Ei yli sen, mikä kirjoitettu on

Rakentavia kirj...

Ei yli sen, mikä kirjoitettu on

ViestiKirjoittaja iikku » 23.01.2026 14:00

"Ei yli sen, mikä kirjoitettu on" (1.Kor.4:6).

Monen uskonnollisen ihmisen ongelmana on lisäysten tekeminen Raamattuun. Rabit tunnetusti lisäsivät lukuja, sanontoja ja perinteitä Jumalan sanaan. siitä oli jotain sellaista ongelmaa, että Jeesus sanoi: "Ja niin te olette tehneet Jumalan sanan tyhjäksi perinnäissääntönne tähden.... turhaan he palvelevat minua opettaen oppeja, jotka ovat ihmiskäskyjä" (Matt.15:6,9). Tiedostaan ​​ennen, hän ei ole unohtanut, että lakiin oli kiinnitetty selvä käsky: "Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan. " (5.Moos.4:2). (Tämä ohje toistetaan 5.Moos.12:32, Sanal.30:6 ja Ilmestyskirja 22:18-19).

Sensijaan, että seurakunta olisi oppinut juutalaisten virheistä, se jatkoi samaa trendiä lisäten kaikenlaisia ​​asioita alkuperäiseen sanaan. Nämä lisäykset ovat tunnustaneet perinteistä, kirkkoneuvostojen päätösstä, apokryyfikirjoista. On myös olemassa kultteja, jotka asettavat omat kirjoituksensa samaan arvoon tai korkeammalle kuin Jumalan sana. Lisää huolestuttavampaa on suuntaus, mikä on kehittynyt kolmenkymmenen vuoden aikana evankeelisissä suunnissa; on alettu ottamaan mukaan saarnaajien profetioita, unia, näkyjä ja lausuntoja. Monet lausunnot ovat mielettömiä ja ristiriidassa Raamatun kanssa, mutta se ei näytä huolestuttavan uskovien sukupolvea, joka on tottunutnielemään kaiken, mitä syötetään, ilman minkäänlaista arvostelua tai hengentuntemusta. Mutta onko Raamattu täydellinen, ja onko uudistuksen kaiutuksella: "sola scriptura" (vain kirjoitukset) mitään asiaa koskevaa? Meidän on käännyttävä Raamatun puoleen etsien vastausta.

Kuten näemme edellisestä, Raamattu kieltää lisäämästä siihen mitään. Tuo käsky toistetaan alussa (Viides Mooseksen kirja) keskellä (Sananlaskut) ja Raamatun lopussa (Ilmestyskirja). On mielenkiintoista, että se toisilla Raamatun pääalueella. (Laki, runolliset kirjat, epistolat ja profeetalliset kirjat).

Juudas sanoo: "...tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kertakaikkiaan on pyhille annettu" (Juud.3). Sana “usko” tulee totuudesta, jota uskovat pitävät “oppina”. Se oli annettu “kertakaikkiaan”, joka tarkoittaa, että siihen ei lisätä eikä sitä muuteta. Siten tuo totuus, joka annettiin Raamatun kirjoittajille on täydellinen ja lopullinen. Hebrealaiskirje alkaa lausunnolla: “...on puhunut meille Pojan kautta”. Vanhassa Testamentissa hän puhui monella eri tavalla monien eri astioiden kautta, mutta hän on puhunut. Hän ei jatka puhumista eikä hän enää esille mitään uutta asiaa eikä muutosta. Sen mitä hän halusi sanoa, hän sanoi Poikansa kautta, ja se on talletettu kirjoituksia, ja meidän osamme on vain totella sanaa. Ajatus, että joku olisi niin erikoisessa asemassa, että hän saisi ottaa vastaan ​​jotain, jota Jumala ei antanut Pojalleen tai apostoleille on suorastaan ​​röyhkeilyä. :thumbup:

Kun me lisäämme kirjoituksiin omia uniamme, perinteitämme ja ideoitamme, me itse sanomme Paavalia valetelijaksi, kun hän sanoo: "Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikille Jumalan tahtoa" (Apt.20:27). Tämä ei tarkoita sitä, että kaikki tieten ja kaiken Jumalan tiedon, mitä, tarvitaan elämään ja iankaikkuuteen, se ilmoittaa niiden kautta, jotka Hän vaan valitsi määrätä Raamatun kirjoitukset.

Ei ole yllättävää, että sellaiset lisäävät omia ideoitaan, koska he näkevät itsensä Paavalin ja muiden apostolien yläpuolella. Kuitenkin on yllättävää, että niin monet uskovat nielevät sen hölynpölyn, jota nuo väärät profeetat ja opettajat työntävät. pitää, että ei ole väliä, vaikka se olisi aivan ristiriidassa Raamatun kanssa; ensiksikään ihmiset eivät tunne Raamattuaan ja ovat siten alttiita eksytykselle. Toiseksi ihmisiä eksytetään, koska he ovat korottaneet nuo miehet asemaan, jossa heidän sanojaan säädetään Jumalan sanana. Ei ole enää vain Paavi, joka väittää olevansa erehtymätön, vaan joka toinen saarnaaja on langennut samaan paulaan ja väittää puhuvansa Jumalan puolesta ja olevansa erehtymätön. :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Kun nämä viimeisten päivien profetiat, unet ja “sanat” ovat ristiriidassa Raamatun kanssa, niin joko profetta tai Raamattu on väärässä. Voitko kuvitella miehen röyhkeyttä, julistaa, että Raamatussa on virhe ja Jumala on hänelle ilmoittanut totuuden? :crazy:

Eräs monista ristiriidan esimerkeistä on uusi oppi, joka väittää, että Jumala valmistaa superuskovia viimeisinä päivinä ja heillä on suurempi voima ja voitelu, jollaista ei ollut edes apostoleilla. Nämä ihmiset jakavat maailman laajuista herätystä, jonka kautta tulee yli miljardin osallistuja Valtakuntaan. Mutta Raamatun versio lopun ajasta on täysin erilainen ja ennustaa suurta luopumusta (2.Tess.2:3, 1.Tim.4:1), ja että ihmiset elävät kaikenlaisissa synneissä, ovat itserakkaita, hakevat nautintoja ja rahaa ja heillä on jumalallisuuden ulkokuori, mutta ei Jumalan voimaa. (2.Tim.3:1-5).

Usein näissä tulee esille todellisen totuuden puute hyvin raamatun tarkasti tuntevalle. Ajattelehan henkilön väitettä, että Jeesuksen ilmestymään hänen lavallaan henkilösti määrättynä aikana. Kuinka suhtaudut tarjotaen mielettömyyteen? (En ole hämmästänyt, että tuo määrätty aika on jo mennyt, eikä Jeesus ilmestynyt).

Uskovat jotenkin pelkäävät tuollaisia ​​henkilöitä ja eivät uskalla vastustaa miestä, joka sanoo saaneensa ilmestyksen henkilökohtaisesti taivaasta. Ja on olla parempi väittelemättä kanssa, jotka ovat menneet niin harhaan. Mutta on yksi asia, jota jokaisen uskovan on kysyttävä itseltään ja saarnaajalta : “Missä on niin kirjoitettu?” :thumbup: Jopa nuorimman uskovan keskuudessa pitäisi voida ja tulisi kysyä tuo kysymys häneltä, joka väittää puhuvan Herran puolesta. seuraavan kerran, kun joku puhuu Siis jotain, joka kuulostaa oudolta, kysy häneltä todistetta Raamatusta. Jos todistetta ei löytynyt, niin silloin hylkää sellainen opetus vaikka se kuulostaisi kuinka ihanalta. :thumbup: :thumbup: :clap: :clap:

"...tuo, jonka tulos tapahtuu saatanan vaikutuksesta valheen kaikella voimalla ja tunnusteoilla ja ihmeillä kaikilla vääryyden viettelyksillä niille, jotka joutuvat kadotukseen, sentähden etteivät ottaneet vastaan ​​rakkautta totuuteen, voida pelastua" (2.Tess.2:9-10).
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä