"Mikä on totuus?"

Rakentavaa luettavaa

"Mikä on totuus?"

ViestiKirjoittaja iikku » 31.10.2025 18:18

"Mikä on totuus?"
Johanneksen evankeliumi 18:38

Totuuden persoonallisuus on kristinuskon suuri ilmestys, minä olen... Totuus . Herramme on sanonut olevansa kokonaan totuus , jotta voisimme kääntyä hänen lausuntojensa puoleen kuin oppikirjaan ja varmistaa asioita; on olemassa aloja, kuten tiede, taide ja historia, jotka ovat selvästi ihmisen alueita, ja tietomme rajojen on jatkuvasti muuttuva ja laajennettava; Jumala ei koskaan rohkaise laiskuuteen. Kysymys ei ole, onko Raamattu sopusoinnussa modernin tieteen havaintojen kanssa? Vaan, auttavatko modernin tieteen havainnot meitä ymmärtämään paremmin Raamatussa on ilmoitettuja totuuden asioita?

Raamatulla on jälleen paljon sanottavaa puheen totuudesta, esim.: "Puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa" (Ef. 4:25): mutta tämä näkökohta, niin tärkeä kuin se onkin, ei ole se, mitä Herramme tarkoittaa sanoessaan: "Minä olen... Totuus". On kuitenkin hyvä, pitää mielessä ihmissydämen petollisuuden ja kavaluuden , että muistamme sen.

Pahan suovin aikein kerrottu totuus voittaa kaikki keksimäsi valheet.

Eikä kukaan meistä koskaan pääse pidemmälle kuin kuulee varoituksen siitä, että valehtelevat huulet ovat Herralle kauhistus. Mutta emme olisi tarvinneet Raamattua, Pyhän Hengen valaistusta tai itse Herraamme tulemaan kertomaan meille näistä asioista, oma inhimillinen viisauttamme ja kekseliäisyytemme oli sen opettanut meille.

1. Totuus ruumiillistui

Ja sana tuli lihaksi, mikä ei tarkoita ainoastaan ​​Jumalan mielen ilmaisua, vaan myös Jumalan mielen ilmaisua ihmiseksi tulleena . Jumala antoi viimeisen ilmoituksensa Jeesuksessa Kristuksessa; sitten hän pani käyntiin prosessit koko ihmiskunnan uudelleen järjestämiseksi. Jeesus Kristus on totuus, lihaksi tullut totuus; Kristuksessa oleminen tarkoittaa, että uudestisyntymisen ja pyhityksen kautta tuo totuus voi toteutua, niin että kuolevaisessa lihassani ilmenee se, mikä on helposti tunnistettavissa myös Jeesuksen elämäksi.

Meidän on liityttävä totuuteen. Se ei ole epämääräinen päämäärä , johon kehitymme enemmän tai vähemmän sokeasti, vaan kasvamme kaikessa häneen. On vaara nähdä totuus ja totuus selvästi mielellämme, kun taas elämä ja luonne jäävät surkeasti jälkeen . Kuka ei kristillisessä työssä ole kohdannut selkeyttä sanallisessa opissa, lähes diktaattorimaista selkeyttä, ja vääriä, melkein täysin vääriä, asenteita elämässä ja käytöksessä? Se, joka tekee totuuden, tulee valkeuteen ( Joh. 3:21). Jokainen, joka on totuudesta, kuulee minun ääneni (Joh. 18:37). ... Että me tunnemme hänet, joka on totuus, ja me olemme hänessä, joka on totuus, hänen pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa (1. Joh. 5:20). Nämä kohdat tekevät selväksi, että totuudessa oleminen viittaa luonteen tilaan. Paljon on kirjoitettu siitä, kuinka Herramme puhui niin yksinkertaisesti, että kuka tahansa ymmärsi, ja unohdamme, että vaikka onkin totta, että tavalliset ihmiset kuuntelivat häntä mielellään, kukaan, eivät edes hänen omat opetuslapsensa, ymmärtäneet häntä ennen ylösnousemusta ja Pyhän Hengen tulemista. Syynä tähän on se, että puhdas sydän on totuuden mukainen olemisen olennainen vaatimus. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan .

Totuus tulkittuna

Yksikään Raamatun profetia ei ole omin avuin tulkittavissa. ( 2. Piet . 1:20) :thumbup:

Emme koskaan jää ilman ilmestystä, jolla ei ole tulkintaa Raamatussa. Ilmestystä tarvitsee vastaavan Raamatun sanan ilmestyksen tulkitsemaan sitä. Aivan kuten Jeesus Kristus on Jumalan lopullinen ilmestys , niin Raamattu on lopullinen ilmestys, joka tulkitsee Häntä. Herramme Jeesus Kristus ( on Jumalan sana ) ja Raamattu sitä seuraava todiste) ne seisovat tai kaatuvat yhdessä, niitä ei voida koskaan erottaa ilman kohtalokkaita seurauksia. Raamatun sanat, ellei niitä tulkita Jumalan sanalla , ovat pahempia kuin elottomat, ne tappavat (2. Korinttilaisille 3:6). Mutta kun ihminen syntyy ylhäältä ja kohoaa sen alueen ilmakehään, jossa Herramme asuu, Raamatusta tulee sen synnynnäinen ilma, sen sanoista tulee kaikkivaltiuden aarreaitta, sen käskyt ja profetiat tulevat eläviksi, sen rajattomat horisontit vahvistavat sydämen ja mielen uuteen tietoisuuteen, sen lohdutus psalmeissa, rukouksissa ja kehotuksissa ilahduttaa koko ihmistä. Ja ennen kaikkea, Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta tulee täysin ihana, hänen valossaan me näemme valon, hänessä meistä tulee uusia luomuksia. Hän, joka on Jumalan sana, paljastaa meille Jumalan ilmestyksen, kunnes sanomme pyhässä hurmiossa: "Pidän käsissäni" Jumalan ajatusta .

Tarvitaan lopullinen muutoksen haku, ja sellainen löytyy Raamatusta. Kyse ei ole Raamatun erehtymättömyydestä, se on sivukysymys, vaan Raamatun lopullisuudesta. Raamattu on kokonainen kirjasto... antaa meille lopullisen tulkinnan totuudesta, ja Raamatun erottaminen tästä yhdestä korkeimmasta tarkoituksesta tarkoittaa vain kirjan olemassaoloa eikä mitään muuta; ja lisäksi, Herramme Jeesuksen Kristuksen erottaminen Raamatussa annetusta ilmoituksesta tarkoittaa kaiken sellaisen hylkäämistä, jättämistä, joka on avoin kaikille epäuskon epäkunnioittaville muunoksille.

Totuus on itse Herramme; koko totuus on inspiroitunut Pyhä kirja, joka tulkitsee totuutta meille; eikä mikään muu kuin totuus ole kuin Pyhä Henki, totuuden Henki , joka tehokkaasti uudestisynnyttää ja pyhittää meidät ja ohjaa meidät kaikkeen totuuteen :thumbup: :clap:

Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä