Heitetäänkö pois apostoli Paavalin palvelustyö?

Monesta eri aiheesta

ViestiKirjoittaja iikku » 23.10.2025 11:00

sivusto Lighthouse Trails

Aikana, jolloin niin monet tämän päivän pastorit ja johtajat valtaavat kirkkoa epäraamatullisilla opetuksilla ja ulkopuolisilla mielipiteillä ja suosituksilla, olemme olleet ymmällämme Lighthouse Trailsissa, miksi edes "hyvät" pastorit ja opettajat puhuvat harvoin siitä, mitä ovat kirkossa näiden opetusten suhteen ; ja on vielä harvinaisempaa kuulla pastorin todella tunnistavan ne ja (nimeämällä nimet), jotka tuovat vääriä opetuksia ja mielipiteitä.

Vaikka pastorit ja opettajat, jotka saarnaavat evankeliumia ja opettavat Sanaa, tunnistavat usein (ja oikeutetusti) kulttuuriset ongelmat, jotka vaikuttavat sekä maailmaan että kirkkoon nykyään (esim. wokeismi, transsukupuolisuus, LGBTQ-liike ja abortti), monet Nämä samat pastorit ja opettajat eivät puhu vakavista ja vaarallisista käytännöistä kirkossa . Harry Ironside esitti tästä syvällisen lausunnon varoituksen aikanaan, ja pelkäämme, että nykyään se on vieläkin enemmän ja ollaan vaiti:

Usein vastustetaan – jopa jonkinlaisen uskon perusteella – siitä, että erehdyksen paljastaminen on täysin negatiivista eikä todellista rakentamista. Viime aikoina varoitus ja julistus ovat vastustaneet kaikkea negatiivista opetusta. Mutta veljet, jotka omaksuvat tämän asenteen, unohtavat, että suuri osa Uudesta testamentista, sekä itse siunatun Herramme opetuksesta että apostolien kirjoituksista, koostuu juuri tästä palvelutyön luonteesta – nimittäin saatanallisen alkuperän ja saatanallisen alkuperän osoittamisesta. täten hämmentävät seuraukset virheellisten järjestelmien leviämisestä, joita Pietari toisessa kirjeessään niin ehdottomasti viittaa "tuottaviksi harhaoppeiksi".

Jos tarkastelemme apostoli Paavalin palvelusta esimerkkinä siitä, millainen kristityn pastorin tai johtajan tulisi olla, Paavali puhui harvoin sortavasta Rooman hallituksesta (erityisesti sen ajan juutalaisille sorrettavista) ja sen kulttuurisista puutteista, paitsi sanoakseen asioita. sellaisia ​​kuin, Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,) (1. Tim. 2:1-3).

Yritämme sanoa tässä seuraavaa: Vaikka pastorilla tai johtajalla on paikka varoittaa laumaansa äärimmäisen haitallisista käytännöistä ja uskomuksista, joita nykypäivän kulttuuri ylistää ja jopa vaikuttaa se on kristittyihin, miksi he eivät puhu haitallisista ja vaaralliset käytännöistä ja tavoista, jotka syntyvät ja ne omaksutaan suoraan seurakunnassa, kun suoraan sanottuna, se on suurin osa siitä, mitä apostoli Paavalin palvelutyö sisälsi varoitus-ohje. Hänen tehtävänsä oli rakentaa, kehottaa (esim. varoittaa) ja rohkaista Kristuksen ruumista, jotta sen jäsenistä (uskovista) voitaisiin tehdä opetuslapset vahvoiksi, arvostelu kykyisiksi, rakastaviksi lähetyssaarnaajiksi kadotettuun ja kuolevaan maailmaan. Ajatellaanpa esimerkiksi Paavalin vilpitöntä lausuntoa nuorelle Timoteukselle: ” saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella” (2. Timoteukselle 4:2) Sen selvemmäksi se ei voi tulla. Tässä Paavali puhuu siitä, mitä seurakunnassa tapahtuu ( ks. jakeet Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin 3 ja 4).

Tässä on vain muutamia, mutta tärkeitä esimerkkejä kirkon sisäisistä ongelmista, jotka useimmat pastorit ja kristityt johtajat jättävät huomiotta. Näillä esimerkeillä on suora yhteys joko okkulttisiin tai vääriin kristuksiin (tai molempiin). Toisin sanoen nämä eivät ole kevytmielisiä asioita, vaan niillä on vakavia seurauksia:

Jeesus kutsuu . Lighthouse Trails ja muut ministeriöt ovat toimittaneet runsaasti dokumentaatiota ja raamatullista varmuuskopiota osoittaakseen, että Sarah Youngin Jeesus -kutsu on väärä Kristus joita hän julistaa, joka esittää epäraamatullisia näkemyksiä. Ja silti lukemattomat kristityt naiset lukevat hänen kirjojaan, Jeesuksen kutsumista säännöllisesti, :o usein Raamatun lukemisen ja tutkimisen korvikkeena; eivätkä heidän pastorinsa sano siitä mitään. On melkein kuin nämä pastorit eivät uskoisi sellaiseen asiaan kuin "väärä kristus". :think:
Useimmat. Lighthouse Trails ja muut ministeriöt ovat myös tarjonneet runsaasti dokumentaatiota ja raamatullista varmuuskopiota osoittaakseen, että Jeesus Valitun TV-sarja on myös väärä kristus (ei tietenkään "aito Jeesus" , josta Dallas Jenkins kehuskelee). Silti miljoonat kristityt katsovat The Valittua, Suosittu The Chosen vain harvat pastorit varoittavat tästä todellisen Jeesuksen Kristuksen väärennöksestä, vaan monet heistä (jopa jotkut "hyvistä") edistävät sitä ja
ylistävät sitä.

Jooga . Tämä on käytäntö, josta on tullut aivan liian yleistä kirkoissa. Toisin kuin kaksi ensimmäistä esimerkkiä, se ei syntynyt kirkosta, mutta suuri osa kirkosta on nyt omaksunut sen. Emme koskaan unohda puhelua, jonka saimme useita vuosia sitten pastorilta. Hän kertoi meille, että hänen vaimonsa oli tuonut joogatunteja hänen kirkkonsa naisille. Hän sanoi tietävänsä, että joogan harjoittaminen oli väärin. Kysyimme häneltä, miksi hän salli sen, ja hän sanoi, ettei halunnut heilutella venettä kotona. Siksikö pastorit eivät puhu mitään petoksesta kirkon sisällä ettei vaimot suutu? He eivät halua keinuttaa venettä kun (pimeys ja viha) on seurakunnissa.

Henkinen muodostuminen. Lighthouse Trails on nyt yli 22 vuotta yrittänyt varoittaa kirkkoa ja sen pappeja ja johtajia mietiskelevän henkisyyden ja Spiritual Formation -liikkeen vaaroista ja epäraamatullisyydestä. Olemme hyvin dokumentoineet ja todistaneet, että tämän mystisen henkisyyden juuret ovat sekä Panteismi ( Jumala on kaikessa ) että hengellisiä ( kaikki polut johtavat Jumalaan ). Ja silti tähän päivään asti kuulet harvoin pastorin tai johtajan puhuvan siitä ( edistääkseen sitä pois), vaikka sen perusta onkin antikristus oppia kuin voit saada – sillä jos Jumala on kaikissa ihmisissä ym ja jos kaikilla polut johtaa Jumalan luo, silloin Jeesuksen Kristuksen kuolema ristillä syntisten pelastamiseksi olisi ollut turhaa ja tarpeetonta.

Katsokaamme nyt lyhyesti apostoli Paavalin palvelutyötä ja katsokaamme, mihin nykypäivän pastorit asettuvat varoittaessaan kirkkoa, kulttuuriasioista (jolla on paikkansa seurakunnissa), johtuen petoksesta suoraan seurakunnassa ja tuoduista opeista. niistä, jotka tunnustavat olevansa kirkon jäseniä: :think:

20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
20:29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
20:30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.
20:31 Valvokaa sentähden ja muistakaa, että minä olen kolme vuotta lakkaamatta yötä ja päivää kyynelin neuvonut teitä itsekutakin.
(Apostolien teot 20:28-31)

13:12 Yö on pitkälle kulunut, ja päivä on lähellä. Pankaamme sentähden pois pimeyden teot, ja pukeutukaamme valkeuden varuksiin.
(Room. 13:12)

Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.(Room. 16:17) [Huomaa, että Paavali sanoo tässä, että väärä oppi, ei sen paljastaminen, aiheuttaa erimielisyyksiä.]

11:3 Mutta minä pelkään, että niinkuin käärme kavaluudellaan petti Eevan, niin teidän mielenne ehkä turmeltuu pois vilpittömyydestä ja puhtaudesta, joka teissä on Kristusta kohtaan. 11:4 Sillä jos joku tulee ja saarnaa jotakin toista Jeesusta kuin sitä, jota me olemme saarnanneet, tai jos te saatte toisen hengen, kuin minkä olette saaneet, tai toisen evankeliumin, kuin minkä olette vastaanottaneet, niin sen te hyvin kärsitte.
(2 Korinttolaisille 11:3-4)

11:13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
11:14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
(2 Korinttolaisille 11:13-14)

4:14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
4:15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
(Efesolaiskirje 4:14-15)

5:8 Ennen te olitte pimeys, mutta nyt te olette valkeus Herrassa. Vaeltakaa valkeuden lapsina
5:9 - sillä kaikkinainen hyvyys ja vanhurskaus ja totuus on valkeuden hedelmä -
5:10 ja tutkikaa, mikä on otollista Herralle;
5:11 älköönkä teillä olko mitään osallisuutta pimeyden hedelmättömiin tekoihin, vaan päinvastoin nuhdelkaakin niistä.
(Efesolaiskirje 5:8-11)

1:6 Minua kummastuttaa, että te niin äkkiä käännytte hänestä, joka on kutsunut teidät Kristuksen armossa, pois toisenlaiseen evankeliumiin,
1:7 joka kuitenkaan ei ole mikään toinen; on vain eräitä, jotka hämmentävät teitä ja tahtovat vääristellä Kristuksen evankeliumin.
1:8 Mutta vaikka me, tai vaikka enkeli taivaasta julistaisi teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä me olemme teille julistaneet, hän olkoon kirottu.
1:9 Niinkuin ennenkin olemme sanoneet, niin sanon nytkin taas: jos joku julistaa teille evankeliumia, joka on vastoin sitä, minkä te olette saaneet, hän olkoon kirottu.
1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. (Galatalaisille 1:6-10)

Apostoli Paavalin kehotusten lisäksi Raamattu on täynnä alusta loppuun varoituksia hengellisestä petoksesta. Itse asiassa sanoisimme, että yksi Raamatun pääteemoista on hengellinen petos, Eedenin puutarhassa petetty Eevasta Ilmestyskirjaan, jossa sanotaan, että päivä tulee, jolloin Saatana pettää koko maailman. (Ilmestys 12:9). Ja Vanhan testamentin profeetat ja kaikki Uuden testamentin apostolit (ja Jeesus itse) varoittivat hengellisestä petoksesta. :thumbup:

Nämä asiat mielessä pitäen pastorit, jotka rakastavat Jumalan sanaa ja saarnaavat pelastuksen evankeliumia, voivat varmasti nähdä kuinka valtavan tärkeätä on varoittaa seurakuntaa hengellisestä petoksesta, joka on heidän keskellään. Ylpeys tai pelko eivät voi olla esteenä totuuden puhumiselle hinnasta riippumatta. Eivätkä monet pastorit ole syy siihen, miksi nykypäivän väärät kristukset ja väärät opetukset viettelevät kristittyjä. Varoittaessaan laumaa kun he omaksuvat apostoli Paavalin palvelutehtävän eivätkä heitä sitä pois.

13:21 Ja silloin, jos joku sanoo teille: katso, tässä on Kristus, taikka: katso, siellä; niin älkäät uskoko.
13:22 Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja merkkejä ja ihmeitä tekevät, pettääksensä, jos mahdollinen olisi, valituitakin.
13:23 Mutta te kavahtakaat: katso, minä olen teille kaikki ennen sanonut.
(Mark. 13:21-23)

3:13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen. (2. Timoteukselle 3:13)

2:26 Tämän minä olen kirjoittanut teille niistä, jotka teitä eksyttävät. (1. Joh. 2:26)

Mitä tähän sanoisi kuin AMEN
Kuva
Ps. 25:4 Herra, neuvo minulle tiesi, opeta minulle polkusi.

"My bride" (Minun morsiameni)
https://www.youtube.com/watch?v=hi79J_jjth8
Ikuinen koti
https://www.youtube.com/watch?v=c67sE5RG_Kw
Siksi tänään kiitän Timi
https://www.youtube.com/watch?v=PPre6Vt8VmA
Olet Turva paikani You are My Hiding
https://www.youtube.com/watch?v=4sKGTzn1qT4
När Löven Faller
https://www.youtube.com/watch?v=4pvbg4e9vPE
iikku
ylläpitäjä