Nähdä... kuten olen nähnyt.

Kiitos Herralle

Nähdä... kuten olen nähnyt.

ViestiKirjoittaja iikku » 28.10.2025 16:57

Nähdä... kuten olen nähnyt. Lainattu Paul Ravenhillin sivulta joka on Leonard Ravenhill poika
saarnasta

" Psalmit 63:1,2

Elämme keskinkertaisuuden päivää, jolloin
olemme tyytyväisiä vain saavuttaessamme emotionaalisen huippumme kokouksessa.
Täydellinen sitoutuminen Jumalan asioihin vaihtuu pelkkää "myöntymistä" totuuteen.
Kun halumme Jumalaa kohtaan ei sisällä Jumalan tahdon tekemistä ja sen toteuttamista.

Mihin tämä kaikki johtaa?
Hengellisen todellisuuden puute - henkisen intohimon.

Psalmissa 63 Daavid huutaa erämaassa... (ei temppelissä ei valtaistuimella):

Daavidin virsi, kun hän oli Juudan erämaassa.
Jumala, sinä olet minun Jumalani, sinua minä etsin varhain; sinua minun sieluni janoaa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa."

Voimmeko nähdä hänen yksinäisyyteensä – hänen itkunsa syvyyden ja hänen kaipauksensa voiman?
Voimmeko nähdä hänen kykenemättömyytensä vallitsevassaa tilassa ja hänen päättäväisyytensä nähdä, kunnes hän löytää?
Tässä on jokaisen kristityn vastuu - lähetyskentällä tai kotimaassa, nuorella, vanhalla -

olemme vastuussa hengisen näkemyksemme kääntämisestä se maalliseksi todellisuudeksi.

Heillä on Etelä-Amerikassa sanonta, joka sanoo: "Eläminen ilman kärsimystä on kuolemaa ilman kunniaa."
Jos ei ole vahinkoa, jos ei ole haastetta, jos ei ole laajentumista, ei ole mitään kunniaa eikä täyttymystä .

Elämme aikaa, jolloin seurakunta etsii täyttymystä.
Me parannamme kaikkien vammat, todelliset ja kuvitellut; menneisyys, nykyisyys ja tulevaisuus.
Yritämme saada ihmiset tuntemaan olonsa hyväksi.
Puhumme "hyvästä minä kuvasta". Olemme vakuuttuneita siitä, että on surullista, jos jollain on huono minä kuva. Jumala auta meitä! Jumala armahtakoon meitä!
Tiedätkö, se ei ole siinä, mitä ajattelemme itsestämme .
Raamattu puhuu näystä Jumalasta!
Raamattu puhuu maailmasta ulkona!
Raamattu puhuu jostakin, niin maan päällä kuin taivaassakin!
Puhumme olennosta, joka on asetettu sopu sointuun Jumalan kanssa...
ja sitten emme ihmettele: "Olenko kaikki kunnossa, vai olenko kunnossa; olenko kunnossa, oletko kunnossa?"

Turhautuminen on maailman tila.

Turhautuminen on kirkon tila. Jos pääsemme keskustelemaan kahden kesken melkein kenen tahansa kanssa, on aina tämä elementti, "mitä minä haluaisin olla tai mitä olisin halunnut olla tai mitä haluaisin saavuttaa." Ja meillä on kaikki nämä ihmiset, jotka odottavat nuorena, odottavat ja pyörittelevät sormiaan ja peukaloitaan. Ja kun he ovat vanhempia, katsovat taaksepäin, mitä olisi voinut olla, mutta ei koskaan ollut. Ja sinun on kohdattava se, että yli 90 prosentilla nuorista se ei koskaan tule olemaan. Ja yhdeksänkymmentä-yhdeksänkymmentäyhdeksän prosenttia kristityistä ei koskaan elä nähdäkseen unelmansa, mutta ei siksi, että Jumala ei halua tehdä sitä.

Jälleen kerran muistutan teitä siitä, mitä Tozer tapasi sanoa: "Kun tulemme Jumalan valtaistuimen eteen, emme voi sanoa Jumalalle: 'Jumala, olisin halunnut saavuttaa maan päällä , omistaa, että olisin tuntenut sellaisen paikan, sellaisen tilan, sellaisen uskon tai palvelutyön tason..." tai mikä se onkaan. Emme voi sanoa sitä, koska Jumala kääntyy ja sanoo: 'Lapsi , annoin sinä kaikki mitä tarvitsit täyttääksesi kaiken, mitä olet nähnyt." Hän puhuu hengisestä visiosta. Jumala ei vaadi meiltä mitään, mitä Hän ei ole näyttänyt, antanut meille!

Meillä on paljon ihmisiä, jotka yrittävät välittää jotain, josta he ovat vain kuulleet. Prosessin oppiminen ei ole niin helppoa kuin luulemme. Olette kaikki kuulleet kuuluisan sanonnan, että saarnaajan tekeminen vie "kaksikymmentä vuotta," koska kestää niin kauan ymmärtää ja nähdä, mitä Jumala haluaa meidän näkevän.

Katso Jobia, katso kaikkea, mitä hänen täytyi käydä läpi, kunnes lopussa hän sanoi: "Herra, minä olin kuullut, mutta nyt, nyt minun silmäni näkevät." Tähän Jumala haluaa meidät viedä.
Puhun henkisen näkemyksen siirtämisestä ympäröivään luontoon.
Puhun tiedosta, että Jumala on antanut meille ilmoituksen Hänen totuudestaan. Jotain, jonka Hän haluaa meidän omistavan. Meillä on oma vastuu nähdä .

Daavid aloittaa tästä sanoen: "Oi Jumala, sinä olet minun Jumalani." Sinun on aloitettava sieltä.

Muistan, kun menin ensimmäisen kerran lähetyskentälle. Siellä oli Jumalan mies, jolla oli monia, monia kokemuksia. Herra oli todella käyttänyt häntä vuosien ajan. Eräänä päivänä hän tuli ja puhui ja sanoi: "Sinun nyt, Paavali, sinun on tultava paikkaan, jossa voit sanoa: "Tämä on minun Jumalani. Tämä on Jumala, joka puhuu, ja Jumala, joka tukee sitä, mitä teen." Tämä ei ole vain Raamatun Jumala. Tämä ei ole vain kirkkohistorian Jumala. Tämä ei ole vain pyhien oppien Jumala. on minun Jumalani ja voi sanoa: "Minä tiedän, että minun Jumalani on kanssani."

Ehkä yksi asia, joka puuttuu 1900-luvulta, on tieto siitä, että Jumalalla on täydellinen auktoriteetti. En voi sanoa: "Jumalani" ja sitten tehdä oma tahtoni. Sen täytyy olla "Jumalani, sinun valtakuntasi tulkoon". Ja todetta monta kertaa, jotenkin alitajuisesti, että se on:
"Jumala, valtakuntani tulkoon.
Jumala, minun ideani, suunnitelmani, tarkoitukseni, toiveeni toteutuvat.
Herra, siunaa minua . Herra kulkee kanssani . "

Elämme niin rakenteellista aikaa. Muistan, kun suuri opetuslapsi liike alkoi. Ihmiset luulivat löytäneensä salaisuuden - "Otamme nämä ihmiset, jotka eivät tiedä mitään, ja opetamme heille kaiken, mitä tiedämme, ja kirkko menee eteenpäin kuin 'talo olisi palamassa'." Se ei toimi sillä tavalla - se ei ole tapa, jolla Jumala valitsee tehdä sen.

Joka kerta kun menen ulos, huomaan tämän: ihmiset menevät kirkkoon, edessä oleva henkilö sanoo: "Tämä on totta ja tämä on totta ja tämä on totta" ja kaikki sanovat: "Voi, eikö niin. Aamen. niin raskasta." Ja sitten jossain linjassa hän sanoo jotain, mikä ei ole totta, ja kaikki sanovat: "Voi, kyllä. Amen." Tiedät, ettei erottelukykyä ole.

Ja niin, Daavid alkaa sanomalla: "Oi Jumala, sinä olet minun Jumalani.
Kaikki, mitä Jumala on, olet sitä minulle. En katso mihinkään muuhun suuntaan."
Ja hän on erämaassa kirjoittaessaan tätä. "Varhain minä etsin sinua." Se on ensimmäistä kertaa viisasta, mutta myös... elämän prioriteettien suhteen. Ennen kuin mitään muuta tulee... Jumala!

Jos aiomme elää merkityksellistä kristillistä elämää, meidän on tultava siihen. Onko Jumala minun todellisuuteni, vai onko tämä maailma minun todellisuuteni?
Siksi ihmiset menevät lähetyskentälle ja pyyhitään pois.
Siksi kulttuurishokki ja henkinen kulttuurishokki ja kaikki
nuo asiat pyyhkivät ihmiset pois.
Siksi ihmiset tässä maassa tulevat kirkkoon ja koettelemusten, kiusausten ja vaikeuksien aikoina he kuihtuvat ja kuolevat.
He eivät ole koskaan tulleet tähän. Ikuinen prioriteetti on Jumala .

Daavid jatkaa:

"Minun sieluni kaipaa sinua kuivassa ja janoisessa maassa, sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa"
Daavid koki Jumalasta.
Joku sanoi: "Kun pääsemme elämän loppuun, meillä jokaisella on oma Raamattumme." On sanoja, jotka sanovat Herra on antanut minulle, joita Hän ei antanut hänelle. On kohtia, joista on tullut merkityksellisiä; on säkeitä, jotka on nostettu elämässäni kylttipylväiksi. Isä kertoi eilen - ehkä voin toistaa tämän - onnettomuudesta, kun hän oli palavassa hotellissa ja hyppäsi ulos ikkunasta, törmäsi maahan, mursi monia, monia luita. Lääkäri tuli ja peitti hänet ja sanoi, että hän kuolee. Isä veti lakanan alas ja sanoi hänelle, ettei hän kuole. Ja seurakunnan pastori tuli ja oli siellä ja kasvonsa valkoiset kuin lakana, kello neljä aamulla sängyn päässä. Isä sanoi: "Tiedätkö, Jumala antoi minulle kaksi kainalosauvaa kävelläkseni pois tästä tilanteesta." Hän sanoi: "Jumala sanoi minulle kaksi asiaa: 'En kuole, vaan elän' ja 'Jumalan Hänen tiensä on täydellinen." Hänellä oli siis kaksi asiaa, jotka saattaisivat hänet pois tilanteesta. No, hän ei ole unohtanut niitä vielä, eikä hän varmasti koskaan unohdakaan. Tiedätkö, on asioita, jotka Jumala antaa meille - ne ovat meidän ikuisesti.

On sanoja, jotka Jeesus puhui opetuslapsille ja joita katsomme taaksepäin ja sanomme: "Eikö olekin kaunista." Mutta jos olet koskaan kuullut Hänen sanovan, että olet paikassa, jossa todella todella tarvitset sitä: "En koskaan jätä sinua enkä koskaan hylkää sinua", se on jotain, johon palaat päivästä toiseen... se kasvaa, kunnes viimein se hallitsee koko elämää. Hän ei koskaan jätä minua !
Ei ole väliä missä olen. Ei ole väliä, onko minulla rahaa vai ei
onko minulla terveyttä vai ei.
Ei haittaa vaikka maailma romahtaa.
Hän on luvannut, ettei hän koskaan jätä minua. Kävelen Hänen kanssaan! Ja tästä on kyse. Kävelen Hänen kanssaan - Jumalani.

Daavid sanoo: "Haluan nähdä sinun voimasi ja haluan nähdä sinun kirkkautesi,"sinua halajaa minun ruumiini kuivassa ja nääntyvässä, vedettömässä maassa
Todennäköisesti yksi suurimmista kirouksista kirkolle on se, että olemme siirtäneet kaiken kristillisen kokemuksen rakennukseen. :think: Ehkä olen sanonut ennenkin, mutta nykyään on lähetyskenttiä, jotka ovat pahempia kuin sukupolvi sitten. Ne ovat pahempia kuin kaksituhatta vuotta sitten, kun Jeesus tuli, koska aivan kuten Jumala toimii elämästä elämään, usko uskoon, kunnia kirkkauteen, niin vihollinen toimii. Ja jokainen synti ja jokainen sairaus ja jokainen kipu ja jokainen murhe ja jokainen kieroutunut asia ja jokainen loukkaantuminen ja jokainen turmeltunut asia lisätään pimeyden painoon, sorron painoon, joka peittää kansakunnan. Ja niin, me puhumme kristinuskosta ja me puhumme niistä heimoista ja niistä maista, joihin meidän täytyy mennä ja hallita maailma ennen kuin Herra tulee, ja jos suotte anteeksi sanomani, suuri osa siitä on hölynpölyä. Kun pääsemme käytännön asioihin, katsokaa Etelä-Amerikkaa. Mikä on evankeliumin syvällinen tunkeutuminen muutamaa maata lukuun ottamatta? Voiko kukaan kuvitella, mitä on puhua ihmisille, jotka vain katsovat sinua. Älä koskaan hymyile. Älä koskaan muutu. Tiedätkö, kaikki teoriamme kaatuvat kiireessä.

"Kuivassa ja janoisessa maassa." Tämä on maa, jossa kuolema valloittaa ja kuluttaa kaiken ennemmin tai myöhemmin . Jos menemme jollekin noista lähetyskentistä, jossa vallitsee sellainen hengellinen ilmapiiri, joudumme automaattisesti sen valtaan, ellei sisällämme ole suurempaa Jumalan voimaa. Onko nyt helppoa tehdä Jumalan työtä vai eikö ?

Tämä maailma navasta napaan on autiomaa. Jopa niin kutsutut kristityt maat ovat enää aavikkopaikkoja.
Mene Eurooppaan, josta uskonpuhdistus alkoi.
Mene Saksaan, Englantiin tai edes tänne. Olemme pitäneet muodon, olemme pitäneet perinteitä. Tiedätkö mikä on viimeinen kuolema? Muoto, perinne. Ehkä se on kuin sieni. Se kasvaa sitä enemmän, kun sisällä on enemmän kuolemaa. Se ei kuole; se kasvaa kuolemalla. Ja niin meillä on kaikki kaavake; meillä on kaikki perinteet, mutta siinä ei ole kovin paljon olemusta.
Ei ole paljon elämää.
Ei ole paljon visioita.

Okei, miten pääsemme sinne? No, tällä sitoumuksella päästään perille. Ei ole olemassa sellaista asiaa kuin vastaus mitoissa. Joku sanoi, ettei ole mitään pahempaa kuin joku, joka tekee Herran työtä antaen itsensä jossain määrin Jumalalle. Emme tietenkään tee tätä tietoisesti; teemme näin alitajuisesti.
Sitä kutsutaan terveydestämme huolehtimiseksi.
Sitä kutsutaan käytännöllisyydeksi.
Sitä kutsutaan vastuuksemme perhettämme kohtaan.
Olen nähnyt ihmisiä, jotka aikoivat mennä lähetyskentälle, mutta sanoivat: "No, me vain jäämme tänne hetkeksi ja menemme naimisiin... ja sitten kun vauvamme syntyy, me Tulemme lähetyskentälle. Sellaiset ihmiset eivät koskaan selviä. jos Jumala kutsuu minut tänään, milloin Hän odottaa minun kutsuvan minua vastata? :think:

Jos kuulet Jumalan äänen, se on aina tänään Hänen kanssaan. Hän ei koskaan kerro minulle, mitä Hän aikoo pyytää tai vaatia minulta ensi vuonna tai kuuden kuukauden kuluttua tai edes huomenna. Ainoa tapa on sanoa: "Kyllä, Herra. Herra, sillä ei ole väliä mitä joku sanoo." On paljon neuvon antoa, joka päätyy ihmisten neuvojen kysymiseen, kun tiedämme jo, mitä he aikovat kertoa meille.

Joku puhui elämästä kuin nappulasta, ja sinä sanot: "No, minä tiedän, että voin voittaa. Joten annoin vastustajani ottaa tämän nappulan ja sen nappulan ja toisen nappulan, ja sitten minä voitan." Mutta yhtäkkiä huomaat, ettei sinulla ole tarpeeksi palasia jäljellä! Tiedätkö, sitä tapahtuu meille koko ajan henkisesti puhuen. Jumala ei halua lapsia! Hän haluaa miehiä.
Mies on joku, joka ei haaveile tulevaisuudesta.
Mies on joku, joka voi ottaa päivän ja kohdata päätökset ja vaatimukset ja astua elämään.

"Minun henkeni", Daavid sanoo, "pitkä, pitkä, pitkä." - Jos se on vain henkinen asia, se ei mene kovin pitkälle. Se ei mene kovin pitkälle. "Minun lihani on pitkä." Se on jotain, joka menee yli mieleni. Se on jotain, jota en voi pitää sisällään. Se on siellä, enkä pääse siitä eroon. Minun lihani kaipaa... Jumala, minun täytyy nähdä,
kuten olen nähnyt lupauksissasi,
niinkuin olen tuntenut hengessäni,
kuten olen kuullut sinun elävöittävän sitä sanoman kautta seurakunnassa,
kuten minä olet kuullut sen palvelijoidenne suusta.

Kuten olet tehnyt siitä minulle totta. "Minun lihani on pitkä." Ei minun sieluni kaipaa, ei minun henkeni, vaan minun lihani kaipaa. Tämä maallinen osa minua haluaa nähdä iankaikkisen Jumalan - nähdä ikuisen Jumalan tekevän tekojaan.

Jumala haluaa kansan, joka on saanut näyn ja sanoo "Jumala, niin kuin minä olen nähnyt, niin minä näkisin" tässä maassa ilmentymänä.
Jeesus tuli tekemään Jumalan töitä.
Varhaisseurakunta teki Jumalan tekoja.
Se ei ole kirjallinen tieto Jumalasta, joka puuttuu nykyään. Jumalan teot puuttuvat. Tähän Jumala haluaa johtaa meidät; tämä on se, mitä Jumala haluaa meidän jokaisen elämässä. Hänellä on tarkoitus. Hän tunsi meidät kaikki jo ennen maan perustamista. Siellä on kutsu. Eikä se ole vain joku muu. Edelleen täytyy olla suuria muuttumista ja luopumisia, jos aiotaan saavuttaa suuri tehtävä Jumalassa.

"Herra, kuten olen nähnyt." Luulen, että olen sanonut kaiken, ja lopetan tähän. Kun Franciscus Assisilainen kuoli, hänen opetuslapsensa koneistivat prosessin ja perustivat fransiskaanien ritarikunnan rakenteen, ja siellä oli yksi mies, joka ei nähnyt totuutta eikä hän joutuisi kuriin, jota he yrittivät laittaa hänelle. Ja lopuksi se, joka oli vastuussa, sanoi tälle henkilölle:

Ihminen saa sanoa mistä tykkää.
Olosuhteet voivat sanoa mistä pitävät.
Ainoa asia, josta Jumala on kiinnostunut, ovat ihmiset, jotka ovat kuulleet "toisen äänen" jotka kuulevat ja tottelevat sitä sulkee kaiken muun pois.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä