Lähdetkö ulos tietämättäsi minne?

Rakentavaa luettavaa

Lähdetkö ulos tietämättäsi minne?

ViestiKirjoittaja iikku » 16.01.2026 18:09

Lähdetkö ulos tietämättäsi minne? - Chambers, Oswald

Abraham. . . hän lähti tietämättä, minne oli saapuva. Heprealaiskirje 11:8

Se pätee joko tyhmään tai uskolliseen sieluun. Yksi vaikeimmista opetuksista on tämä, jonka Abrahamin elämä tuo esiin. Hän erosi kaikista omista tavoistaan ​​tarkastella asioita ja hänestä tuli hullu maailman silmissä . :think:

1. Ulos erossa muusta Jumalan luo

Mutta Herra sanoi Abramille: Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan. ( 1.12:1 )

Oletko ollut tuolla tavalla ulkona? Jos olet, looginen väite ei ole mahdollista, jos joku kysyy, mitä olet tekemässä. Oletetaan, että sinulta kysytään, miksi olet tässä yliopistossa, et tiedä, eikä sinun pitäisi tietää. Yksi kristillisen työn suurimmista vaikeuksista on, että kaikki sanovat nyt, mitä odotat tekeväsi? Et tietenkään tiedä mitä aiot tehdä. Ainoa asia, jonka tiedät, on, että Jumala tietää, mistä on kyse. Ero Jumalasta on ensimmäinen ominaisuus, joka erottaa Jumalan ruoasta, on vaatteista, rahasta ja seuraavasta askeleesta. Se on luopumista kaikista sukulaisistasi ja kotisi tavoista katsoa asioita,toisin ilman mitään näkyvyyttä, mutta olen täysin varma siitä, että olet olet Jumalassa
Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa,.1Piet. 4:12 Aina kun olet ollut uskollinen Jumalalle, et tiedä, että olet ollut uskollinen ennen kuin se on osoitettu, ja sanot miksi, en koskaan ajatellut sitä koetuksella. Vasta katsomalla taaksepäin huomaat

Meidän on jatkuvasti tarkistettava suhtautumistamme Jumalaan ja katsottava, onko aika irtautua hetki ulosmenosta, pois kaikesta, täysin Jumalaan luottamista. Tämä asenne pitää meidät ikuisessa ihmeessä . Tiedämme Jumalan, ja tiedämme, että hän on yliluonnollinen Jumala , joka tekee ihmeitä, ja asenteemme on lapsellinen hämmästys, emme tiedä mitä Jumala aikoo tehdä seuraavaksi. Lapsi näkee jättiläisiä siellä, missä näemme vain historiallisimmat asiat . Jeesus sanoi . . . Paitsi sinä. . . Ryhdy pieniksi lapsiksi . Joka aamu herätämme se on oleva ulkona oleilua, rakentamassa luottamusta Jumalaan. Sentähden minä sanon teille: älkää välittäkö hengestänne, mitä syötte tai mitä juotte; älkääkä kuitenkaan miettikö kehoanne, mitä pukeudutte, eli mitään, mitä olette miettineet ennen kuin menitte ulos. Ennen kuin lähdet ulos, mietit elämääsi, mitä sinun pitäisi tehdä huomenna, mutta nyt kuulut Jeesuksen Kristuksen päämiehen joukkoon ja etsit ensin Jumalan valtakuntaa ja hänen vanhurskauttaan.

2. Antaudu Jumalalle

Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi (1.Moos 12:2 )

Hänelle merkitsi enemmän antautuminen Jumalalle tehdäkseen suuren asian kuin suuren asian luovuttamista Jumalalle. Meidän on luovuttava 12 pienestä käsitteestämme valtavan paljastuksen saamiseksi, joka salpaa henkeämme. Olenko esimerkiksi tarpeeksi nöyrä hyväksymään sen valtavan paljastuksen, että kaikkivaltias Jumala , Herra Jeesus Kristus ja Pyhä Henki tulevat ja asettuvat luokseni? (ks. Joh. 14:23). Luovutanko omasta arvoistani niin täysin , että lähden pois kaikista omista ajattelu tavoistani ja annan Jumalan tehdä juuri niin kuin hän haluaa? Uhri tarkoittaa Raamatussa , että annamme Jumalalle sen, mitä meillä on kokonaan itsemme; se on palvonnan hienoin muoto.

Uhrautuminen ei ole asioista luopumista, vaan sen antamista Jumalalle ilolla, mitä meillä on. Olemme madaltaneet alas ajatusta antautumisesta ja uhrautumisesta, olemme poistaneet sanoista elämän ja tehneet niistä jotain surullista, väsyttävää ja halveksittavaa; Raamatussa ne tarkoittavat aivan päinvastaista. Jumalalle antautuminen tarkoittaa oman merkityksettömyyteni surkean tunteen antautumista. Olenko valmis luopumaan tuosta vähäsen järkevyydestä suuresta suuresta ideasta, joka Jumalalla on minua kohtaan? Olenko valmis luopumaan siitä tosiasiasta, että olet tietämätön , hyödytön, arvoton, liian mukautuvainen ihminen? silloin on enemmän esteitä Jumalien työlle, koska ihmiset takertuvat arvottomuuden tunteeseen ja omahyväisyyteen. Kuka minä olen? Välittömästi mielen suuntaus on sanoa no , minulla ei ole ollut koulutusta; en aloittanut tarpeeksi pian. Olenko valmis luopumaan kaikesta ja luovuttamaan Jumalalle ? Mennä lihallisesta mielestä hengelliseen ? Tyhmä Kristuksen tähden ?

Abraham antautui kokonaan yliluonnolliselle Jumalalle . Onko sinulla käsiinsä kaikkivoipainen Jumala ? Eikö, tiedätkö mitä Jumala aikoo tehdä? Etkö voi tietää, mutta uskot Häneen , ja siksi hän voi tehdä mitä haluaa. Onko Jumala yrittänyt tuoda elämääsi sitä tosiasiaa, että hän on yliluonnollinen, ja oletko kysynyt Häneltä, mitä hän aikoo tehdä? Hän ei koskaan kerro sinulle. Jumala ei kerro meille, mitä hän aikoo tehdä, hän paljastaa sinulle, kuka Hän on (vrt. Joh. 14:12,13). Uskotko ihmeitä tekevään Jumalaan ja alistutko antautumaan hänelle? Uskotko sinä pyhyyteen ja Jumalaan? Usko tottelevaisuuteen ja Jumalaan? Oletko mennyt antautumaan Jumalalle, kunnes olet yllättynyt kaikesta, mitä Hän teki? Kukaan ei ole yllättynyt siitä, mitä Jumala tekee, kun hän kerran uskoo häneen. Onko sinulla yliluonnollinen Jumala vai sitotko Hänet oman mielesi ajatuksien mukaan? Me erehdymme enimmäkseen antautumisen linjalla, omahyväisyydellä, jatkuvassa muistutuksessa, jonka annamme Jumalalle , että olemme pieniä ja ilkeitä. Olemme paljon pahempia kuin pieniä ja ilkeitä: Jeesus sanoi, ettet voi tehdä mitään ilman minua . Antakaamme kaikki ajattelu itsestämme toisarvoisiksi antakaamme itsemme luottavaisesti Jumalan puoleen ja lähtekäämme ulos kuin lapset.

3. Ulkona pyhityksessä Jumalalle

Niin Abraham meni, niinkuin Herra oli hänelle puhunut. (1. Moos. 12:4) pyhitys tarkoittaa lähtemistä, kuten Jumala on meille käskenyt. Mennäänkö sen linjan mukaan, jonka Jumala on meille kertonut asioissa, joita olemme sanoneet ja ajatellut,Raamatun kirjeen kirjoituksessa, vaikeuksissa oleville ihmisille, rukouksessa ? Jos kyse on omasta henkilökohtaisesta pyhityksestämme , laittakaamme Jumala itsemme ja vaikeuden väliin. Herramme ei nuhtelenut opetuslapsiaan virheistä , vaan siitä, että heillä ei ollut uskoa. :think:

Kaksi asiaa, jotka hämmästyttivät meitä, olivat vähäinen usko ja suuri usko kyseessä. Usko on sitä, mitä Jeesus Kristus voi tehdä, ei usko itseensä, ja kaikki, mitä Hän voi tehdä, on vähemmän kuin hän itse. Oletetaan, että jumala on se jumala, jonka tunnemme hänen olevan, kun olemme häntä lähimpänä, mikä järjetön huoli onkaan! Ajattele tämän päivän jäljellä olevien tuntien on sanoin kuvaamatonta ihmettä ja ajattele kuinka helposti voimme sulkea Jumalan suoraan hänen universumistaan ​​oman päämme logiikan, hermomme tempun avulla, kun muistamme, kuinka olemme rajoittaneet häntä menneisyydessä, karkotimme hänet heti pois, ja annamme vanhan raakimisen, raivauksen tulla sisään, kunnes olemme häpeäksi Jeesuksen nimelle . Mutta kun asenteemme on jatkuva riippuvuus Jumalasta , niin elämällä on sanoin kuvaamaton viehätys, mikä myös tuo tyydytystä Jeesukselle Kristukselle.

Meidän on opittava luopumaan kaikesta, pois vakaumuksista, uskontunnustuksista, ym ulkoisista kokemuksista , kaikesta, kunnes uskomme suhteen meidän ja Jumalan välillä ei ole mitään muuta välissä.
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä