Kristikunnan suuri ja viimeinen luopumus,
Kirjailija : Just Another Christian
1933/-38
Saarn. 8:11 Milloin pahan teon tuomio ei tule pian, saavat ihmislapset rohkeutta tehdä pahaa,
Biblia (1776)
Saarn. 8:11 Ettei kohta pahoja töitä tuomita, tulee ihmisten lasten sydän täytetyksi pahaa tekemään.
2-Tim.3:
3:16 Jokainen kirjoitus, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, on myös hyödyllinen opetukseksi, nuhteeksi, ojennukseksi, kasvatukseksi vanhurskaudessa,
3:17 että Jumalan ihminen olisi täydellinen, kaikkiin hyviin tekoihin valmistunut.
Kuuluisa loppukohtaus
Tässä ollaan: monet sanovat nyt, että olemme kristinuskon suurimman herätyksen partaalla sitten Apostolien tekojen: ylittäen jopa 1800-luvun maailmanlaajuisen herätyksen ja nyt lähes unohdetun "Jeesuskansan" 60-luvun lopulla ja 70-luvun alussa. . Paljon puhutaan myös aikakauden päättymisestä ja Kristuksen tulemisesta: nämä puheet herättävät kiireen tunteen kiirehtiä ja tehdä se, mikä voidaan tehdä, jotta Kristus saapuessaan löytäisi loistavan seurakunnan, "jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton." (Ef.5:27). Monet pitävät tätä lausuntoa profetiana, joka kuvaa kristikunnan tilaa tämän aikakauden lopussa. Eikö olekin ihanaa? Olemme myös löytäneet avaimen yhtenäisyyteen: Unohda erimielisyytemme ja tee yhteistyötä asioissa, joista olemme samaa mieltä. Yksi asioista, joista olemme samaa mieltä, on tämä: että Kristus rakentaisi seurakuntansa; ja helvetin portit eivät sitä voita (Matt.16:18). Se tosiasia, että emme ole samaa mieltä siitä, mitä Jeesus tarkoitti sanoessaan: Monet ovat kutsuttuja, mutta harvat valitut (Matt. 22:14), on nyt tullut merkityksettömäksi. Niille, jotka haluavat tulla tunnustetuiksi todellisiksi kristityiksi näinä viimeisinä aikoina, asetetaan vain kolme vaatimusta : JULKINEN MORAALI, SOSIAALINEN VASTUU, (ja tietysti) KIRKKO JA JÄSENYYS.
Näin on Herra minua ohjannut:
Jes.30: 8-11
Mene siis nyt ja kirjoita se tauluun heidän läsnäollessaan ja piirrä se kirjaan, että se säilyisi tuleviin aikoihin, ainiaan, iankaikkisesti.
30:9 Sillä he ovat niskoitteleva kansa, ovat vilpillisiä lapsia, lapsia, jotka eivät tahdo kuulla Herran lakia,
30:10 jotka sanovat näkijöille: "Älkää nähkö", ja ennustajille: "Älkää ennustako meille tosia, puhukaa meille mieluisia, ennustakaa silmänlumeita.
30:11 Poiketkaa tieltä, väistykää polulta; viekää pois silmistämme Israelin Pyhä."
Ja näin myös, on Herra puhunut niille, jotka eivät ota vastaan tätä todistusta:
Jes.30:
30:12 Sentähden, näin sanoo Israelin Pyhä: Koska te halveksitte tätä sanaa ja luotatte väkivaltaan ja vääryyteen ja siihen turvaudutte,
30:13 niin tämä synti on oleva kuin repeämä korkeassa muurissa, joka uhkaa sortua ja pullistuu; se särkyy äkkiä, yhtäkkiä.
30:14 Se särkyy, niinkuin särkyy savenvalajan astia, joka lyödään rikki säälimättä, niin ettei sen sirpaleista löydy palasta, millä ottaa tulta liedestä tai ammentaa vettä altaasta.
Joulukuun 12. päivänä 1990 Jumala käski minua tutkimaan Pyhän Raamatun sanaa ja Pyhän Hengen todistuksen kautta kirjoittamaan kirjan, jossa julistetaan, kuvataan ja tuomitaan kristikunnan suuri ja viimeinen luopumus. Minulla ei ole aavistustakaan, kuka yleisöni on. Tähän mennessä on tullut aivan ilmeiseksi, että ei ole meitä paljon jotka olemme kiinostuneita, joitakin ei kiinnosta se tosiasia, että Raamattu selvästi ennustaa, että kristikunnan kirkot tulevat olemaan lopullisen luopumuksen tilassa sekä ENNEN Jeesuksen Kristuksen paluuta että sen jälkeen. Se on ollut surullinen ja masentava havaintoni, että kristikunnan monet kansat ja erityisesti heidän johtajansa ovat kaikki valheissa. Se, mikä tekee heistä valehtelijoita, on se, että he kieltäytyvät tietoisesti tunnustamasta sitä, mitä erityisesti Raamatulla on sanottavaa kristikunnan viimeisistä päivistä .
Nyt olen varma, että monet tulevat tiedustelemaan motiivejani tämän kirjoittamiseen. Saatat ihmetellä, "mitä hän tavoittelee?" Mutta vastaukseni sinulle on tämä: MITÄ SILLÄ ON väliä? Aion vain esittää teille "kirjaraportin" siitä, mitä Raamattu sanoo kristikunnan viimeisistä päivistä . Se, olenko hyvä vai paha mies, ei muuta MITÄ RAAMATTU SANOO, enkä myöskään usko, että 'mielipiteeni' hallitsevat historian suuntaa. Niiden, jotka eivät ole koskaan vaarantaneet itseään "uskonsa" vuoksi, on helppo hylätä kaikki, mitä he täällä lukevat; Sillä loppujen lopuksi he EIVÄT välitä siitä, mitä Raamattu sanoo, eivätkä he voi uskoa, että kukaan muukaan todella välittää. Sinun pitäisi silloin tietää, etten kirjoita tätä kirjaa sinulle; vaan Jumalalle; Kuka varmasti tietää "mitä minulla on tekemässä" ja on jo päättänyt, elänkö vallitsevani valon mukaan vai yllytänkö vain kiistoja johonkin pahantahtoiseen ja itsekkääseen tarkoitukseen.
Kutsun sinut sitten, rakas lukija, liittymään kanssani tarkastelemaan, mitä Raamatulla on sanottavaa kristikunnan viimeisistä päivistä . Varoitan sinua etukäteen: tämän kirjan jokainen luku pakottaa sinut tekemään päätöksiä asioista, joita et uskonut joutuvasi kohtaamaan. Monet, kun lukevat SUURI UNELMA, päättävät uudestaan, ovatko he todella kristittyjä vai eivät. Monet, joiden täytyy kutsua itseään kristityiksi, harkitsevat uudelleen, haluavatko he kristillisen Raamatun selkeän kielen olevan ainoa ja lopullinen auktoriteetti kaikissa heidän uskossa, elämää ja käyttäytymistä koskevissa asioissa: he valitsevat mieluummin roomalaiskatolisen näkemyksen. : jossa tulkinnat "julkisesti tunnustetusta, valtion tukemasta ja byrokraattisesti sertifioidusta papistosta" pidetään Jumalan sanana.
Kehotan teitä siis, joko sielusi hyvinvoinnista tai yksinkertaisesta uteliaisuudesta, tulemaan berealaisten kaltaiseksi, Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.(Apt. t. 17:11). Aloitetaan pohtimalla sitä tosiasiaa, että jokainen maininta kristikunnan tunnustamisen tulevasta tilasta Uudessa testamentissa kuvaa vain jatkuvaa rappeutumista eikä koskaan mitään parantumista vaan varoituksia.
Vähän ennen marttyyrikuolemataan apostoli Paavali sanoi tämän:
Apt.20:29-31
0:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
20:30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
Ja Uudessa testamentissa ei ole MITÄÄN, ei yhtäkään mainintaa mistään ajasta, jolloin tämä paha suuntaus koskaan kääntyy; mutta joka tapauksessa ja joka paikassa kaikki innoitetut kirjoittajat eivät näe muuta kuin väärien veljien soluttautumista, väärien opettajien nousua ja suosiota sekä kristillisen opin jatkuvaa turmeltumista.
2Tim.4:3-4.
Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia
ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin.
Ei täällä eikä missään muuallakaan Hengellä täytetty apostoli sano, että Ei koskaan ketään luopuisi taruistaan tai opettajistaan , jotka he ovat kasaneet itselleen . Ei vain sitä, että he kääntävät korvansa pois jopa totuuden kuulemisesta : he ovat itsepintaisesti haluttomia edes antamaan totuudelle oikeudenmukaista kuulemista! Saanko sinulta oikeudenmukaisen kuulemisen?
2Piet.2:1-3
Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
Ja moni on seuraava heidän irstauksiaan, ja heidän tähtensä totuuden tie tulee häväistyksi;
ja ahneudessaan he valheellisilla sanoilla kiskovat teistä hyötyä; mutta jo ammoisista ajoista heidän tuomionsa valvoo, eikä heidän perikatonsa torku.
Huomaa jälleen, että Pyhässä Hengessä apostoli ei mainitse täällä tai muualla minkäänlaista uudistusta tai herätystä, jonka aikana nämä väärät opettajat ja heidän kirotut harhaoppinsa koskaan häviäisi. Nämä väärät opettajat nousevat, hän sanoo, teidän keskuudestanne: he eivät ole kristityiksi tunnustautuvien sosiaalisen verkoston ulkopuolelta, vaan muu maailma tunnistaa heidät kristittyjen KANSSA, PUHUJIEN JOUKKOON. Koska niin monet seuraavat heidän tuhoisia tapojaan , heidän katsotaan edustavan kristinuskoa itseään; siksi oletetaan, että jokainen kristitty on samaa mieltä heidän tuhoisista tavoistaan . Tämä jättää niille, jotka jotka eivät näistä ota kirottuvista harhaoppeista, hankalaan asemaan: heidän tuomitaan koko kristikunta sen vuoksi.
Pyhät Kirjoitukset ovat yksimielisesti pessimistisiä kristikunnan tulevaisuuden ja lopullisen tilan suhteen. Tarkastellaanpa siis erästä kysymystä, jonka Herramme Jeesus Kristus esitti: . . . KUN IHMISPOIKA TULEE, LÖYDÖKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ ? Vastaus mihin tahansa retoriseen kysymykseen, kuten tähän Jeesuksen esittämään kysymykseen, sisältyy aina kontekstiin, jossa kysymys esitetään. Tässä tapauksessa Jeesus vakuuttaa meille Jumalan uskollisuudesta, joka esitetään vastakohtana kysymykselle (Luuk. 18:7-8).Eikö sitten Jumala toimittaisi oikeutta valituillensa, jotka häntä yötä päivää avuksi huutavat, ja viivyttäisikö hän heiltä apuansa? Minä sanon teille: hän toimittaa heille oikeuden pian. Kuitenkin, kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?"
VASTAUS ON.....EI: maan päällä voi olla kahdenlaista "uskoa" , kun Ihmisen Poika tulee , mutta EI sitä uskoa, joka kerran luovutettiin pyhille ((Rakkaani! Kun minulla on ollut harras halu kirjoittaa teille yhteisestä pelastuksestamme, tuli minulle pakko kirjoittaa ja kehoittaa teitä kilvoittelemaan sen uskon puolesta, joka kerta kaikkiaan on pyhille annettu.(Juudas 3). Nykyään on monia niin kutsuttuja "profetia-asiantuntijoita", jotka ovat tehneet itselleen hienon uran tulkitsemalla "ajan merkkejä": he kilpailevat keskenään todisteiden keräämisessä todistaakseen, että olemme NYT ja todellakin tämän aikakauden lopussa. . He analysoivat poliittisia ja sosiaalisia suuntauksia; he keksivät outoja ja uusia tapoja tulkita Raamatun ennustuksia; ja he ovat KAIKKI, ja JOKAINEN heistä, on VALHEESSA. Tämän aikakauden lopun YKSI "MERKKI", jolle on omistettu profeetallisin pyhien kirjoitusten kohta, on kristikunnan suuri ja viimeinen luopumus: mutta tämän he ovat tarkoituksella päättäneet jättää huomiotta, koska SEN TOTEAMINEN vaimentaisi suosion osoitukset ja vaarantaisi heidän "urat". Itse asiassa, kuten näemme itse Raamatusta, nämä nykyajan "profetioiden asiantuntijat", jotka ovat kieltäytyneet muistuttamasta varoittamaan meitä Profetian suuresta ja lopullisesta luopumisesta, On kuvattu niiden pettäjien joukossa, joista meidän on käsketty varottamaan.
Jatkuu