Ahdistus vai ylöstempaus - Kumpi? Oswald J Smith

Monesta eri aiheesta

Ahdistus vai ylöstempaus - Kumpi? Oswald J Smith

ViestiKirjoittaja iikku » 31.01.2026 19:10

Niin kauan kun meillä on aikaa tässä ajassa ( Herra sen tietää) mutta kannattaisi muuttaa näkökantansa jos ei löydy sanasta katetta sanoisin "etsivä löytää" Niin kuin tämäkin veli vaikka aikaa meni vuosikymmet, Herra antoi hänelle pitkän ajan kääntyä pois siitä mitä ei sanassa ei selvästi ole ajankohtaa Ilm. 1:1 Jeesuksen Kristuksen ilmestys,Ilm.1:11."Kirjoita kirjaan, mitä näet, oli näky eikä meille ole ajankohtaa milloin on tempaus.... Tosin tämä ennen ahdistuksen aikaa oppi,joka asetetaa Ilm.4:1 ketä sitten sen on alulle kehittänyt katolliset, tai jokin muu? mutta pää lähde on pimeys joka on valheen ja eksytyksen isä....Onko sielläkin ollut ajatus "vain juutalaiset kokevat kaiken koko 7.v että kirkko-seurakunta on se joukko mikä ei koe mitään ahdistusta ym, taidamme jättää Matt.UT. puolelta muutamat kirjoituset pois jätetetty, jotka ei koske pakana kristityjä ja se on tarkoitettu vain juutataisille Olen joskus lukenut tämän veljen kirjoja jossa hänellä oli toinen näkemys, mutta löysin tämän totuus tekee vapaaksi, tosin on google käännös :think:

Vietettyään 50 vuotta tehden palvelutyössä – lukiessaan kreikankielistä Uutta testamenttiaan – tohtori Smith näki sen”Ahdistuksen jälkeen” ja yhdisti sen apostoli Paavaliin. Hän muutti kantaansa – 50 vuoden kuluttua – ja kirjoitti kauniin pamfletin nimeltä ” Ahdistus vai ylöstempaus – kumpi? ”.

Muut kanssa matkaajat monet tosin sanoivat hänen olevan seniili Ei, hän oli vain halukas muuttamaan kantaa totuuteen, jonka hän huomasi olevan sanan mukainen. :thumbup:

Ahdistus vai ylöstempaus - Kumpi?
Kirjoittanut
Oswald J Smith

Miksi Herra Jeesus salasi salaisen ylöstempauksen Matteuksen evankeliumissa 24? Miten meidän tulisi selittää kirkon joka vuosisatojen ajan kestänyt hiljaisuus siitä? Entä ne kohdat, joita on käytetty tukemaan sitä? Olemmeko tuudittaneet kirkon väärään turvallisuuden tunteeseen? Onko olemassa merkittäviä kristillisiä johtajia, jotka uskovat, että seurakunta käy läpi suuren ahdistuksen? Ensimmäisessä profetiaa käsittelevässä kirjassani esitin kysymykset: "Käykö seurakunta läpi ahdistuksen vai ylöstemmataanko se siitä?" Vastauksessani esitin seuraavan lausunnon: "Olen aina ollut sitä mieltä, että ylöstempaus jota ennen ajattelin Ilmestyskirjan noin seitsemän vuotta, jaksona ja että seurakunta ei siksi käy läpi ahdistusta, mutta en halua olla dogmaattinen sen suhteen, ja jos Jumala paljastaa minulle päin vastaista, otan sen mielelläni vastaan". Näettekö, en siis lähestynyt aihetta mieleni suljettuna uudelle näkö kannalle ja sydämeni oli jo valmiiksi ennakko luuloinen. Olin avoin kaikelle, mitä Jumala saattaisi paljastaa. Nyt, vuosien tutkimisen ja rukouksen jälkeen, olen täysin vakuuttunut siitä, ettei ennen ahdistusta tapahdu tempausta, vaan että seurakunta epäilemättä joutuu kohtaamaan Antikristuksen ja että Kristus tulee tuon kauhean ajan lopulla eikä alussa. Uskoin toiseen teoriaan yksinkertaisesti, koska W. E. Blackstone opetti sitä minulle kirjassaan "Jeesus is Coming", Scofield Reference Bible and Prophetic Conferences and Bible Schools; Eli.Jeesus tulee", Scofield Reference Bible ja Profeetalliset konferenssit ja raamattukoulut;

Mutta kun aloin itse etsiä Raamatusta, huomasin, ettei Raamatussa ole yhtäkään jaetta, joka tukee ahdistusta edeltävää teoriaa, vaan että Jumalan Sanan yhtenäinen opetus on ahdistuksen jälkeistä tempausta: ennen tuhatvuotista valtakuntaa aina. Kaikkialla ennen tuhatvuotista valtakuntaa, mutta ahdistuksen jälkeistä. Ensimmäinen herätykseni Ensimmäinen heräämiseni tähän tärkeään totuuteen tapahtui eräänä päivänä vuonna 1925, kun vietin muutaman päivän mökissä Stoney Lakessa, Ontariossa. Yksi naapureistani, nimeltään Frank Edmonds, esitti minulle ehdotuksen. Vastustin sitä heti. "Miksi", huudahdin, "kuinka se voisi olla? Entäpä Raamattu? Opetus ahdistuksen aikaa edeltävästä tempauksesta on selvä ja kiistaton." Mutta hän hiljaa vahvisti, että olin väärässä ja korosti totuutta viimeisestä pasuunasta. :thumbup: Tietenkin en ollut vakuuttunut. Melkein pilkkasin ajatusta tällaisesta mahdollisuudesta. Ja siinä asia pysähtyi siihen. :roll:

Eräänä päivänä, parikymppisenä, aloin saarnata profetiasta. Olin vienyt kansani vaikeudetta Danielin evankeliumin läpi. Sitten tulivat Mark. 13, Luuk. 21 ja Matt. 24 ja 25. Mutta katso, tuskin olin aloittanut Matt. 24:n lukemisen, kun jouduin vaikeuksiin. Olin ilmoittanut, että käsittelisin Matt. 24:ää seuraavassa Jumalan palveluksessa. Satoja ihmisiä oli kokoontunut. Olin sokissa, sillä olin hämmentynyt. Niinpä otin jakeen sieltä täältä läpi luvun ja toivoin tyydyttää ihmiset ainakin sen tunnin ajan. Mutta nyt seuraava kokous oli tulossa. Mitä minun piti sanoa? Minun ei tarvitse huomauttaa, ettei Matteuksen evankeliumin luvussa 24 ole tempausta ennen ahdistusta. Toinen tuleminen on kiistatta sijoitettu "heti ahdistuksen ajan jälkeen" (jae 29), ja minun oli pakko päätellä, että jos tempaus tapahtuisi "ennen" ahdistusta, Herra Jeesus Kristus olisi varmasti antanut siitä ainakin jonkinlaisen vihjeen. Hän käsitteli ajan lopun aikaa. On mahdotonta ajatella, että Hän olisi puhunut niin yksityiskohtaisesti ahdistuksesta sanomatta, että seurakunta pääsisi siitä pakoon. Sen sijaan Hän tarkoituksella johdatti kuulijansa uskomaan, että Hänen seuraajansa olisivat siinä mukana. Siksi olin hämmentynyt enkä voinut rehellisesti puolustaa aiempaa kantaani. Joten kun jälleen kohtasin ihmiset, sanoin riittävästi kertoakseni heille, että kyseenalaistan aiemmin esittämäni kannan ja näin todisteita ahdistuksen jälkeisestä tempauksesta. Sillä lukiessani Matteuksen evankeliumin lukuja 24 ja 25 näin, että monien Herran Jeesuksen Kristuksen ennustamien asioiden täytyi yksinkertaisesti tapahtua
ennen kuin Jeesus saattoi tulla, nimittäin: "Kaikki nämä" (jae 33), erityisesti ennustus evankeliumin saarnaamisesta. Katso Mark. 13:10 ja huomaa sanan "ensin" merkitys. Koska Jumalan tulevaa ohjelmaa ei voitu sivuuttaa, ei voinut olla mitään "odotusta millä hetkellä hyvänsä"
Kristuksen paluuta. Meidän on valvottava, valvottava, kun ennustus toisensa jälkeen täyttyy, aina odottaen Hänen ilmestymistään; ja

Lopun aikana valvottava enemmän kuin koskaan ennen ja aina oltava valmiina, sillä kukaan ei voi koskaan tietää, kuinka nopeasti ennustetut tapahtumat saattavat tapahtua ja Kristus palata. "millä hetkellä hyvänsä" teoriani Sitten seurasi seuraava askel. Käsiini tuli silloin Dr. Henry W. Frostin, silloisen Kiinan sisämaan lähetysseuran kotijohtajan, kirja. Sen nimi oli "Matteus 24 ja Ilmestyskirja", yli 300-sivuinen teos. Ahmin sen täysin. Luin osia siitä kahdesti läpi. Se oli erittäin vakuuttava argumenteissaan ahdistuksen ajan jälkeisen tempauksen puolesta. Suunnilleen samaan aikaan sain käsiini James H. McConkeyn kirjan nimeltä "Ilmestyskirja" ja toisen – kenties parhaan – Edmund Shackletonin (Englanti) kirjan nimeltä "Pääseekö kirkko suuresta ahdistuksesta?" Ennen kuin olin lukenut ne läpi, olin vakaasti vakuuttunut siitä, ettei ylöstempausta tulisi ennen ahdistusta ja että olin tehnyt väärin luvatessani seurakunnalle pakoa sen sijaan, että olisin valmistanut sitä kauheaan koettelemukseen, jota varmasti oli odotettava. "Minä hetkenä hyvänsä" -teoriaani ei voitu pitää voimassa. Itse asiassa jo ensimmäinen lausunto jälkimmäisessä kirjassa, joka kirjoitettiin noin vuonna 1890, hämmästytti minua mittaamattomasti ja olin melkoisen järkyttynyt, kun ymmärsin sen merkityksen. Lainaan sitä sanasta sanaan: "Kaikki, jotka kannattivat Kristuksen tuhatvuotista tulemista, olivat noin kuusikymmentä vuotta siihen asti yhtä mieltä aiheesta. Mutta tuolloin levisi uusi näkemys, että Kristuksen tuleminen ei ollut yksi tapahtuma, vaan että se oli jaettu vaiheisiin, itse asiassa, että Kristus tulee kahdesti taivaasta maan päälle, mutta ensimmäisen kerralla vain ilmaan asti. Sanotaan, että tämän ensimmäisen laskeutumisen tarkoituksena on poista seurakunta maailmasta, ja se tapahtuu ennen Antikristuksen suurta ahdistusta.He kutsuvat tätä "pyhiensä tulemiseksi" tai "salaiseksi ylöstempaukseksi". :think:

Tulemisen toisen osan sanotaan tapahtuvan, kun Kristus ilmestyy kirkkaudessa alas ja tuhoaa Antikristuksen. He kutsuvat tätä "pyhiensä tulemiseksi". Sanan testin lisäksi, joka on ainoa lopullinen testi, on tiettyjä syitä, miksi tähän oppiin tulisi suhtautua epäillen. Se näyttää olevan hieman yli kuusikymmentä vuotta vanha; ja vaikuttaa erittäin epätodennäköiseltä, että jos se olisi raamatullinen, se olisi voinut välttää monien omistautuneiden raamatuntutkijoiden tarkastelun, joiden kirjoitukset ovat säilyneet meille menneisyydestä. Erityisesti eräiden varhaiskristillisten kirkkoisien kirjoituksissa odottaisimme löytävämme jonkin verran mainintaa tästä opista, jos apostolit olisivat opettaneet sitä; mutta ne, joilla on heidän teoksiaan, julistavat, etteivät he paljasta mitään tietoa teoriasta, jonka mukaan seurakunta väistäisi ahdistuksen Antikristuksen alaisuudessa, tai että olisi olemassa mitään "tulemista" paitsi se, josta puhutaan Matteuksen evankeliumiluvussa 24, joka tapahtuu ilmiselvässä kirkkaudessa "Ahdistuksen jälkeen". Tämä on sitäkin merkittävämpää, koska nämä kirjoittajat kiinnittivät paljon huomiota Antikristuksen ja suuren ahdistuksen aiheeseen. Augustinus kirjoitti Danielin kirjan lukuun 7 viitaten: "Mutta se, joka lukee tämän kohdan edes puoli unessa, ei voi olla näkemättä, että Antikristuksen valtakunta hyökkää raivokkaasti, vaikkakin lyhyen ajan, seurakuntaa vastaan." Sitten kun muistin, että Pietarin ennen kuolemaa, hänen ennustuksensa turmeluksesta ja luopumuksesta kuolemansa jälkeen, Paavalin varoitti ja kertoi myös ja monien muiden tapahtumien täytyi tapahtua ennen tempausta – erityisesti maailman evankelioimisen (Mark. 13:10 ja Matt. 24:14) – "minä hetkenä hyvänsä" -entinen teoriani sai siivet ja pakeni. Viimeisenä törmäsin John B. Scrubyn teokseen "Suuri ahdistus: Seurakunnan ylin testi", vakuuttavimpaan; kaikista kiistattomimpaan. Se käsittelee jokaista kohtaa yksityiskohtaisesti ja todistaa vakuuttavasti, että ahdistus edeltää ennen tempausta. Sain äskettäin käsiini tuon merkittävän kirjan "Ahdistus kunniaan", jonka on kirjoittanut H. A. Bakeri. jossa hän kirjoitti: "Kahdeksantoista vuosisadan ajan perus periaate ahdistuksesta kirkkauteen oli kirkon todella uudestisyntyneiden jäsenten yleismaailmallinen usko", ja sitten hän jatkaa
osoittamalla, että uusi ahdistuksen aikaa edeltävä tempausopetus oppi julisti ensin suorana ilmoituksena nainen Edward Irvingin kirkossa, ja sitten John Nelson Darby (ja Scofieldin viiteraamattu) omaksuivat sen suorassa ristiriidassa kirkon kahdeksantoistasadan vuoden opetuksen kanssa. "Alkaen irvingiläisestä naisesta, jota sitten levitti John N. Darby noin vuonna 1830, tämä uusi hengen inspiroima oppi on viimeisen vuosisadan aikana levinnyt meille, kunnes siitä on tuli suosittu. George Muller vastusti sitä; niin teki Benjamin Wills Newton; niin tekivät tohtori S. P. Tregelles ja muut veljet, mutta kaikki turhaan." Mutta nyt, kiitos Jumalalle, suuri joukko johtavia raamatunopettajiamme palaa alkuperäiseen kantaan. :thumbup:

Jumalan Sana Havaitsin, ettei ylöstempaukseen liittyen koskaan mainita mitään aika elementtiä, paitsi kun se liittyy ylösnousemukseen. Ja
että ylösnousemus sijoitetaan aina viimeisen pasuunan soiton aikaan (1. Kor. 15:51-54). Tämä pasuuna epäilemättä päättää ahdistuksen ajan. Kahdeksatta pasuunaa ei ole. Pyhät palkitaan (Ilm. 11:18). "Jumalan salaisuus" on sitten päättynyt, aikaa (viivettä) ei ole enää (Ilm. 10:6 ja 7), ja ylösnousemus tietenkin edeltää välittömästi ylöstempausta(1. Tess. 4:16).Luonnollisesti ajattelin 2. Tessalonikalaiskirjeen 2:7:ää: "joka nyt viivyttää, se viivyttää, kunnes hänet otetaan pois tieltä". Mutta sitten opin kreikan kielestä,että toinen "hän" on Antikristus ja että Lähetä palautetta Kreikan kielinen teksti ei sano "otettu pois tieltä",vaan "paljastettu keskellä" tai "syntynyt keskeltä". Toisin sanoen laittomuus pidetään, kunnes laiton, Antikristus, on määrätty ilmestymään. Pyhää Henkeä ei mainita lainkaan. Se on Scofieldin Raamatun oletus. Pyhä Henki ja seurakunta pysyvät maailman loppuun asti.Sitten myös. Ajattelin Luukkaan evankeliumin kohtaa 21:36 ja Ilmestyskirjan kohtaa 3:10. Mutta muistin, että Nooa "pääsi pakenemaan" säilyttämällä hänet. Danielia "pidettiin" ja suojeltiin leijonien luolassa. Kolmea heprealaista lasta "pidettiin" kuitenkin tulisessa pätsissä. Ketään heistä ei otettu pois. Pikemminkin heitä pidettiin, säilytettiin, suojeltiin siellä ollessaan, ja näin he pakenivat. Miksi ei seurakunta? Huomaa, että 2. Tessalonikalaiskirjeen 1:7–10 kertoo pyhien olevan ahdingossa, ahdistuksessa ja levossa vasta lopussa. Itse asiassa 2. Tessalonikalaiskirjeen kahta ensimmäistä lukua ei voida tulkita millään muulla tavalla. Luku 2, jae 1, on erittäin selkeä. "Me pyydämme teitä, veljet", Paavali kirjoittaa, "meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemuksen (ilmestyksen) ja meidän kokoontumisemme (ylöstempauksen) kautta". Tässä ei ole eroa ylöstempauksen ja ilmestyksen välillä. Tuleminen on se yksi ja ainoa tuleminen, josta puhutaan läpi kahden luvun, tuleminen, jota kuvataan luvun 1 jakeissa, jakeissa seitsemän ja kahdeksan. Opin myös, että sanaa "kohtaaminen" 1. Tessalonikalaiskirjeen luvussa käytettiin vain kahdessa muussa kohdassa, ja molemmissa tapauksissa se tarkoitti "palaamista kohtaamis paikan kanssa" eikä "jäämistä" siihen. Kun roomalaiset veljet tapasivat Paavalin, he palasivat heti kaupunkiin hänen kanssaan. Kun neitsyet tapasivat Sulhasen, he seurasivat Häntä temmatiin häihin. Kun pyhät kohtaavat Kristuksen Ilmassa, kun Hän tulee tuomitsemaan kansoja ja perustamaan valtakuntansa maan päälle, he palaavat Hänen kanssaan. Ei ole kohtaa, jossa sanottaisiin, että he pysyvät Ilmassa noin seitsemän vuotta. :think: 1. Tessalonikalaiskirjeessä jokainen luku päättyy Viittaukseen Toiseen Tulemiseen, mutta Eroa ei tehdä. Kun Kristus laskeutuu enkeliensä kanssa

Ahdistuksen ajan jälkeen, pyhät nousevat ja kohtaavat Hänet ilmassa, kääntyvät ja jatkavat Hänen kanssaan takaisin maan päälle. Kuinka kauan Hän pysyy Ilmassa seurakunnan kohtaamisen jälkeen, :think: ei paljasteta missään. "Meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen
tuleminen kaikkien pyhiensä kanssa" (1. Tess. 3:13) on epäilemättä Ilmestyskirja Ahdistuksen ajan jälkeen, yksinkertaisesti siksi,
että sanat "kaikkien pyhiensä kanssa" on lisätty. Mutta miksi päätellä toisesta, aiemmasta tulemuksesta, 1. Tessalonikalaiskirjeen 4:17 ja 1:10 tai 5:23? Se on kaikki yksi ja sama. Ei ole salaista tempausta. Tämä teoria on tarkoituksella luettava kohtaan. Ilmestyskirjassa ei ole tempausta ennen kuin 19. lukuun päästään. Minulle oli opetettu, että kreikan sana "parousia" viittasi aina tempaukseen ja että muita sanoja käytettiin Kristuksen tulemisesta kirkkaudessa ahdistuksen ajan jälkeen. Mutta huomasin, että tämä ei pidä paikkaansa. Parousia-sanaa käytetään myös jälkimmäisestä. Katso 2. Tessalonikalaiskirje 2:1. Vaikka on selvää, että kirkon on kestettävä Antikristuksen viha, on varmaa, että kirkon ei tarvitse kestää Jumalan vihaa. Kun Hänen tuomionsa vuodatetaan Antikristuksen ja hänen seuraajiensa ylle,Jumala suojelee seurakuntaa jumalallisesti, aivan kuten israelilaisia ​​suojeltiin, kun Hänen vihansa vuotettiin egyptiläisten ylle; ei ylöstempauksella, vaan varjeluksella. Voisimme käydä läpi kaikki Uuden testamentin kirjoittajat, emmekä löytäisi mitään viitteitä niin kutsutusta Herramme tulemuksen "kahdesta vaiheesta". Pietari, Jaakob ja Johannes kertovat saman tarinan. Ei ole olemassa Raamatun kohtaa, joka kertoisi ylöstempauksesta ennen ahdistuksen aikaa. Tuon teorian on täytynyt olla ihmisen keksimä. Etsi ja näe. Raamatussa ei ole yhtäkään jaetta, joka edes mainitsisi sitä. Huomasin, että lähes kaikki evankeliset lähetysjohtajat uskovat, että Kristuksen kirkossa täytyy olla edustajia jokaisesta heimosta, suvusta, kielestä ja kansasta, eikä vain niin kutsutusta sivistyneestä maailmasta, ja että siksi ainoa tapa jouduttaa Kristuksen tulemista on evankelioimalla jäljelle jääneet maan tavoittamattomat kansat. Jeesus teki sen täysin selväksi sanoessaan: "Evankeliumi on ensin julistettava kaikkien kansojen keskuudessa" (Mark. 13:10) "ja sitten tulee loppu" (Matt. 24:14). Siksi suurin kannustin lähetystyöhön on Kristuksen toinen tuleminen. hengellinen valmistautuminen Olen varma, että Jumalan todellisen lapsen kohdalla kysymys ei ole mieltymyksistä, vaan totuudesta. Sanooko Jumalan sana niin? Miksi sitten kapinoida? Eikö hänen suunnitelmansa ole paras? Sitä paitsi, mitä väliä sillä on, kunhan olemme valmiita? "Hengellinen valmistautuminen" on loppujen lopuksi ainoa tärkeä tekijä. Mietin, olemmeko tuudittaneet seurakunnan valheelliseen turvallisuudentunteeseen? Voimmeko olla, että olemme saarnanneet helppoa pakoa? Pitäisikö meidän valmistaa seurakuntaa suurimpaan kaikista koettelemuksista? Eikö opetuksemme pitäisi paaduttaa sitä Ahdistuksen tulisille? Millaisia sotilaita me koulutamme? Pelkään, että me olemme olleet hyvin syyllisiä ja että Jumala varmasti pitää meitä vastuullisina siitä, millaista kristittyä saarnaamisemme tuottaa. Tarvitsemme tänä päivänä marttyyrihenkisiä miehiä ja naisia. Inkvisition koetus on jälleen tulossa ja voi premillennialisteja, jotka eivät ole
valmiita. Seurakunnan on puhdistuttava vainon tulessa.

MUISTEN ÄÄNIÄ
Jos nyt menisin aiheeseen yksityiskohtaisesti ja yrittäisin käsitellä lukuisia kohtia, sekä puolesta että vastaan, menisin yksinkertaisesti päällekkäin. Muut ovat jo tehneet tämän erittäin taitavasti, paljon paremmin kuin minä, joten jos olet todella kiinnostunut, ehdotan, että hankit aiheesta kirjoitetut kirjat ja tutkit niitä rukoillen ja avoimella mielellä ennen kuin valitset puolesi. Monet ovat kirjoittaneet miehet Atlantin molemmilla puolilla. Seuraavat ovat parhaita Isossa-Britanniassa julkaistuja kirjoja, ja voit hankkia suurimman osan niistä osoitteesta Tässä ovat kirjat:
Coming (S. P. Tregelles) [nämä kaksi ovat
harvoja]; Our Lord Cometh (W. J. Rowlands); The Coming of the Son of Man (Rev. E. J. Poole-Connor); The Second Advent of our Lord,
Not Secret, but in Manifested Glory (B. W. Newton); One Second Coming of Christ (W. J. Rowlands); The First Resurrection (S. P. Tregelles); Herran tulemisen koskettaminen (Dan Crawford); Pyhien lepo ja ylöstempaus (Frank H. White); Kristuksen toinen tuleminen (George Muller). Tilaa heidän luettelonsa. Seuraavat on julkaistu Pohjois-Amerikassa: Siunattu toivo (professori George E. Ladd). Tohtori Ladd opettaa Fullerin teologisessa seminaarissa Pasadenassa. Se on mestarillinen teos, ja se käsittelee sekä ahdistuksen aikaa edeltävän että sen jälkeisen adventin historiaa ja oppia."Tuleeko Kristus kahdessa vaiheessa?" (Norman F. Douty).Minulla on lista lähes seitsemästäkymmenestä raamatunopettajasta, jotka ovat julistaneet tätä näkemystä Kristuksen paluusta. Heidän joukossaan, edellä mainittujen kirjojen kirjoittajien lisäksi, onsellaisia ​​nimiä kuin W. J. Erdman ja Charles R. Erdman. Tri Campbell Morgan, piispa Frank Houghton, tri A. B. Simpson, tri J. W. Thirtle, tri Charles T. Cook, Alexander Reese, tri Horatius Bonar, tri Adolph Saphir, Henry Varley, tri Nathaniel West, David Baron, H. W. Soltau, tri Bergin, tri Harold J. Ockenga ja
monet muut. Tällaisten hengellisten johtajien vakaumuksia ei voi sivuuttaa. Heidän näkemyksiään on kunnioitettava.

Nämä näkemykset tiivistäisin lainaamalla teosta Watching and Waiting: "Uskomme, että tämä oli Herramme ja hänen apostoliensa opetus. Uskomme, että sitä kannatti alkuseurakunta ja kaikki keskiajalla, joilla oli valoa toisesta tulemuksesta. Uskomme myös, että se oli
alkuveljien opetus, eikä mitään muuta näkemystä yleisesti hyväksytty heidän keskuudessaan ennen kuin "minä hetkenä hyvänsä". Edward Irving opetti salaista ylöstempausta, ahdistusta edeltävää tai kaksivaiheista tulemista seurauksena näystä, jonka nainen sai kirkossaan. Näin ollen "minä hetkenä hyvänsä" -opetus on 'uusi' oppi". :thumbup:

Viimeinen vetoomukseni Rakkaat, varjot tummuvat. Päivä on lähestymässä loppuaan. On ilta seurakunnan historiassa. Pakanain ajat ovat melkein päättyneet. Tapahtumat muokkaavat nopeasti loppua varten. Antikristus on pian täällä. Vain yksi asia on tärkeä: Kristus on tulossa. Siitä ei voi olla epäilystäkään. Vain yksi kysymys on tärkeä: Olemmeko me valmiita? Saatamme olla eri mieltä profetioiden pienistä yksityiskohdista. Saatamme olla eri mieltä Hänen ilmestymisensä ajasta. Emme ehkä ole samaa mieltä profeetallisten tapahtumien järjestyksestä. Mutta yksi asia on varma: Hän on tulossa. Me olemme Hänen kanssaan. Tuhatvuotinen valtakunta on käsillä, ja pian me tiedämme kaiken. Siksi rakastakaamme toisiamme vilpittömästi ja työskennelkäämme yhdessä, "kunnes Hän tulee".Jos olen väärässä, tiedän sen silloin. Siksi sopikaamme, että olemme eri mieltä yhteisymmärryksessä. Jumala tuntee sydämemme. Hän tietää, että me rakastamme Häntä, ja se on kaikki, millä on todella väliä. Jos minä rakastan Häntä ja sinä rakastat Häntä, me rakastamme toisiamme. Pian
aamu sarastaa ja kaikki varjot pakenevat. Sillä välin minä "odotan autuaallisen toivon täyttymistä ja suuren Jumalan ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden ilmestymistä" (Tit. 2:13).
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä