kuolleet. Ja sama ihmevoima, joka herätti Jeesuksen kuolleista, on se voima, joka herätti meidät kuolleista.

Tiedätkö, en usko, että se rasitti Jumalaa maailman luomisessa. Hän vain loi sen. Se ei rasittanut Jumalaa valon luomisessa. Hän vain puhui sanaa ja sanoi: "Tulkoon valo", ja valo tuli. Mutta aion ehdottaa sinulle, että se tietyssä mielessä rasittaa Jumalaa herättää Jeesuksen kuolleista. Siinä mielessä, että se kertoo meille Efesolaiskirjeessä, mikä on "Hänen voimansa äärimmäinen suuruus meille kaikille, jotka uskomme Hänen mahtavan voimansa mukaan, kun Hän toimi Kristuksessa, kun Hän herätti hänet kuolleista ja asetti omaksi oikeaksi kädekseen taivaallisissa paikoissa." Siellä on valtavasti voimaa! Näethän, Jumalan sanan kautta on olemassa Jumalan voiman mittareita. Joskus jokin asia ei edes maksa Jumalalle yhtä paljon valtaa kuin muut. Mutta tässä sanotaan: "Hänen voimansa ylen suuruus meitä kohtaan, jotka uskomme hänen mahtavan voimansa toiminnan mukaan, jonka Hän TEKI Kristuksessa, kun Hän herätti hänet kuolleista."

Kuluneen viikon aikana tapahtui hyvin traaginen asia. Nuori pari, jolla oli erittäin kaunis lapsi, huomasi lapsen kadonneen. Soi hälytys. Lopulta he saivat puhelun, jossa kerrottiin, että lapsi palautetaan vahingoittumattomana VAIN parilla miljoonalla dollarilla. Lapsi sattui olemaan erään Etelä-Amerikan suuren tycoonin lapsenlapsi. Mies, joka on tehnyt useita miljoonia dollareita tölkistä. Häneen otettiin välittömästi yhteyttä ja tietysti hän sai kaikki kiihtymään tästä kauheasta tragediosta, joka tapahtui Euroopassa. Lapsi oli varastettu. Vaatimus oli kaksi miljoonaa dollaria. Hän sanoi: "Me maksamme sen." Luuletko, vaatiko tuolta mieheltä energiaa kurottautua ja ottaa shekkikirjansa ja kun hänellä oli kymmenen miljoonaa dollaria vain kahden miljoonan dollarin sekki? Se ei vaadi energiaa, vain shekin kirjoittaminen. Mutta aion ehdottaa, että shekin kirjoittamisessa ei ollut mitään. Hänen hengessään oli kauheita ahdistuksia ja ongelmia, hänen mielessään, se kaikki kiusasi häntä. Kun hän ajatteli kaikkia mahdollisuuksia saada tuo lapsi takaisin.

Sen tulkitsemiseksi näin: Jumala sanoi: "Tulkoon valo", ja valo tuli. Mutta en usko, että Hän sanoi, "olkoon Golgata", ja siellä oli Golgata. Olet tekemisissä moraalisten ja henkisten periaatteiden kanssa. Olet myös tekemisissä pimeyden voimien kanssa. Nyt Jeesus Kristus oli teurastettu Karitsa maailman perustamisesta lähtien. Ja ajattelen jälleen, että me unohdamme niin paljon Isän tuskasta siitä hetkestä, kun Jeesus lähti norsunluupalatseista tullakseen surun maailmaan. Yksinäisyys oli Isän puolesta, koska Hänellä ei ollut taivaassa ketään, jonka kanssa Hän voisi olla yhteydessä. Ja Hän näkee Poikansa menevän sinne ristille. Hänen Poikansa tulee kantamaan koko maailman synnin. On vain yksi tapa tehdä se ... kuten laulunkirjoittaja sanoo: "Et säästänyt ainoata Poikaasi, vaan annoit Hänet tuhoutuneen maailman puolesta." Mutta näet, Golgata on Jumalan rakkauden ilmaus.

Golgata ilmaisee Jumalan rakkautta.
Ylösnousemus selittää Jumalan voiman.
Ajattelet kaikkia valtavia kirjeitä, jotka Paavali on kirjoittanut. Hänellä on uskomattomin historia Jeesuksen ulkopuolella eläneestä miehestä:
Hän on herättänyt kuolleita,
hän on avannut sokeiden silmät,
hän on ajanut ulos demoneita,
hän on kirjoittanut enemmän kirjeitä kuin kaikki muut miehet. yhdessä.

JA SIINÄ HÄN SANOO: "HALUAN TUNTEA HÄNET."

Kyse ei ole siitä, että hän ei tunne Häntä; hän sanoo, että Hänestä on olemassa täydellisempi ilmestys. Olen miettinyt tätä tekstiä muutaman päivän. Sitten luin kirjeen vanhalta ystävältä - hän on nyt 96-vuotias - ja se sopii juuri siihen, mitä olin ajatellut. Hän sanoi: "Ravenhill, olen ajatellut sitä sanaa, jossa Paavali sanoo: "Tuntisin Hänet ja Hänen ylösnousemuksensa VOIMAAN." Katsokaa nyt", hän sanoi, "kuusikymmentä vuotta olen yrittänyt ymmärtää sitä, mutta en ymmärrä sen mysteeriä, siellä on jotain, jota en voi kaivaa esiin."

Se muistutti minua siitä, kun olimme Irlannissa. Dungannon-nimisessä kaupungissa oli pieni jumalinen mies nimeltä Busby. Hän oli varmasti outo hahmo; siksi hän piti minusta, koska olimme molemmat outoja. Hänellä oli ihmeellinen rukous- ja parantamispalvelu. Eräänä päivänä menimme hänen pieneen taloonsa, se ei ollut paljon muuta kuin mökki, ja hän sanoi: "No, minulla on se, minulla on se." "Sait mitä?" "Muistatko, kun sanoin, ettei täällä ole vettä?" Hän oli alkanut kaivaa kaivoa, jonka halkaisija oli neljä jalkaa. Se oli sydäntä särkevää työtä, mutta hän on lihaksikas mies. Hän oli ollut painonnostaja, vaikka hän oli vain noin viisi jalkaa korkea, hänellä oli valtava ruumiinrakenne. Hän laskeutui neljätoista jalkaa alas ja sitten hän tuli kivilaatan luo. Yhtä kova kuin mikään kivi, jonka olet koskaan nähnyt elämässäsi. Ja hänen ystävänsä sanoi: "No, Smarty, tässä olen. Mitä aiot tehdä nyt?" Hän sanoi: "Siirrän kiveä. Se on tulppa. Ja kun vedän sen tulpan, vettä tulee." Hän vain käänsi kiven toiselle puolelle ja vesi valui ulos. Hän tuskin pääsi ulos kaivosta tarpeeksi nopeasti.

Tiedätkö, kun luin, mitä vanha ystäväni sanoi, ajattelin: se on oikein. Tässä ylösnousemus-sanassa on jotain, mitä emme ole vielä ymmärtäneet. Täällä on pistokoe, jos haluat, meidän on nostettava se ja selvitettävä, mitä sen alla on.

Katso uudelleen Paavalia. Mies olisin hurmoksissa ilosta, jos minulla olisi sellainen palvelutyö. Saan joskus ihmisiä, jotka sanovat: "Kirjoitit minulle kirjeen, se käänsi elämäni päinvastaiseksi." No, kiitän Jumalaa, että voin olla Hänen palvelijansa siinä... Mutta Paavali on kirjoittanut kirjeitä, jotka muuttivat miljoonia ihmishenkiä. :thumbup:

Nälkäiset ihmiset ovat lukeneet hänen kirjeitään ja löytäneet voimaa.
Janoiset ovat menneet ja löytäneet juotavaa.
Heikot ovat menneet ja löytäneet heistä voimaa.
Toivottomat ovat menneet ja löytäneet toivon.

Ihmiset, jotka olivat siteissään lopussa, alkoivat yhtäkkiä elää, koska tällä miehellä oli inspiraatiota. Silti hän sanoo: "huolimatta siitä, ette palvo minua. Olen ehkä kirjoittanut kirjeitä, olen saattanut herättää kuolleita, mutta anna minun kertoa sinulle jotain, mitä haluan tavoitella: haluan tuntea Hänet ja tavoittaa hänet elämässäni haluan tietää ylösnousemuselämäni." Näethän, millään muulla uskonnolla maailmassa ei ole ylösnousemusta. Tämä on Jumalan kruunaava ihme. Paavali rakentaa kuin pyramidi ylösalaisin kaikilla kirjeillään. Neljätoista, jos lasket heprealaiset hänen omakseen. Ja asettamalla heprealaiset huipulle, hän kääntää ne ympäri ja tasapainottaa ne hienossa kohdassa sanoen: "Kaikella, jonka olen sinulle antanut...

Jumalan armosta,
Jumalan majesteettisuudesta,
ennaltamääräyksestä, kaikesta tulevaisuudesta,
KAIKKI on tasapainotettu yhteen asiaan: Ylösnousemus.
Ja jos ei ole ylösnousemusta, jonka olette käyneet läpi, olette vielä synneissänne!"

No, mitä ainutlaatuista siinä on? Muut ihmiset olivat kokeneet ylösnousemuksen. Eikö Jeesus herättänyt ihmisiä kuolleista? Kyllä, hän teki. Koska Hän sanoi: "MINÄ OLEN :thumbup: ylösnousemus."

Ylösnousemus ei ole osa teologiaani, ylösnousemus ON PERSONA.

Paavali teki sen selväksi Apostolien tekojen 24. luvussa. Hän sanoi: Koska Jeesus nousi, kaikki nousevat.
Eräänä päivänä mies nosti salpaa ikään kuin... (tiedätkö, kuin joskus olisit avannut oven ja kaikki kaapissa oli pudonnut pois ja yrität saada sen takaisin, mutta jotenkin se ei onnistu, ja ajattelit , "Oi, minä annan sen mennä." Ja yhden ihmisen synnillä hän saastutti koko ihmissuvun. Yhden elämän saastuttaminen on huonoa, mutta miljoonien ja miljardien ihmisten saastuttaminen luomisesta lähtien...!? Sitten Newman sanoo hymnissään, joka ei ole aivan oikein: "Voi meidän Jumalamme rakastavaa viisautta, kun kaikki oli syntiä ja häpeää, toinen Adam..." Ei, ei sekuntiakaan. Jos on toinen, voi olla. Hän oli VIIMEINEN Adam. "Jumalamme rakastava viisaus, kun kaikki oli syntiä ja häpeää, viimeinen Aadam taisteluun ja pelastukseen tulee. Oi, viisainta rakkaus, sitä lihaa ja verta, joka Aadamissa epäonnistui."

En voi todistaa tätä, mutta olen varma, että Jeesus sanoi eräänä päivänä ikuisuudessa Isälleen, jonka sydän oli särkynyt maailmankaikkeuden synnin takia: "Isä, annatko minun mennä maan päälle ja näyttää heille, että voin elää siellä. lihana ja verenä ja olla täydellinen esimerkki pyhyydestäsi, voinko elää siellä ja totella sinua, vaikka helvetin portit tulisivat päälleni." Ja Hän haluaa meidän ajattelevan kuten Hän ajatteli, kuten Jumalan Sana sanoo: "Sellaisena kuin Hän oli, niin olemme me tässä maailmassa." Jumala odottaa minulta lihan ja paholaisen maailman tallaavan jalkojeni alle. tulen mustelmille. Tunteeni nousevat tai laskevat. Päiväni ovat tummia tai valoisia. Sen täytyy olla niin. Näin mestari meni...

Luin tänään, jossa Paavali sanoo: "Suru tuli ylleni." Luin Jeesuksesta, kun Hän meni puutarhaan ja siinä sanotaan: "Kun hän meni puutarhaan, hän oli suuressa hengessä." Älä anna paholaisen huijata sinua tunteillasi. Sinun asemasi Jumalan edessä ei muutu, koska tunteesi muuttuvat. Nousen eräänä aamuna, voisin valloittaa maailman kahdella sormella; Nousen seuraavana aamuna ja tunnen, että jos joku puhaltaisi päälleni, melkein kaatuisin. Tunteet ovat niin epävarmoja. Ne ovat niin arvaamattomia. Heille ei voi suunnitella kurssia. Jeesus sanoo, että minä olen ylösnousemus ja elämä.

Oi, rakastan, rakastan, rakastan ajatella vanhaa Parkeria, joka ei ehkä ole suurin saarnaaja, mutta varmasti suuri Englannin saarnaaja. Visualisoimalla sitä ylösnousemus aamua, jolloin kivi laitettiin haudan päälle... ja ne arvokkaat naiset... (Muista tämä: he olivat viimeisiä ristillä, he olivat ensimmäisiä haudalla). Ja tuo yksi kallis nainen, voitko kuvitella sen? Hän aikoi kantaa Jeesuksen ruumista, ja tiedätkö mitä? Jos se olisi ollut siellä, hänkin olisi tehnyt sen. Koska on aikoja, jolloin intollasi ja inhimillisellä rakkaudellasi voit tehdä asioita, joita et olisi koskaan voinut saada... hän olisi ottanut tuon ruumiin, jos olisi voinut. Mutta ei. Hän saapui sinne ja kivi oli siellä - juuri ennen kuin hän pääsi sinne, joka tapauksessa - ja sitten kiven päällä sinetti. Ja sitten sotilaat ja sitten lopuksi... Näen Saatanan sanovan: "En ole varma, pystynkö hallitsemaan tätä", ja sitten joku demoni sanoo: "Teidän majesteettinne, vieritetään maailman synti kiveä vasten. Nyt meillä on Hänet Kivi, sinetti, sotilaat, maailman synti." "No, en ole varma, pidämmekö Hänet vankina." Ja demoni sanoo: "Teidän majesteettinne, jos jokainen demoni asettaa olkapäänsä sitä kiveä vasten, meillä on Hänet nyt."... Kun kuulen Cape Canaveralin lähtölaskennan, ajattelen aina: Ystävä, olet kaksituhatta vuotta myöhässä. koska lähtölaskenta oli ylösnousemusaamu. Vanha Lucifer sanoo: "Meillä on Hänet nyt, pidä Hänestä kiinni. Meillä on kivi, sinetti, sotilaat, maailman synti, jokainen demoni. PIDÄ, PIDÄ, PIDÄ SITÄ, Mutta Pyhä Henki livahti sisään ja NOUSTI JEESUKSEN KUOLEISTA. Mistä tiedän, koska Roomalaiskirje kahdeksan sanoo niin. "Hänen Herran Henki, joka herätti Jeesuksen kuolleista."
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä